Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur bra detta Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 är för överklockning?

Visa signatur

Låda: Fractal Design Define R3, Nätagg: Fractal Design Newton R3 600W, Moderkort: ASUS ROG Maximus IV Gene-Z, CPU: Intel 2700K @ 4,8GHz, RAM: 8GB Corsair Vengeance LP PC12800, GPU: GB 280X @ 990MHz, SSD: Sandisk Extreme 240GB, HDD: Seagate Barracuda 2TB, Vattenkylning: EK-D5 pump, XSPC RayStorm CPU, Zalman ZM-WB5 GPU, EK-CoolStream RAD XTC 140mm, Alphacool NexXxoS ST30 FC 120mm, Skärm: Dell U2311H

Permalänk
Medlem

Måste säga att det passiva nätagget som komplett körde en kampanj på gjorde en riktigt intresserad, perfekt för HTPC eller liknande där man vill ha det så tyst som möjligt. Att det är byggt av seasonic gör ju inte saken sämre.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk

Fujitsu Lifebook AH532 GL Intel i5-3210M
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu..._w7hp-20896593
Kostar bara 3500 kr. Har någon köpt denna, hur är byggkvaliteten?.

Permalänk
Medlem

Köpte en AH532GL med i3 till min systerdotter.. Helt OK byggkvalitet men jag skulle bli totalt GALEN på att den är blankt pianolackad. Jag hade igång den 2 timmar för att installera upp den och på den lilla tiden fick den fick den mängder av tråkiga fingeravtryck och man började se damm på den. Även skärmen är högblank och jag själv hade nog hellre sett ett centrerat tangentbord utan numerisk del samt större touchpad - men jag är van vid Mac.

Annars mycket burk för pengarna, helt ok prestanda.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk

Tack för dina synpunkter. Man får både office och f-secure på köpet så visst känns den prisvärd tills nåt pajar en vecka efter inköpet :(.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasermaja:

Laptop med "ivy bridge"-processor för endast 3490 kr (igår kostade den runt 4k).

Fujitsu Lifebook AH532 GL Intel i5-3210M

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_...

Min lärare sa att man inte skall lägga sats på satsen...men varför inte???
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu-office-antivirus/
sen sweclockersrabatten på det

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Layon:

Min lärare sa att man inte skall lägga sats på satsen...men varför inte???
http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu-office-antivirus/
sen sweclockersrabatten på det

Flyttade ditt inlägg till diskussionstråden. Swec-koder gäller även endast komponenter.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

SSD lagerrensning på Webhallen. Skall vara billigast på prisjakt, enligt dom själva.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/kampanjer/ssd-utforsaljning/pris

Inga riktiga fynd då man kan få nyare modeller till bättre pris.
120 GB intel 320 för 1249 känns ju dumt när man kan få en snabbare 120 GB intel 330 för 900 och den var nere på 699 i höstas.

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hoppas på en jävligt billig 2-3TB hårddisk under weekend rean, drömma kan man ju alltid göra..

Edit: Blev som vanligt inget, suck..

Permalänk

Från kl. 12:00 i morgon fredag och fram till kl. 00:00 på måndag 28/12 har Dustin home galet bra priser på mängder av utvalda produkter...

28/12 ? Utskickat 24 januari. hohoho ! Is there a santa on crack ?

Nu har dock erbjudanden kommit upp....

Permalänk
Skrivet av Blackbeardie:

Från kl. 12:00 i morgon fredag och fram till kl. 00:00 på måndag 28/12 har Dustin home galet bra priser på mängder av utvalda produkter...

Fick samma mail, svårt att se de galna i priserna på deras sida dock. Ser bara en timer.

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbeardie:

Hoppades på en billig SSD men icke...
=(

Permalänk

Roligt att de åtminstone försöker med hårddiskar men.. 2TB för 800kr är helt enkelt inte prisvärt när 3TB(intern) finns för knappa tusenlappen.

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

http://www.steamgamesales.com/ Vet någon om denna sida är legit? det finns några väldigt lockande priser..

edit : såg nu att den bara visade vilka som hade billigaste priset.... jag är för trött idag...

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem

Hej! Funderar på att köpa denna som finns på Kompletts Helgrea, är det något att ha eller finns det bättre? Vill gärna kunna övervaka mitt hem när jag är på annan ort. Tacksam för länkar till recentioner och om ni har något liknande hemma eller så... Mvh

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=767200#info

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

2st som postat i dagens fyndtråd, och tipsat från dustins weekend rush-rea.
Tror folk att ingen är läskunnig? Känns som det räcker med att en postar själva rean, och inte
att 38 st Niklas Petter osv. skall posta allt som säljs från den, så satans irriterande, min anmälningsknapp-finger
börjar blöda snart....

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 3060ti Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Tror folk att ingen är läskunnig? Känns som det räcker med att en postar själva rean, och inte
att 38 st Niklas Petter osv. skall posta allt som säljs från den, så satans irriterande, min anmälningsknapp-finger
börjar blöda snart....

Dessutom många som postar "fynd" som jag inte vill kalla för fynd. Bara för det är rea och lågt pris behöver det inte vara fynd.
Minne för några tio billigare än andra butiker på nätet är tex inget fynd. Ett fynd skall ligga klart under normalpriset för den varan.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i7 3770K | Corsair 4x8 GB 1600Mhz | ASUS GeForce GTX 680 2GB DirectCU II OC | Fractal Design Newton R3 600W | Noctua NH-D14 (moddad) | Win8 Pro | Samsung SSD 840Pro 256Gb | Barracuda 3TB | Samsung DVD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

börjar blöda snart....

Vet inte om jag håller med fullt ut. Om någon bara länkar generellt till en rea utan exempel så säger det inte alltid så mycket.
Finns det någon exceptionell deal i rean, så tycker jag det är OK om den tas upp specifikt av någon annan i ett senare inlägg... Så länge det verkligen är en bra deal alltså!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Vet inte om jag håller med fullt ut. Om någon bara länkar generellt till en rea utan exempel så säger det inte alltid så mycket.
Finns det någon exceptionell deal i rean, så tycker jag det är OK om den tas upp specifikt av någon annan i ett senare inlägg... Så länge det verkligen är en bra deal alltså!

Tror vi tidigare sagt att man inte ska länka en rea om man inte kan påvisa ett eller flera riktiga fynd.

Självklart ska man få posta fynd från en rea även om rean är postad. Jag lägger sällan ner tid på att kika på reorna och leta efter fynd. Tycker begreppet rea är urvattnat.

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

Tryckluft på burk kostar 25:- hos Kjell & Co. i Partille. Antar att det är samma erbjudande i hela landet, men kan ha fel.
Som man brukar säga: En ren dator är ett rent samvete!

Någon som kan konstantera det? På deras sida är den på 100 kr men vet inte om det gäller för butiker.

Permalänk
Skrivet av '[Qvist:

;13158283']Extern 320GB hårddisk med USB 3.0 för 299kr inkl frakt med koden "FINALSALE"
http://cdon.se/hemelektronik/extern_h%C3%A5rddisk_320gb_usb_3...

Det är en hemsk hårddisk, sladden åker ur hela tiden, ingen vanlig miniUSB kontakt, det är nått längre smalare, som sitter väldigt löst. Priset är jag osäker på, då jag inte betalade min själv. Men jag skulle inte köpt den för 299kr ens..

Mvh
A

Permalänk
Medlem
Skrivet av anonymsomfan:

Det är en hemsk hårddisk, sladden åker ur hela tiden, ingen vanlig miniUSB kontakt, det är nått längre smalare, som sitter väldigt löst. Priset är jag osäker på, då jag inte betalade min själv. Men jag skulle inte köpt den för 299kr ens..

Mvh
A

Det är standard USB3 Micro B kontakt.
Har tre diskar med den och har inte märkt några problem med den.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog hellre köpa denna isf:
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_freeagent_goflex_750gb_u...

750 GB, 2,5" för 399:-. Den har varit uppe tidigare men nu har de sänkt priset igen.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det är standard USB3 Micro B kontakt.
Har tre diskar med den och har inte märkt några problem med den.

Ja det är sån kabel jag menar..

Jasså, jag tycker den är rent värdelöst, är kabeln minsta lilla böjd, så hoppar den ur hårddisken, pga att kabeln är så styv. Har riktiga problem med min. Men jag har bara 1st så har du 3st som fungerar så är de väl min det är fel på, ser inte vad som skulle vara fel dock, det är ju inte direkt så att det finns ett "lås"
som saknas på anslutningen. Kanske är det olika kablar...

Mvh
A

Permalänk
Skrivet av anonymsomfan:

Mvh
A

Skrivet av Jallle:

Jag skulle nog hellre köpa denna isf:
http://cdon.se/hemelektronik/seagate_freeagent_goflex_750gb_u...

750 GB, 2,5" för 399:-. Den har varit uppe tidigare men nu har de sänkt priset igen.

Äger båda modellerna av nämnda hårddiskar och har inga som helst problem med någon av dem. Båda fungerar problemfritt och likt nämnt så är det vanligt standard USB 3.0-kontakt på den med 320Gb. Till den andra (75+Gb)kan man beställa en USB 3.0 kabel om man vill uppgradera hastigheten lite, den kabeln heter STAE104 för kännedom.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Någon som kan konstantera det? På deras sida är den på 100 kr men vet inte om det gäller för butiker.

Nya butiken på kungsgatan gbg har också luft på burk för 25kr så antagligen gäller det i alla deras butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Kanske inte direkt IT-relaterat, men då jag sett en massa dividerande i ett otal trådar om det där med tryckluft för rengöring av datorn, så tänkte jag tipsa om den här dealen på en mycket liten och smidig oljefri kompressor av tämligen god kvalitet:

Stanley DN200/8/6

Nedsatt till 795, eller 695 om man har Jula-kort (som är gratis och kan fixas precis innan köpet för att få extrarabatten, om man tycker det är värt en hundring att drabbas av en massa reklamutskick), från norrmalpriset 1195.

Plockade upp en själv idag, är mycket nöjd så här långt. Den grejar 180 liter/min, inte 130 som det står på sidan, vilket räcker gott och väl till blåspistol och mindre tryckluftsverktyg.

Skulle man kunna pumpa cykeldäck med den?
Nvm: 8 Bar borde vara fullt tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Märkligt att de skriver "Det kommer att komma nya saker kl 12 på lördag och sedan kl 12 på söndag också." hos Dustin Home när det inte kom några. Tänkte införskaffa Corsair 2000 som kostade 849:- när det hela startade i fredags, det enda som hände idag var att den hamnade på framsidan, samma pris.

Visa signatur

RTS :D