Få windows logga in automatisk på en Profil efter utsatt tid (30-40s)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Få windows logga in automatisk på en Profil efter utsatt tid (30-40s)

Hey!
Jag har en dator som har två vanliga profiler.
Ibland används datorn till diverse saker via datorskärm och vanligt tangentbord men ibland kopplas den till en TV utan tillgång till dessa kringutrustningar.

Jag skulle vilja att datorn automatiskt loggar in på en media-spelar-profil efter 30-40s inaktivitet vid logon screen.

Någon som har en bra idé på hur man kan få detta gjort?

Tanken är att den automatiskt loggar in och har ASUS programvara för styrning via mobilen att autostarta så man inte behöver tangentbord eller mus till den.

Detta fungerar inte på login-skärmen så man måste logga in och starta mjukvarustödet för denna funktionalitet.
Därav mina önskemål.

/David

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hmm. Blir nog svårt. MEN du kan ju lägga en automatisk omstart vi inaktivitet och ha automatisk inloggning på det kontot. Om du vill.

Permalänk
Rekordmedlem

Det kanske går att gå runt problemet genom att köra progget som service
http://sourceforge.net/projects/runasservice/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mrqaffe:

Det kanske går att gå runt problemet genom att köra progget som service
http://sourceforge.net/projects/runasservice/

Kom att tänka på möjligheten att köra programmet som service. Ska testa efter helgen och se om det är något som fungerar med programmet.
Tack för länken!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Kan man inte avaktivera konto-funktionen och ha det som man hade det förr i tiden?
Hade varit mycket smidigare för min del också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wh1spY:

Kan man inte avaktivera konto-funktionen och ha det som man hade det förr i tiden?
Hade varit mycket smidigare för min del också.

Det går, minns dock ej vilket program det är som gör det eller om det finns natively.
Dock ej ett alternativ för mig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin