Jag är admin men ändå inte??

Permalänk
Medlem

Jag är admin men ändå inte??

Hej. Har upptäckt att Chrome inte kan dra hem filer, alls. Jag kan inte läsa C:/Windows/TEMP. Jag kan inte göra ändringar i Windows Defender för då kommer detta upp.

The activation requires a display name to be present under the clsid key

Mycket som inte händer i kontrollpanelen, allt med en UAC ikon vid sig så händer INGENTING när jag klickar...
Har inte muckat med rättigheter heller.
Under mitt konto står det att jag är admin.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Sonyboj:

Hej. Har upptäckt att Chrome inte kan dra hem filer, alls. Jag kan inte läsa C:/Windows/TEMP. Jag kan inte göra ändringar i Windows Defender för då kommer detta upp.

The activation requires a display name to be present under the clsid key

Mycket som inte händer i kontrollpanelen, allt med en UAC ikon vid sig så händer INGENTING när jag klickar...
Har inte muckat med rättigheter heller.
Under mitt konto står det att jag är admin.

Testa Reinstall, det borde lösa problemet. För jag antar att du har testat öppna det som Administrator

Permalänk
Medlem

Funkade med Defender men Chrome är besvärlig

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Det verkar som om du har gift dig med datorn :/

Visa signatur

Thinkpad - Ubuntu