Permalänk

Win7 till usb

Tjabba grabbar, har precis fått mina grejer från webhallen till nya datorn. de är en " zotac zbox " skall installera win 7 på den och de finns inte nån intern cd spelare utan får köra via usb ..

Frågan min är hur jag gör mitt usb minne redo för att installera det på datorn?

Jag har win 7 på min mac och vill föra över på usb och sen från usbn in i min zbox.

Hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Har du ens sökt här på forumet? Finns guider här

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av coffejunegard:

Tjabba grabbar, har precis fått mina grejer från webhallen till nya datorn. de är en " zotac zbox " skall installera win 7 på den och de finns inte nån intern cd spelare utan får köra via usb ..

Frågan min är hur jag gör mitt usb minne redo för att installera det på datorn?

Jag har win 7 på min mac och vill föra över på usb och sen från usbn in i min zbox.

Hjälp uppskattas

svårt att googla eller ? vet du hur man gör ?
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.443380/sa-installerar-du-en...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Schyst grabbar, älskar män som lider av mens ...

Permalänk

Can I run this tool on Mac OS or Linux?

No. The tool requires you to be running Windows XP SP2, Vista or 7. - More Info.

Får jag när jag skall använda ert super program.. har mac så att säga.

Permalänk
Skrivet av coffejunegard:

Can I run this tool on Mac OS or Linux?

No. The tool requires you to be running Windows XP SP2, Vista or 7. - More Info.

Får jag när jag skall använda ert super program.. har mac så att säga.

är den enda dator du någonsin kan få tag på Mac OS ? alla har vi några kusiner bröder/systrar mamma/pappa hela tjocka släkten.. även om inte alla e grannar så finns det väl nån som äger en PC ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av coffejunegard:

Can I run this tool on Mac OS or Linux?

No. The tool requires you to be running Windows XP SP2, Vista or 7. - More Info.

Får jag när jag skall använda ert super program.. har mac så att säga.

Du kan väl iaf försöka söka lite först? Finns ju flera lösningar än bara USB/DVD Download tool.. Hur ska vi veta om det fungerar på mac eller inte?

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

är den enda dator du någonsin kan få tag på Mac OS ? alla har vi några kusiner bröder/systrar mamma/pappa hela tjocka släkten.. även om inte alla e grannar så finns det väl nån som äger en PC ?

Har en pc men funger ej då de blev strul med hårddisken, och behöver ha ett program till MAC som gör att jag kan göra ett usb minne startklart med win7 till min hårddisk.

Skrivet av tcntad:

Du kan väl iaf försöka söka lite först? Finns ju flera lösningar än bara USB/DVD Download tool.. Hur ska vi veta om det fungerar på mac eller inte?

Varför svara äns på mitt första inlägg där jag söker HJÄLP TILL MAC OCH INTE PC... verkar ju helt idiotiskt?

Har testat programmet unetbootin till mac och formaterat om usb minnet till nfst eller va de heter men lyckas inte då heller då processen fryser under halva tiden.. finns de nått liknade program till mac som unetbootin?

Permalänk
Skrivet av coffejunegard:

Har en pc men funger ej då de blev strul med hårddisken, och behöver ha ett program till MAC som gör att jag kan göra ett usb minne startklart med win7 till min hårddisk.

Varför svara äns på mitt första inlägg där jag söker HJÄLP TILL MAC OCH INTE PC... verkar ju helt idiotiskt?

Har testat programmet unetbootin till mac och formaterat om usb minnet till nfst eller va de heter men lyckas inte då heller då processen fryser under halva tiden.. finns de nått liknade program till mac som unetbootin?

om du använder MAC osX så används ett helt annat formatering du kan läsa hårdiskar/usb i NTFS/fat32 men blir oftas problem när man ska skriva... om du är låst bara vill använda mac gör det.. ingen tvingar dig använda windows/linux ! men som sagt ja vet många som använder mac, men man känner alltid nån som har en PC.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

om du använder MAC osX så används ett helt annat formatering du kan läsa hårdiskar/usb i NTFS/fat32 men blir oftas problem när man ska skriva... om du är låst bara vill använda mac gör det.. ingen tvingar dig använda windows/linux ! men som sagt ja vet många som använder mac, men man känner alltid nån som har en PC.

Bästa vore ju helt klart att få de att fungera från macen men om de inte fungerar så fine..

Permalänk
Medlem

http://unetbootin.sourceforge.net/ använde jag i Ubuntu häromdagen, ska fungera på Mac också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av basse1978:

http://unetbootin.sourceforge.net/ använde jag i Ubuntu häromdagen, ska fungera på Mac också.

jo den funkar med både pc mac liunux men dom ggr ja testar köra in en win7 iso fil så blir det bara fel kod & crasher

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Permalänk
Skrivet av tcntad:

och det här funkar då i Mac OSx ? som TS har skrivit... ja läser & läser men kan inte hitta det,

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jonatan80:

och det här funkar då i Mac OSx ? som TS har skrivit... ja läser & läser men kan inte hitta det,

Skrivet av TS:

Jag har win 7 på min mac

Han har alltså Windows 7 om jag förstått det rätt. Men längre ned hmm

Har för mig att nån post nedan står det hur 7I använder xcopy, om inte kan man ladda ned skriptet på några KB, använda det och sedan ta bort det.

Permalänk
Skrivet av coffejunegard:

Bästa vore ju helt klart att få de att fungera från macen men om de inte fungerar så fine..

Alltså, en mac är vilken dator som helst. Kör du windows 7 på den, så fungerar allt där som funkar till windows 7 på icke-macs.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av coffejunegard:

Tjabba grabbar, har precis fått mina grejer från webhallen till nya datorn. de är en " zotac zbox " skall installera win 7 på den och de finns inte nån intern cd spelare utan får köra via usb ..

Frågan min är hur jag gör mitt usb minne redo för att installera det på datorn?

Jag har win 7 på min mac och vill föra över på usb och sen från usbn in i min zbox.

Hjälp uppskattas

Råder förvirring i den här tråden. Läs din egen mening igen: "Jag har win 7 på min mac."

Använder du windows 7 som OS eller har du en ISO på din mac med win 7? Jag gissar att du har win 7 på en ISO men det kan lätt misstolkas. Så var inte så hård mot folk som kanske missförstått.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Här är en som lyckats med det.

How to create a bootable USB Windows 7 or 8 install from within OSX for use on a PC:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1425136

Läs från post #4 dkenn75

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

jo den funkar med både pc mac liunux men dom ggr ja testar köra in en win7 iso fil så blir det bara fel kod & crasher

Som sagt, det fungerade för mig med en win 7 iso iaf, så kan ju vara värt ett försök.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3