Permalänk
Medlem

Windows 8 och gaming

Hej jag undrar om de e värt att skaffa Windows 8 om man spelar mycket spel som GW2, Far Cry 3, HoN o.s.v.

Funkar Windows 8 bra för gamers? eller ska man behålla Windows 7?

Permalänk
Medlem

jag har bara spelat lotro, cs:go och dukenukem forever sen jag instalerade win8 hade win7 ultimate föut och märker iaf ingen skillnad även 3dmark gav samma poäng för mig. ser ingen anlednign till att skaffa win8 förutom om man som jag älskar det nya gränsittet eller om man köper nytt så ser jag inte nån anledning till att köpa ett äldre oprativsystem

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

funkar bra, dock finns det ingen anledning att gå över förrän spel börjar använda dx11.1

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Inaktiv

Japp, det fungerar mycket bra. Särskilt med stödet för flera skärmar, om man nu spelar på en och sånt

Permalänk
Medlem

Har då inte märkt någon skillnad alls. Fungerar klockrent.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Om det bara ska vara pga den anledningen så kan du nog behålla Windows 7. Det enda förbättringen jag fick till Windows 8 gällande spelande var (möjligtvis placebo) lite snabbare laddningar med mina SSD hårddiskar samt att BF3 inte j*vlades med mig hela tiden genom att säga att färgschemat stängs av.

Men sen finns det ju andra anledningar att gå över till Windows 8 Speciellt när det är billigt tills 1 feb

Permalänk
Medlem

Tack för tråden! Är lite i samma fundering men mitt problem, problem och problem, är att jag ska få hjälp att bygga ny maskin och ska bestämma mig för win7 eller win8.

Gillar sjuan men kanske man ska satsa på framtida spel?

Kör på win7 nu och om det inte vore för ny maskin hade jag fortsatt med det operativet.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

det lilla jag känt av byte från win7 till win8 är att det känns mer flytande mindr lagg och störningar.
Spelar wurmonline grafik och rörelser i spelet flyter bättre med 3 skärmar 2 wurm klienter , jämfört med win 7.

Skulle vilja säga efter ett bara ett par dagars användning så ångrar jag mig inte.

Edit: mitt ljudkort inbyggt i moderkortet leverar bättre ljud , i mitt tycke med win8. p7p55d.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem

Jag upplever själv mer flyt i spel i win8 helt klart.Är ju mindre skit på i bakrunden som tex desktop aero som inte finns i win 8

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag har upplevt mindre hackande i spel jämfört med tidigare men om det beror på nya drivrutiner eller w8 kan jag inte svara på

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Funkar fint. Hade initiala problem med drivrutiner men nu funkar allt utan problem.

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Om det bara ska vara pga den anledningen så kan du nog behålla Windows 7. Det enda förbättringen jag fick till Windows 8 gällande spelande var (möjligtvis placebo) lite snabbare laddningar med mina SSD hårddiskar samt att BF3 inte j*vlades med mig hela tiden genom att säga att färgschemat stängs av.

Men sen finns det ju andra anledningar att gå över till Windows 8 Speciellt när det är billigt tills 1 feb

Höjs priset den 1 feb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Höjs priset den 1 feb?

Har för mig jag läste det, då blir det normalt pris.

Men, don't take the word from me! Har ingen källa på det, kanske för jag inte orkar leta upp atm Men hela 140/2xx priset är tillfällighet tror jag.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Windows 8-forumdelen.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.