Behöver lite nödhjälp ang. installation av kort

Permalänk

Behöver lite nödhjälp ang. installation av kort

Nu är det så att jag behöver faktiskt lite nödhjälp här. Jag köpte ett gigabyte GeForce 660 som jag blivit tipsad till att köpa till min acer G3610. Så här jag ju nu plockat ut det gamla och satt i det nya vilket gick utan problem. Och nu har jag då stött på ett problem. Grafikkortet behöver ju extern "elkälla" så att säga, vilket jag nu inte vet om jag har.

Tänkte försöka ladda upp några bilder från telefon men det tror jag inte går.

Fick iaf med en svart hane kontakt med sex "pluggar" som är placerade som 2 x 3. Så är det två stycken vita hon kontakter som är kopplad till den. Med gul, svart och röd färg på sladdarna till den svarta.

Så i datorn så här jag ju två vita han-kontakter som passar i dom vita. Ska jag bara koppla ihop dom två och prova eller?

Permalänk
Skrivet av dasreflix:

Nu är det så att jag behöver faktiskt lite nödhjälp här. Jag köpte ett gigabyte GeForce 660 som jag blivit tipsad till att köpa till min acer G3610. Så här jag ju nu plockat ut det gamla och satt i det nya vilket gick utan problem. Och nu har jag då stött på ett problem. Grafikkortet behöver ju extern "elkälla" så att säga, vilket jag nu inte vet om jag har.

Tänkte försöka ladda upp några bilder från telefon men det tror jag inte går.

Fick iaf med en svart hane kontakt med sex "pluggar" som är placerade som 2 x 3. Så är det två stycken vita hon kontakter som är kopplad till den. Med gul, svart och röd färg på sladdarna till den svarta.

Så i datorn så här jag ju två vita han-kontakter som passar i dom vita. Ska jag bara koppla ihop dom två och prova eller?

Skrivet av dasreflix:

Ursäkta för en kladdig beskrivning men skulle verkligen behöva hjälp av någon mycket snäll själ!

Ta en bild istället och ladda upp den!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dasreflix:

Ursäkta för en kladdig beskrivning men skulle verkligen behöva hjälp av någon mycket snäll själ!

Ja du ska koppla dessa vita (molex) och sedan koppla den andra sexpoliga i graffet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Försökte men får inte till det från telefonen :/
Tackar! Men det är ju som sagt två stycken, en som går via hårddisken och en som har åtta sladdar i ena änden. Antar att det är bara den jag ska koppla in "molexen" i?

Permalänk

Gjorde en imageshack lite snabbt, och såhär ser det ut.

Här är kontakten som följde med kortet:
http://img849.imageshack.us/img849/9063/imag0064zk.jpg

Här är den kontakten som först går via en hårddisk:
http://img707.imageshack.us/img707/2699/imag0065kr.jpg

Och här är kontakten som ni ser har åtta sladdar inkopplad i sig:
http://img18.imageshack.us/img18/1302/imag0066vg.jpg

Så, nu är bara frågan hur jag ska koppla?

Permalänk
Hedersmedlem

du kopplar adapterns 4-poliga i de bägge molexkontakterna, sedan den 6-poliga i grafikkortet. Att den ena molexen har 8 ledningar beror på att den är seriekopplad med någon annan kontakt, inget att bry sig om.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Tack för hjälpen videfix och jalle64! Gjorde som ni sa och nu sitter grafikkortet i och går som en klocka, tusen tack!