På jakt efter fps, cpu, gpu, fläkt hastighet osv.. overlay!!!!

Permalänk
Medlem

På jakt efter fps, cpu, gpu, fläkt hastighet osv.. overlay!!!!

Som titeln lyder så letar jag efter ett enkelt program som kan skapa en overlay som ska finnas på skärmen hela tiden. Den ska helst innehålla både fps, cpu temp, gpu temp och möjligtvis lite info om fläktarna. Är dessutom overlay rutan modifierbar så är det ett plus (font, färg, placering, storlek osv).

Har tittat runt på fraps, core temp, ati tray tools också vidare och får inte fram något vettigt.

Någon måste ju ha denna mjukvara!

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bottchan:

Som titeln lyder så letar jag efter ett enkelt program som kan skapa en overlay som ska finnas på skärmen hela tiden. Den ska helst innehålla både fps, cpu temp, gpu temp och möjligtvis lite info om fläktarna. Är dessutom overlay rutan modifierbar så är det ett plus (font, färg, placering, storlek osv).

Har tittat runt på fraps, core temp, ati tray tools också vidare och får inte fram något vettigt.

Någon måste ju ha denna mjukvara!

Tack för hjälpen.

Kika på ett program som heter Rainmeter. Det har massvis med skins och är hyffsat simpelt att konfigurera om man bara har ett litet hum om vad man håller på med.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Msi afterburner fixar allt utom cpu temp, belastning och fläkthastighet vilket är väldigt synd då det fungerar perfekt för allt som har med gpu att göra . Om det finns något sätt att manuellt lägga till saker som den ska hålla koll på är jag väldigt intresserad av att höra det.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Msi afterburner fixar allt utom cpu temp, belastning och fläkthastighet vilket är väldigt synd då det fungerar perfekt för allt som har med gpu att göra . Om det finns något sätt att manuellt lägga till saker som den ska hålla koll på är jag väldigt intresserad av att höra det.

Tack för svaren från er båda, lyckades dock fixa det innan jag fick dem, och som ni skrev så kunde det även vara intressant hur man gjorde detta så här kommer det:

http://forum.notebookreview.com/alienware/655138-how-monitori...

En mycket detaljrik och bra guide att följa för att få det exakt som man vill ha där man använder sig av msi afterburner men även läser in data ifrån HWiNFO64. Funkar jättebra, är lite pill med att få till det exakt rätt men det gick ialf bra för mig när jag följde guiden. Det ända jag inte lyckades få till var att jag gärna skulle vilja ha kvar OSD,n när jag även är i windows men lyckades inte riktigt med detta. Vet ni hur så får ni gärna berätta