Hur få bort 24pin strömkabel från moderkort

Permalänk
Medlem

Hur få bort 24pin strömkabel från moderkort

Någon som har ett bra tips på hur man bäst får bort 24pin-kabeln från moderkortet utan att bruka våld?

Det är ju något alldeles inåt helvete vad denna sitter...

Jag vet att man ska hålla in plastfliken - jag har också använt en rak mejsel i springan - men man får ju ändå våldföra sig något kopiöst - det kan ju inte vara bra för moderkortet?

Någon som sitter på några husknep?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hullan:

Våld. Funkar inte det så använd övervåld. Att försöka försöka rucka den fram och tillbaka medans man våldför sig på den kan också hjälpa.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hullan:

Någon som har ett bra tips på hur man bäst får bort 24pin-kabeln från moderkortet utan att bruka våld?

Jag vet att man ska hålla in plastfliken - jag har också använt en rak mejsel i springan - men man får ju ändå våldföra sig något kopiöst - det kan ju inte vara bra för moderkortet?

Testa med att vicka med sladden/kontakten.

Permalänk
Medlem

Håll in piggen och dra och jucka omkring med den tills den lossnar. Kan sitta så in i helvete ibland.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hullan:

Den är inte fastbränd?

Skickades från m.sweclockers.com