Logga in automatiskt vid start?

Permalänk
Medlem

Logga in automatiskt vid start?

Finns det nåt sätt att ställa in så att jag loggas in automatiskt när jag startar windows istället för att jag ska behöva logga in manuellt varenda jävla gång jag startar mina stationära datorer?

Vill alltså att min MSN/microsoft-användare loggas in automatiskt istället för att windows stannar upp och jag tvingas logga in manuellt på mina stationära datorer i mitt eget hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Finns det nåt sätt att ställa in så att jag loggas in automatiskt när jag startar windows istället för att jag ska behöva logga in manuellt varenda jävla gång jag startar mina stationära datorer?

Vill alltså att min MSN/microsoft-användare loggas in automatiskt istället för att windows stannar upp och jag tvingas logga in manuellt på mina stationära datorer i mitt eget hem.

control userpasswords2
i kör fönstret (wintangent+r)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Finns det nåt sätt att ställa in så att jag loggas in automatiskt när jag startar windows istället för att jag ska behöva logga in manuellt varenda jävla gång jag startar mina stationära datorer?

Vill alltså att min MSN/microsoft-användare loggas in automatiskt istället för att windows stannar upp och jag tvingas logga in manuellt på mina stationära datorer i mitt eget hem.

Välj inget lösenord då du installera windows. Gjorde det efter den senate nyinstallationen. Då kommer man direkt in i windows. Går så mycket snabbare, särskillt med ssd.

Du borde ju kunna ta bort lösenordet i kontrollpanelen.

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av 7487:

control userpasswords2
i kör fönstret (wintangent+r)

Detta är den metod jag föredrar eftersom din användare då har ett lösenord att skicka till externa tjänster som kräver det, typ Samba (till exempel NAS, om du har ett, kommunicerar via det protokollet)

Permalänk
Skrivet av guanbana:

Välj inget lösenord då du installera windows. Gjorde det efter den senate nyinstallationen. Då kommer man direkt in i windows. Går så mycket snabbare, särskillt med ssd.

Du borde ju kunna ta bort lösenordet i kontrollpanelen.

Ja de e ju ganska smart så om du bor i en lägenhets länga med delat bredband och nätverk så kan ALLA komma åt dina delade mappar på nätverket eftersom du inte har något lösenord.

Skulle inte rekommendera detta. Control userpasswords2 är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Ja de e ju ganska smart så om du bor i en lägenhets länga med delat bredband och nätverk så kan ALLA komma åt dina delade mappar på nätverket eftersom du inte har något lösenord.

Skulle inte rekommendera detta. Control userpasswords2 är bättre

Skrev han att han delade nätverk mr bright?

Visa signatur

MB: ASRock Z77 EXTREME4 PSU: Chieftec Nitro 88+ SPS 850W CPU: 3770K @ 4.7 GHz Kyl: Antec 620 PnP Ram: G.Skill 16GB 2133Mhz GPU: Geforce GTX 690 HDD: Intel SSD 180GB Burk: Define R4 med 6 x Noctua 140mm Fläktkontroll: Fractal Design Adjust 108 Fancontroller Skärm: Philips 27" Led 1080P Laptop: HP EliteBook Core i7 3dMark11: P17598 Battlefield 3: CAR0LUS-REX 30K jet kills

Permalänk
Medlem
Skrivet av MindRipper:

Ja de e ju ganska smart så om du bor i en lägenhets länga med delat bredband och nätverk så kan ALLA komma åt dina delade mappar på nätverket eftersom du inte har något lösenord.

Skulle inte rekommendera detta. Control userpasswords2 är bättre

även om det var så.. så kan man sätta lösenord på dom delade resurserna.

Visa signatur

NZXT 810 Switch, Corsair AX860i, Maximus V Formula, I7 3770K ,Asus GTX 680, Corsair vengance 1866Mhz 32gb Ram, Samsung 850 Pro 256Gb, Samsung 840 basic 500Gb, WD 2Tb Caviar Green,120GB, Komplett vattenkylning

Permalänk
Medlem

Nej
jag är inte så dum att jag öppnar mitt nätverk för alla. Självklart är mitt nätverk låst och kräver lösenord.

Tror ni missförstod mig, jag vill att jag loggas in automatiskt med min microsoftanvändare inte att jag inte loggas in alls.

har iaf hittat en lösning här
http://www.ghacks.net/2011/09/16/windows-8-how-to-automatical...