Skillnad mellan Windows 8 Pro och Windows 8 Pro "N"?

Permalänk
Medlem

Skillnad mellan Windows 8 Pro och Windows 8 Pro "N"?

Hallå!

Jag har nu bestämt mig för att jag ska slänga in Windows 8 på min dator. Men då jag har två alternativ framför mig som är
Microsoft Windows 8 Professional och Microsoft Windows 8 Professional "N".

Vad är det för skillnad mellan de två olika utgåvorna? Vilket bör jag välja?

Tack på för hand!!!

Mvh SKOGGY!

Permalänk
Avstängd

Googlade, var ett EU beslut om jag inte minns fel, helt enkelt inget windows media player och andra media relaterade program i N versionen.
The features in the N and KN Editions are the same as their equivalent full versions, but do not include Windows Media Player or other Windows Media-related technologies, such as Windows Media Center and Windows DVD Maker. The cost of the N and KN Editions are the same as the full versions, as the Media Feature Pack for Windows 7 N or Windows 7 KN can be downloaded without charge from Microsoft.

Permalänk
Medlem

Så borde jag ta den version som inte är N? Vilken skulle du valt?

Permalänk
Medlem

N versionen är ett av EU påtvingat alternativ då man enligt de måste ha möjlighet att få de program man vill (till viss gräns givetvis)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

N är (i teorin) en version utan IE, där det kommer upp en "Browserväljare" varifrån man kan ladda ner valfri browser, påtvingat av EU. K är utan mediagrejorna men den är för den koreanska marknaden och inte aktuell här, KN är en koreansk version utan browser med nedladdningslänkar för några lokala koreanska browsers istället för väljaren.

Edit: För att svara på frågan, ta den vanliga versionen om du använder eller har behov av IE, annars N. IE10 är faktiskt ganska bra och har man inte behov av en massa tillägg eller andra avancerade funktioner så fungerar den utmärkt. I W8 så synkas (vad jag förstår) det mesta från IE i MS moln så att du exempelvis har dina favoriter osv. om du loggar in på en annan dator (med W8), förutsatt att du har ett "Online-konto" förstås.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av snajk:

N är (i teorin) en version utan IE, där det kommer upp en "Browserväljare" varifrån man kan ladda ner valfri browser, påtvingat av EU. K är utan mediagrejorna men den är för den koreanska marknaden och inte aktuell här, KN är en koreansk version utan browser med nedladdningslänkar för några lokala koreanska browsers istället för väljaren.

Edit: För att svara på frågan, ta den vanliga versionen om du använder eller har behov av IE, annars N. IE10 är faktiskt ganska bra och har man inte behov av en massa tillägg eller andra avancerade funktioner så fungerar den utmärkt. I W8 så synkas (vad jag förstår) det mesta från IE i MS moln så att du exempelvis har dina favoriter osv. om du loggar in på en annan dator (med W8), förutsatt att du har ett "Online-konto" förstås.

Du menar mediaspelare..

Jag som kör 7 Ultimate har fått den uppdateringen (Browserväljaren)