program för o avinstallera

Permalänk

program för o avinstallera

tjo alla glada techs, det är så att jag försöker updatera mina drivrutiner men varje gång jag uppdaterar så blir det ingen skillnad i mjukvaran, så börjar tro att det e trådar o filer från mitt gamla grafik kort "ett annat märke" som krånglar till detta, söker därav ett program som kan ta bort all gammal info osv (uninstall) av det gamla programmet/drivrutiner,

Edit: en sak till. när jag installerade om windows fick jag en windows.old folder. kan man ta bort den utan att något speciellt händer/skadas?

Permalänk
Medlem

DriverSweeper.

Windows.old är väl en mapp som skapas om du vill spara dokument när du formaterar om, borde inte vara några problem att ta bort. Vänta dock på ett bättre svar.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

windows.old mappen får du om du installerar nytt windows på en partition som redan har windows installerat, dvs du har inte formaterat partitionen innan nyinstallationen.
Kan vara den mappen som stör att du inte får en förändring vid uppdatering av drivrutinerna.

Skulle dock rekommendera att du installerar om windows helt igen och ser till att formatera partitionen.

Permalänk
Inaktiv

Och för att få det extra rent, ladda hem Active Killdisk ISO bootskivan och bränn. Då finns det inte ett spår av några drivrutiner efteråt. Disken är sopren kan jag lova.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

windows.old mappen får du om du installerar nytt windows på en partition som redan har windows installerat, dvs du har inte formaterat partitionen innan nyinstallationen.
Kan vara den mappen som stör att du inte får en förändring vid uppdatering av drivrutinerna.

Skulle dock rekommendera att du installerar om windows helt igen och ser till att formatera partitionen.

tack! fint svar, jo det kan vara det som stör, har deletat foldern med ATI från windows.old dock men antar att det finns massa kvar i registry.

eftersom jag e mer hårdvaru person så måste jag fråga. formatera partitionen? menar du att man ska (när man är i windows start skiten när man installerar) ta bort allting ( alla parts osv) som finns på hårddisken?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av supermanlover:

tack! fint svar, jo det kan vara det som stör, har deletat foldern med ATI från windows.old dock men antar att det finns massa kvar i registry.

eftersom jag e mer hårdvaru person så måste jag fråga. formatera partitionen? menar du att man ska (när man är i windows start skiten när man installerar) ta bort allting ( alla parts osv) som finns på hårddisken?

Absolut, en total rensning löser de flesta problem faktiskt. Tidskrävande jovisst, men man spar mer tid än vad man tror på att få allting fräscht och fungerande än att försöka fixa problemet i en befintlig installation.

Permalänk

såå, bara för jag vill vara helt korrekt när jag gör detta för o inte skapa fler problem,

active killdisk>reboota>installera windows>???>profit

lr har jag missat nåt hehe?

Permalänk
Inaktiv

Nej då du har inte missat något. Bara tuta och kör!

Permalänk

tackar för hjälpen. då har man lite o göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av supermanlover:

tack! fint svar, jo det kan vara det som stör, har deletat foldern med ATI från windows.old dock men antar att det finns massa kvar i registry.

eftersom jag e mer hårdvaru person så måste jag fråga. formatera partitionen? menar du att man ska (när man är i windows start skiten när man installerar) ta bort allting ( alla parts osv) som finns på hårddisken?

Du behöver inte ta bort C partitionen, men under installationen så väljer du avancerat när du ser dina partitioner och där väljer du sedan att formatera C: