Spionera på trådlös aktivitet.

Permalänk

Spionera på trådlös aktivitet.

Tjenare, Jag har hamnat lite i kläm känner jag. Jag är far till två tonnåringar varav en utav dem gärna smiter ut på nätterna och kommer hem alkoholpåverkad (och i några fall inte alls).
Jag har nu ledsnat på att behöva hämta ungfan på polisstationer och diverse hemmafester fullständigt totalpackad. Så jag tänkte ta det hela ett steg längre. Jag har så gott som konfiskerat all elektronisk utrustning från ungen förutom telefonen då jag behöver komma i kontakt med henne emellanåt.

Problemet är att hon har en Android telefon Xperia something something som hon nyttjar facebook ur. Jag misstänker att det är på detta viset som hon anordnar dessa små alkoholfyllda äventyr mitt i nätterna. Hon sitter för det mesta uppkopplad till mitt Lokala WiFi här hemma i huset och chattar frenetiskt med sina kompisar på facebook via telefonen. Det jag skulle vilja göra är att få någon form av Facebook Chat Monitor som gäller över hela det lokala nätverket så att jag kan se vad för konversationer hon har på sin facebookchatt. Jag vill alltså då inte behöva installera någon form av keylogger eller RAT-klient på varken en klient dator eller mobiltelefon. Avlyssningen ska ske via routern så att ungfan inte har en aning om hur det går till. Det skulle vara så enormt tillfredställande om ungen planerar att smita ut igen och supa på någon hemmafest, bemödar sig med att smyga ut på natten, larma av och larma på, ta sig hela vägen dit hon ska för att mötas av mig med sur min utanför stället hon skulle till.

Finns det något program som detta som man skulle kunna använda sig utav? Jag har googlat runt lite på nätet utan att hitta någonting som verkar fungera..

Tacksam för svar.
Mvh. Förbannad farssa.

Ps. Hoppas att detta var rätt del av forumet att posta i.

Permalänk
Medlem

Vänd dig till FBI Men njaaa..det kan vara svårt att göra på det sättet. Vet att man kan övervaka trafiken men vet ej om en enskild chatt går att övervaka.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har hittat ett program som heter Facebook Chat Monitor Sniffer som erbjuder följande lösningar:

Facebook Chat Monitor Sniffer Key Features
Monitor Facebook chat activities and capture Facebook chat messages on the local area network.
Export all intercepted messages to HTML files.
Automatically send the chat logs to your e-mail for remote viewing or processing.
Captures and records the Facebook messages and events in real-time
Password and hot key protection.
Run in stealth mode.
Run the program on the Windows Startup .
User safe, easy, and powerful

Dessvärre känns både hemsidan såväl som programmet en smula skumt.
Dock tror jag att all information som skickas till och från chat klienten i facebook har en speciell signatur.
Denna signaturen måste väl ändå gå att sniffa upp i routern med hjälp av ett program?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Normalt ser man att ungarna skriver här i förtvivlan.. Vilken tur att det är omvänt ibland.

Ibland behöver ungarna en avhyvling (Tillrättavisning) så det står härliga till. Det finns div. sniffare som det kallas som loggar det som händer i nätverket.

Om du har tillgång till luren kan du installera dold mjukvara som du sedan kan kontrollera.
Börja dock med det ovan, utgår dock redan från att du prövat det.

Ålder?

Permalänk
Rekordmedlem

Trafiken med facebook använder väl ssl numera så den är inte så lätt att ta del av på vägen längre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Normalt ser man att ungarna skriver här i förtvivlan.. Vilken tur att det är omvänt ibland.

Ibland behöver ungarna en avhyvling (Tillrättavisning) så det står härliga till. Det finns div. sniffare som det kallas som loggar det som händer i nätverket.

Om du har tillgång till luren kan du installera dold mjukvara som du sedan kan kontrollera.
Börja dock med det ovan, utgår dock redan från att du prövat det.

Ålder?

Hon ska strax fylla 15.
Några nätverks sniffare har jag försökt mig på, dessvärre så blir det väldigt grötigt i loggarna när det är mobil traffik inblandat. (Iallafall i min åsikt).

Min grabb är skötsam som ett lamm, han är 17 år gammal och vi har aldrig haft några som helst problem med honom. Sen kommer den här hormonsprutande fylleprinsessan och vänder upp och ned på hela huset. Och inte lyssnar hon heller, på varken oss föräldrar, bup, polisen eller kurator.

Så nu får det vara nog. Ska hon smyga runt på nätterna så tänker jag göra det jag med. Jag har bytt skift på jobbet så att jag har massvis med tid på helgnätter att stryka runt efter henne. Hämnden är ljuv.

Permalänk
Medlem

Hahha här hjälper en "unge" (dvs jag) en arg farsa med att kontrollera sina ungar OnT: Det finns visst program för att sniffa up signaturen.

Mvh.Joel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Detta påminner mig om när jag var i typ 14-15års åldern och smet ut om nätterna och hittade på allt möjligt detta slutade med att pappa spikade igen mitt fönster och några till detta gjorde så jag var tvungen att passera deras sovrum för att ta mig ut och i mitt fall var detta tillräckligt avskräckande.

Visa signatur

Chassi: CM Storm Scout 2, Modekort: MSI Z77 Mpower, Psu: Cooler Master SILENTPro,
Cpu: Intel i7 2600K, Ram: Kingston HyperX Red 32GB (4*8gb), SSD: 120GB Corsair Force
Bil dator: Chassi: In-Win BQ656, Modekort: Asus P8H61-I LX R2.0, Psu: M2-ATX-HV 140w, Cpu: Intel pentium G645, Ram: Kingston HyperX blue 8GB (2*4gb), SSD: crucial V4,
Skärm: Deltaco 8" TFT-färgskärm (Touchscreen)

Permalänk
Medlem

Tjena jag förstår hur detta kan vara jobbigt och jag är själv 16 år om man ska ut på äventyr så planeras det inte alltid över facebook utan IRL men ett tips kan vara att ta telefonen och ge henne en tegelsten utan internet

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Trafiken med facebook använder väl ssl numera så den är inte så lätt att ta del av på vägen längre.

Är det även SSL krypterat emellan telefonen och routern?
Finns det inget sätt att ordna till detta utan att fysiskt avlägsna telefonen ifrån henne? Hon må vara ung men hon är inte korkad. Hon kommer veta att jag har mixtrat med den om jag beslagtar den ett par dagar.

I värsta fall så får jag ta telefonen ifrån henne för gott och erbjuda henne en av mina gamla avdankade 3310'or.

Permalänk
Skrivet av Wibes:

Tjena jag förstår hur detta kan vara jobbigt och jag är själv 16 år om man ska ut på äventyr så planeras det inte alltid över facebook utan IRL men ett tips kan vara att ta telefonen och ge henne en tegelsten utan internet

Inte alltid men det finns en risk att det gör det. Och jag tror att det räcker med att jag dyker upp en gång på ett ställe hon ska till för att hon ska bli avskräckt. Har planerat en högljudd ruljans i form av utskällningar och pinsamheter helst inför hennes kamrater.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara stänga av internetåtkomst helt via wifi för hennes mobil? Då kan hon i och för sig bara köra mobilt, men det är väl du som står på abbonemanget och kan byta till ett utan internetåtkomst? Eller varför inte bara ta mobilen rakt av och inköpa en vanlig "dum" mobil åt damen för ett par hundra? Ett extra lås på ytterdörren där damen inte har nyckel och som du låser på kvällen kanske kan hjälpa också? Och innan nån börjar raljera om att man inte får låsa in folk vill jag bara påminna om att föräldrar är ansvariga för sina barn, vilket innebär att de har full rätt att hålla dem hemma ifall barnen utgör en fara för sig själv och inte förstår konsekvenserna av sitt handlande.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av LazyOlsson:

Hon ska strax fylla 15.
Några nätverks sniffare har jag försökt mig på, dessvärre så blir det väldigt grötigt i loggarna när det är mobil traffik inblandat. (Iallafall i min åsikt).

Min grabb är skötsam som ett lamm, han är 17 år gammal och vi har aldrig haft några som helst problem med honom. Sen kommer den här hormonsprutande fylleprinsessan och vänder upp och ned på hela huset. Och inte lyssnar hon heller, på varken oss föräldrar, bup, polisen eller kurator.

Så nu får det vara nog. Ska hon smyga runt på nätterna så tänker jag göra det jag med. Jag har bytt skift på jobbet så att jag har massvis med tid på helgnätter att stryka runt efter henne. Hämnden är ljuv.

Ursäkta men vilken nedpissad **** snorunge. Jag förstår att du som förälder vill hjälpa, det är ju trots allt din unge men jag får vissa tankar i stil med "aja let her have it whatever may come" Var bra hårdhänt kan fungera eller inte..

Använder hon Wifi enbart hemma? Isf kan du troligen i routern se när den är/varit ansluten. Nåja, med sniffare ska det inte vara några somhelst problem men sätt först större press på henne. Strama åt ordentligt. Tigger ungen pengar eller liknande?

Permalänk

Vänta...är hon 14 år (snart 15) och är ute o dricker fyfan vart är detta samhället påväg!!!

Permalänk
Skrivet av Juggernawt:

Kan du inte bara stänga av internetåtkomst helt via wifi för hennes mobil? Då kan hon i och för sig bara köra mobilt, men det är väl du som står på abbonemanget och kan byta till ett utan internetåtkomst? Eller varför inte bara ta mobilen rakt av och inköpa en vanlig "dum" mobil åt damen för ett par hundra? Ett extra lås på ytterdörren där damen inte har nyckel och som du låser på kvällen kanske kan hjälpa också?

Att beslagta all form av kommunikation och låsa in henne är inte ett alternativ för oss då vi provat detta tidigare utan vidare lyckat resultat.
Detta brukar sluta med raseriutbrott och den klassiska "Jag flyttar hemifrån".
Som brandman till yrket så vill jag påpeka att ett extralås med separat nyckel inte är ett alternativ då detta innebär direkt fara vid brand där lokalen måste utrymmas omedelbart. Jag måste komma åt henne där det känns för att hon ska fatta. Jag måste ta henne på bar gärning och skämma/skälla ut henne riktigt ordentligt framför hennes kamrater så att hon aldrig skulle våga sig ut utan våran tillåtelse i rädslan för upprepning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Trafiken med facebook använder väl ssl numera så den är inte så lätt att ta del av på vägen längre.

Det går med SSLstrip och valfri programvara för å fånga packets.

Dock så misstänker jag att det är lite för avancerat för TS att ge sig in på "man in the middle" attacker.

Lättaste är nog att norpa hennes telefon när hon ligger å sover ruset av sig och installera en trojan.
Frågan är ju dock om du verkligen vill veta allt vad som pågår i en fjortis liv

Permalänk
Permalänk

eller så tar du androiden och ger henne typ en gammal nokia 3310 med ett nytt simkort så kan du få tag i henne + att hon inte kan gå in på fb/ smsa sina "vänner"

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem

Jag var den där skötsamma äldre brodern, och min syster var en heltokig "fylleprinsessa". Det ger med sig, men det är några riktigt jobbiga år. Det är bara så det är, tror inte du kan fixa det genom att dyka upp en gång på en fest.

Att tjuvlyssna känns inte som det bästa sättet att bevara/bygga upp ett förtroende. Tycker det låter som en mycket dålig idé. Ge henne den där 3310:an och fortsätt att ställa krav, vara jobbig, pinsam osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazyOlsson:

Att beslagta all form av kommunikation och låsa in henne är inte ett alternativ för oss då vi provat detta tidigare utan vidare lyckat resultat.
Detta brukar sluta med raseriutbrott och den klassiska "Jag flyttar hemifrån".
Som brandman till yrket så vill jag påpeka att ett extralås med separat nyckel inte är ett alternativ då detta innebär direkt fara vid brand där lokalen måste utrymmas omedelbart. Jag måste komma åt henne där det känns för att hon ska fatta. Jag måste ta henne på bar gärning och skämma/skälla ut henne riktigt ordentligt framför hennes kamrater så att hon aldrig skulle våga sig ut utan våran tillåtelse i rädslan för upprepning.

Men låt henne flytta hemifrån ett tag kanske? Finns jourplatser och familjehem som är till för just såna situationer. Låter ju som att damen skulle må bra av att komma ur sin nuvarande bekantskapskrets ett tag och förhoppningsvis mogna till en smula - att lyfta ut henne till en annan miljö kan vara en bra idé, för hennes egen skull. Hade precis samma problematik med ungen här hemma för nått år sedan - det värsta går över efter ca. ett år, tyvärr så verkar drygheten sitta kvar.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av hippsieee:

eller så tar du androiden och ger henne typ en gammal nokia 3310 med ett nytt simkort så kan du få tag i henne + att hon inte kan gå in på fb/ smsa sina "vänner"

De är väl lite extremt? bestraffa med ta bort tekniken ger bara motsatt effekt

Permalänk

De finns ju appar som Cerverus där du kan GPS spåra vart telefonen är, om telefonen är rootad kan du dessutom starta telefonen hemifrån om hon får för sig att stänga av den

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Skrivet av KillaHappy:

De är väl lite extremt? bestraffa med ta bort tekniken ger bara motsatt effekt

mjo sant, men måste ju visa vem som bestämmer annars trampar ju barnen ner en som en påse skit^^

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillaHappy:

De är väl lite extremt? bestraffa med ta bort tekniken ger bara motsatt effekt

Fungerar helt utmärkt att använda som både bestraffning och belöning. Att ha tillgång till dator/mobiltelefon/internet/tv-spel osv. är ett privilegium, inte en rättighet.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem

om du också har en android så laddar du hem appen droidsheep sen så skannar den igenom trådlösa efter konton du kan gå in på. sen ploppar hennes facebook upp och du bara väljer den och gå till typ, vipps så är du inne på hennes facebook dock bara om hon är inloggad och du får heller imte veta hrnnes lösenord eller nånting.

Permalänk

Jag har beslutat att det här med avlyssning inte är ett alternativ då det verkar på tok för komplicerat.
Jag kommer att ge henne en gammal rutten mobiltelefon som hon kan glida runt med fullständigt spärrad annat än att ta emot samtal ifrån oss.
Sen är det bara till att härda ut den här perioden.

Jag vill tacka alla här för era kommentarer och era råd och rön.

Mvh. Förbannad Farssa.

Ps. Förbannade ungar.

Permalänk
Medlem

Android lost och wheres my droid är två appar som kanske kan hjälpa dig, frågan är om hon märker det.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alienmanfc6...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.androidlost...

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazyOlsson:

Jag har beslutat att det här med avlyssning inte är ett alternativ då det verkar på tok för komplicerat.
Jag kommer att ge henne en gammal rutten mobiltelefon som hon kan glida runt med fullständigt spärrad annat än att ta emot samtal ifrån oss.
Sen är det bara till att härda ut den här perioden.

Jag vill tacka alla här för era kommentarer och era råd och rön.

Mvh. Förbannad Farssa.

Ps. Förbannade ungar.

läste du mitt inlägg här just ovan, vet dock inte om man måste ha rootad telefon för aty köra droidsheep jag hadde redan det innan jag provade droidsheep

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LazyOlsson:

Jag har beslutat att det här med avlyssning inte är ett alternativ då det verkar på tok för komplicerat.
Jag kommer att ge henne en gammal rutten mobiltelefon som hon kan glida runt med fullständigt spärrad annat än att ta emot samtal ifrån oss.
Sen är det bara till att härda ut den här perioden.

Jag vill tacka alla här för era kommentarer och era råd och rön.

Mvh. Förbannad Farssa.

Ps. Förbannade ungar.

hmm, du kan ju spåra telefonen? på min Samsung S2 har jag satt på "hitta min mobil" och kan via samsungs hemsida kolla upp via gps signal vart den befinner sig. om det finns en sådan inställning så sätt på det på hennes telefon, för du kan endast stänga av "hitta min mobil" om du kan lösenordet. du kan tom låsa telefonen men nu vet jag inte om inställningen finns på Sony mobilen :/

förövrigt.

så som andra säger strama åt ekonomin för henne. och om du vet att hon inte är hemma så kör en runda runt byn/stan man brukar ofta höra vart det är fester någonstans..

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KillaHappy:

Använder ju bluetooth så måste ju vara inom 30 meter för att veta vart hon är

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME