Permalänk
Medlem

Grafikkorts djungel

I ett paket på komplett kan man välja mellan dessa två för samma peng. Jag vill inte starta ett flamewar men har tre specifika frågor.

Gigabyte 670 windforce http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=4211#sp

PowerColor Radeon HD 7970 http://www.powercolor.com/global/products_features.asp?id=398

1. Till datorn har jag tänkt att ha ett XFX ProSeries Core Edition 550W, Nvidia kortet ska kräva 550W och Amd 500w, spelar det här någon roll? Datorn drar annars inte mycket MSI Z77A-G43 och 1 SSD.

2. Varför hittar man bara trådar där folk frågar om amd kortet på google.. Är det kasst?

3. Komplett skriver Powercolor Radeon HD 7970 men länkar på info till ett -||- v3, risk för att man blir lurad och ändå får ett med första referenskylaren?

Permalänk
Medlem

1. Nej
2. sök på sweclockers
3. Inte en aning

7970 är bättre än gtx670

Permalänk
Medlem

7970n presterar bättre än ett 670, AMD har bra kort, högkvalitet, bra prestanda, billiga, jag hade personligen tagit 7970n
Och nätagget räcker gott å väl

Permalänk
Medlem

1. Tror inte det, nej.

2. Skulle rekommendera att kolla runt på Sweclockers. 7970 sägs ha haft problem men många av dom har blivit lösta enligt vad jag har hört.

3. Låter konstigt... länka det här. Komplett skall inte sälja det om det finns risk för att du blir lurad.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

1. Nej
2. sök på sweclockers
3. Inte en aning

7970 är bättre än gtx670

Sökt, eller sökt och sökt, jag bläddrade bakåt en bit och fann inget. Hittade en tråd om det lite längre bak, snubbe fråga om det var bra, annan snubbe sa att han kände en med ett 7950 som var bra.

Men tack för de andra svaren!

Permalänk
Medlem

Nu dubbel-postar jag här, slå mig inte, citera flera grejen var tydligen för avancerat för mig.

Skrivet av Toxid_Fox:

1. Tror inte det, nej.

2. Skulle rekommendera att kolla runt på Sweclockers. 7970 sägs ha haft problem men många av dom har blivit lösta enligt vad jag har hört.

3. Låter konstigt... länka det här. Komplett skall inte sälja det om det finns risk för att du blir lurad.

Här är länken till kortet:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=748621&CKS=PCW

Jag tror det är lugnt för art.nr är samma som v3 versionen men var lite mysko att det inte skrev ut det tyckte jag.

Permalänk
Medlem

7970 är helt klart bättre än 670 på nästan allt förutom BF3. Om det är BF3 du ska spela så bör du ta ett GTX 670, annars ett 7970. Om du funderar på att skaffa ännu ett kort och köra SLI/CF skulle jag helt klart rekommendera GTX670, mycket enklare, och SLI använder mer av kraften den får från det andra kortet. Hoppas detta hjälpte, ha en bra dag c:

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av TwoKiLL:

7970 är helt klart bättre än 670 på nästan allt förutom BF3. Om det är BF3 du ska spela så bör du ta ett GTX 670, annars ett 7970. Om du funderar på att skaffa ännu ett kort och köra SLI/CF skulle jag helt klart rekommendera GTX670, mycket enklare, och SLI använder mer av kraften den får från det andra kortet. Hoppas detta hjälpte, ha en bra dag c:

Fel.
7970 är snabbare än gtx670 och i klass med ett gtx680 i bf3 sedan 12.11 drivrutinen. Så att han skulle välja gtx670 före 7970 är bara konstigt.
Sedan är det ännu konstigare att han skulle välja ett grafikkort som skulle prestera bättre än ett annat baserat på ett enda spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Fel.
7970 är snabbare än gtx670 och i klass med ett gtx680 i bf3 sedan 12.11 drivrutinen. Så att han skulle välja gtx670 före 7970 är bara konstigt.
Sedan är det ännu konstigare att han skulle välja ett grafikkort som skulle prestera bättre än ett annat baserat på ett enda spel...

Jasså? Jag hade för mig att nästan alla nVidia kort presterade bättre än AMD i BF3... Men hade väl fel då, och ja, det är inte det smartaste man kan göra att köpa ett kort bara för ett spel, förutom om det är det spelet man spelar nästan exklusivt. Och jag tycker faktiskt mycket bättre om 7970 än GTX 670, så jag är ingen fanboy om du tror det. Men tack för rättningen!

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Fel.
7970 är snabbare än gtx670 och i klass med ett gtx680 i bf3 sedan 12.11 drivrutinen. Så att han skulle välja gtx670 före 7970 är bara konstigt.
Sedan är det ännu konstigare att han skulle välja ett grafikkort som skulle prestera bättre än ett annat baserat på ett enda spel...

Att det inte handlade om 7970 eller 670 var bäst generellt verkar ha missats. Gigabyte Windforce verkar vara en bra kylare, både på 670 och 7970.
Powercolor 7970 v3 verkar inte lika beprövad, du sa till mig att söka, jag har sökt.

Sitter du inne på någon information om kortet eller sa du att jag skulle söka utan att ha sökt själv?

Permalänk
Medlem

7970.

Visa signatur

i5 2500k@4.5GHz kyld av Noctua NH-D14| MSI GTX 670 Power edition i SLI| Asus P8P67 WS revolution| 8gb Corsair vengeance 1600MHz| Corsair TX 850W| 1TB WD "black"| Samsung 250gb SSD |