Stora tråden om Utorrent [EJ OLAGLIG NEDLADDNING]

Permalänk
Medlem

Stora tråden om Utorrent [EJ OLAGLIG NEDLADDNING]

Här tänkte jag det skulle vara tips & trix med Utorrent.

EJ OLAGLIG NEDLADDNING

Vill börja med att fråga er proffs :

Tanken slog mig när jag hämta hem en film från min polares bröllop, ville kolla på filmen när den laddades ner men fick vänta snällt.
Då tänkte jag följande:

Kan man ställa in med någon torrent program så den börjar hämta i början på filmen/Filen/ljudet?
Istället för att köra sprida skurar?

Permalänk
Medlem

Det var en av de saker som introducerades i version 3.
http://www.utorrent.com/help/faq/ut3#faq1

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av buchno:

Det var en av de saker som introducerades i version 3.
http://www.utorrent.com/help/faq/ut3#faq1

Ok hur menar dom att man ska aktivera "streaming"

"Normally, µTorrent downloads pieces of a file in random order. For example, it may download a piece from the first 10 seconds of a file and then another from the middle of the file and so on. While this is the most efficient way to download files, it doesn't allow for continuous playback of files from start-to-finish until the entire file is completed.
When a user invokes streaming for a file, uTorrent gets the files in order from start to finish. This allows a user to actually play the file while it's still downloading."

Måste man trycka på den i början då?

Hitta det! tack!!

Permalänk
Medlem

Jag har ett ganska störande problem med mitt uTorrent.

igår så slutade det helt plötsligt att starta, när jag väljer att starta programmet så laddas den upp och finns med i min aktivitets hanterare. där tar den ~7500kb minne 0% processor, och thats that. inget startar, ingen icon i verktygsfältet

startar man det flera gånger så finns det fler processer på ~7500kb minne ooooch inget mer händer.

det kändes som att det kunde ha något med chrome at göra då jag ville gå över till chrome i 15 minuter igår men ångrade mig något enormt efter en stund.

någon annan som varit med om detta? någon som har något tips?
("ominstallation" löser ingenting)
(Det är inte mitt antivirus fel (avast))

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |