Gigabyte, ASUS, MSI, EVGA.. vad är skillnaden på grafikkort?

Permalänk
Avstängd

Gigabyte, ASUS, MSI, EVGA.. vad är skillnaden på grafikkort?

Spanar in på ett "EVGA Geforce GTX 660 ti"

men såg att det fanns exempelvis "Gigabyte Geforce GTX 660 ti" eller "ASUS Geforce GTX 660 ti"

vad är skillnaden? är den markant? vilket är bäst?

-- Är det värt att köpa EVGA Geforce GTX 660 ti ?

/ Daniel

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Daniel.L:

Spanar in på ett "EVGA Geforce GTX 660 ti"

men såg att det fanns exempelvis "Gigabyte Geforce GTX 660 ti" eller "ASUS Geforce GTX 660 ti"

vad är skillnaden? är den markant? vilket är bäst?

-- Är det värt att köpa EVGA Geforce GTX 660 ti ?

/ Daniel

Kylare, garanti, custom PCB?.

Ungefär det som kan skilja + lite olika modeller har lite överklockningar och så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag hade satsat på ett MSI då deras fläktar går FEL håll vid start så dom "städar" kylflänsen.

https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-204...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ant3:

Jag hade satsat på ett MSI då deras fläktar går FEL håll vid start så dom "städar" kylflänsen.

https://www.inet.se/produkt/5410012/msi-geforce-gtx-660ti-204...

Fel håll? ska det vara så?

Visa signatur

| Keyboard: Corsair K90 | SSD Sandisk Harddrive 60 GB | Cooler Master HAF 912 | Razer Deathadder | MSI nvidia gtx 660 ti | FRI FRAKT - INET.se | INTEL Core i5 2500k |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.L:

Fel håll? ska det vara så?

De gör det bara i ca 30sek under uppstart så att kylflänsen rensas på damm. Annars är det som skiljer tillverkarna åt kylare, garantier, överklockningar från fabrik. EVGA skulle jag köra på om du vill ha SLI då deras kylare är bäst för detta. Annars rekommenderar jag ASUS DCII-, Gigabyte Windforce- och MSI Twin Frozr IV-kort för ett system där du bara har ett grafikkort då de kyler bättre.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.