Streama från kamera till projektor och en anna fråga.

Permalänk
Medlem

Streama från kamera till projektor och en anna fråga.

Hejsan

Fråga 1
Jag ska hjälpa till att anordna en lasergame turnering och där vill vi kunna streama matcherna live på en projektor så att man kan sitta inne och se alla matcher. Det är ca 200m från där kameran sitter till där projektorn kommer att sitta. Internet som vi har vid lokalen är 7 ner och 0.7 upp. Jag har provat att strama 720p på denna hastighet det var verkligen på gränsen. Kommer det att gå att streama och kolla på streamen på detta långsamma nätverk? Har ni någon bättre ide på hur man kan göra? Kan man streama endast på LAN?

Fråga 2
Förra gången när vi körde lasergame här så saknade vi en "scoreboard" där spelarna på planen kunde se hur många som var kvar i varje lag. Jag har tänkt att man kan ställa upp en stor tv skärm plus en dator som kan visa det. Mitt problem är att jag inte kan komma på något program som kan visa hur måna som det är kvar i varje lag och som domaren enkelt kan uppdatera under matchen. Har ni något tipps på program eller annan lösning?

Skulle bli jätte glad om någon kunde hjälpa mig med detta

Permalänk

1.ja du kan dela information över dit lan nätverk

2. path of lease resistance. powerpoint som du ändrar siffrorna på allt eftersom..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

1.ja du kan dela information över dit lan nätverk

2. path of lease resistance. powerpoint som du ändrar siffrorna på allt eftersom..

1. Nice. Då kommer den "dumma" följdfrågan, hur gör man?

2. Powerpoint är för långsamt känns de som. Folk blir utsjuktna väldigt fort och det är helt random antal och vilket lag. Går det att köra powerpoint på samma skärm men ha presentationen delad i två. Så att om jag tex klickar på pil ner så försvinner en ifrån lag 1 och klickar jag på "s" så försvinner en från lag 2?

Permalänk

1. där får du hitta hjälp någon annanstans(av någonannan)

2. 2 separata pp med en mus clicka ner bör vara rätt effektivt billigt och lätt tror inte du hittar en annan lösning som är så enkel vet dock inte om du kan keybinda

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av capkekken:

1. där får du hitta hjälp någon annanstans(av någonannan)

2. 2 separata pp med en mus clicka ner bör vara rätt effektivt billigt och lätt tror inte du hittar en annan lösning som är så enkel vet dock inte om du kan keybinda

Tack så jätte mycket för snabba svar

Skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig med fråga 1

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Svårt att hitta var denna bäst passar in (inte minst då det är flera frågor inbakad i en trådstart), men det verkar väl ändå som att du söker programtips för saker som kan presentera data på olika sätt.

Lägger det i Windowsforumet och hoppas på respons.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Har en liten OT-fråga, hoppas det är okej

'Lasergame', är det som laserdome? Vad har ni för utrustning när ni spelar? Spelar ni i ett vanligt hus eller har ni byggt en arena likt laserdome?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Har en liten OT-fråga, hoppas det är okej

'Lasergame', är det som laserdome? Vad har ni för utrustning när ni spelar? Spelar ni i ett vanligt hus eller har ni byggt en arena likt laserdome?

Vi kommer att spela ute på en parkering. Kommer att köra dit +-300 lastpallar och lite bilar och andra hinder. Utrustning hyr vi från Ac paintball Uppsala