Går inte att installera SONY program som är gjorda för win8?

Permalänk
Medlem

Går inte att installera SONY program som är gjorda för win8?

Hej!

Uppgraderade min Sony Vaio VPCF2 till windows 8 idag o de är ett jävla meck att få drivrutiner o sånt att funka!

Nu registrerade jag min dator på sony och kunde välja de senaste nedladdningarna för win8, o där fanns en del drivrutiner och program jag sökte, så jag tankade hem dom.

Likförbannat säger windows bara ifrån! Den skyddar datorn säger den, o att ja ska leta efter en kompatibel app istället..?

Vafan gör man?

Permalänk
Medlem

Man byter till Win7.

Visa signatur

i5 3570k 4,5Ghz, ASUS GeForce GTX 670 1200Mhz
Projekt M4INSTR3AM

Söker du en bra TS3 server? Besök då tråden: Chippi.se TS3 [Online 24/7]
Privata kanaler kan fixas i PM eller på TS.

Permalänk

Nu har jag inte använt Windows 8 mer än en kort period så jag vet inte så mycket. Men du kan pröva två saker.

Har du prövat att köra som administratör?

Har du prövat att tillfälligt stänga av UAC?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nu har jag inte använt Windows 8 mer än en kort period så jag vet inte så mycket. Men du kan pröva två saker.

Har du prövat att köra som administratör?

Har du prövat att tillfälligt stänga av UAC?

Provat köra som admin har jag gjort utan framgång =(

Vad är UAC? Vart stänger jag av det?

Annars så gillar jag faktiskt win8, bara man får vänja sig lite Blev grymt bra flyt i datorn tycker ja, dock känns de ju att de är mer gjort för pekskärmar

Permalänk

Testade Acid Pro på Win 8 för några månader sedan, fungerade perfekt.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Inaktiv

Kör windows 7 istället och problemt ät borta

Permalänk
Medlem

Är det inte bara Windows Smartscreen som blockerar då? Då ska man bara klicka på länken i fönstret där för att förbigå varningen.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Skrivet av mr_c:

Provat köra som admin har jag gjort utan framgång =(

Vad är UAC? Vart stänger jag av det?

Annars så gillar jag faktiskt win8, bara man får vänja sig lite Blev grymt bra flyt i datorn tycker ja, dock känns de ju att de är mer gjort för pekskärmar

Här är hur du gör.

http://blogs.msdn.com/b/hyperyash/archive/2012/07/18/disablin...

Om det skulle fungera så kan du alltid gå in och öka din UAC efter du fått installera dina program så du blir förfrågad av Windows när du ska installera program och sånt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har själv haft problem med drivrutiner på W8 men löste det enkelt genom att tanka ner drivarna för W7. Det är ingen större skillnad på W7 och W8 så det bör fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chipp!:

Man byter till Win7.

Man slutar hata och försöker hjälpa till istället.

Ont:
Kommer det upp en ruta över hela skärmen som säger detta?
Jag kunde välja att köra ändå och då fungerade det bra, annars kan du ju prova att högerklicka, välja egenskaper och sedan köra som admin/i windows 7 läge eller liknande.

Dock tror jag som tidigare talande att du kan köra med win7 drivrutinerna utan problem.