Slå ihop skype med MSN

Permalänk
Medlem

Slå ihop skype med MSN

Vet inte riktigt vad man ska göra.
Jag fick inte upp någon förfråga når jag loggade in med MSN på skype klienten

Så när jag loggar in med MSN så ser jag bara mina MSN kontakter
Loggar jag in med Skype så ser jag bara mina skype kontakter??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag kan inte ens använda mitt wlm konto på skype.. Inte heller uppdatera och skype fastnar på "uppdaterar skype"

Permalänk
Medlem

Logga ut från ditt Skype-konto i programmet. När du väl kan ange ditt användarnamn och lösenord, tar du blicken till höger om dessa textfält. Där kommer du att få se texten "MSN" och så något mer. Klicka på den och följ instruktionerna. När du är klar, kommer att du bli automatiskt inloggad eller behöver logga in igen (minns ej riktigt hur det var där) och så är dina MSN-kontakter tillsammans med dina Skype-konter i Skype.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

inget hände mer än mina MSN kontakter syns

Permalänk
Medlem

En jäkla soppa, jag vill ha kvar min MSN och alla funktioner det har.

Permalänk
Medlem

Jaha, så folk använder fortfarande MSN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

Jaha, så folk använder fortfarande MSN?

Gamla skolan.. Men funkar suveränt att skicka filer med. Detsamma kan jag verkligen inte säga om Skype.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Alla får mail som har msn om flytten till Skype
Följ instruktionen ..
Precis vem andvänder msn ?

Permalänk
Entusiast

Om ihopslagningen hade varit helt problemfri, så vore det inget att ens fundera över.
Tyvärr så har denna operation några baksidor:
Risk att vissa kontakter som fortfarande inte slagit ihop sina konton, slutar synas "online".
Vissa kontakter försvinner helt. Måste lägga till dem på nytt.
Vissa kontakter ser dig online, men du ser inte dem... eller tvärtom.

Detta är vad några bekanta har råkat ut för, och tyvärr kan man inte backa/ångra sammanslagningen.
Jag kommer själv avstå från ihopslagningen tills dessa problem är bekräftade och lösta.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem
Skrivet av marm0t:

Jaha, så folk använder fortfarande MSN?

För text chat är det oslagbart.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iMatter:

En jäkla soppa, jag vill ha kvar min MSN och alla funktioner det har.

Flytta till Kina.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

MSN messenger finns nog inte idag men WLM (Windows Live Messenger) används av väldans många..

Skype har aldrig fungerat perfekt för mig. Iaf inte bättre än WLM

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Logga ut från ditt Skype-konto i programmet. När du väl kan ange ditt användarnamn och lösenord, tar du blicken till höger om dessa textfält. Där kommer du att få se texten "MSN" och så något mer. Klicka på den och följ instruktionerna. När du är klar, kommer att du bli automatiskt inloggad eller behöver logga in igen (minns ej riktigt hur det var där) och så är dina MSN-kontakter tillsammans med dina Skype-konter i Skype.

När man gör sammanslagningen, får man välja vilka kontakter man vill behålla? Har just nu ett rejält dilemma om vad jag ska göra med MSN eftersom jag inte vill ha alla kontakter kvar efter sammanslagningen... Och orkar inte sitta och manuellt leta upp dubbletter och gammalt folk jag inte pratar med längre innan jag slår ihop...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

En jäkla soppa, jag vill ha kvar min MSN och alla funktioner det har.

Här har du en chatt klient som fungerar till alla dem stora företagen och är ett bra tips för den som inte vill ha skype. Det man lägger ner är messenger klienten och inte din adress.

http://instantbird.com/ - använder Mozilla Puplic License - open source -1.4 version är under testning så det är den senaste som finns på hemsidan - fungerar till Mac, Linux och Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

När man gör sammanslagningen, får man välja vilka kontakter man vill behålla? Har just nu ett rejält dilemma om vad jag ska göra med MSN eftersom jag inte vill ha alla kontakter kvar efter sammanslagningen... Och orkar inte sitta och manuellt leta upp dubbletter och gammalt folk jag inte pratar med längre innan jag slår ihop...

Det kommer jag tyvärr inte ihåg, men jag tror att du ej kan det. Men jag är nästan helt säker på att importeringen av kontakterna på din MSN-lista, inte sker förrän du är helt klar med allt, och inte före det. Du kan ju följa testa att importera dina MSN-kontakter och se vad för val du får. Är du inte nöjd, kan du ju bara avbryta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hittade den men den importerar inte mina kontakter med MSN
Så man får köra dubbelt ett tag.
Fast den 15 mars då finns det inget annat sätt om man nu inte skippar MSN

/Update
Skulle visst logga in på mitt MSN konto, nu ser jag alla mina kontakter

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Hittade den men den importerar inte mina kontakter med MSN
Så man får köra dubbelt ett tag.
Fast den 15 mars då finns det inget annat sätt om man nu inte skippar MSN

/Update
Skulle visst logga in på mitt MSN konto, nu ser jag alla mina kontakter

Hoppas jag inte går för mycket offtopic annars är det bara att säga till.

Försöker hålla isär MSN, Windows live konto och Messenger eftersom det är helt olika saker.

Om jag har förstått det hela rätt så försvinner inte din nuvarande adress och med det borde det gå att använda en annan klient som stödjer Windows live konto.

Det ord du skall använda för att hitta rätt på google är instant messaging. Mitt förslag här är Instantbird eftersom jag antar att produkten kommer få ta del av WebRTC som är lite av framtiden inom sociala kontakt klienter eftersom det är ett öppet format.

Här kan du läsa om WebRTC - Opera, Chrome och Firefox har redan påbörjat implementationen och hur man får igång WebRTC hittar man på respektive webbläsare hemsida.
http://www.webrtc.org/