windows 8 tar det större proccesorer med windows 8 ? eller mer ram minne

Permalänk
Medlem

windows 8 tar det större proccesorer med windows 8 ? eller mer ram minne

tar det större proccesorer med windows 8 ? eller mer ram minne

Permalänk
Medlem

Hrhrm. Va?

Permalänk
Inaktiv

Windows 8 kräver inga kraftfullare processorer eller mer ram minne än Windows 7 om det är det du frågar.
Tror till och med Windows 8 skulle fungera bättre än Windows 7 på lite äldre hårdvara förutsatt att hårdvaran är från det här decenniet.

Permalänk
Medlem

Och windows 7 klarar de precessorer som windows 8 gör.. svårtolkad fråga

Permalänk

Win8 tar 128 gb ram och pro tar 512 om det är det du menar

Visa signatur

i7 6700k (4,8) (32gb) rtx 2080. i5 10600k (16) rx 6700xt. i5 10400(16) rtx 3060. i5 2500k (4,9)(16) gtx 970. predator helios 300 i7 10750h(16) rtx 2060 xbox series x och s. xbox one.

Permalänk
Medlem

Ram är som kortids minnet jag har en speldator och den har 8gb ram typ ingen dator i värden har 125gb ram

Permalänk
Medlem

Jag köpte Windows 8 PRO för 139 kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Ram är som kortids minnet jag har en speldator och den har 8gb ram typ ingen dator i värden har 125gb ram

Rättning, det finns en jävla massa datorer som har 125gb+ minne (Läs: Servrar)

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

Ram är som kortids minnet jag har en speldator och den har 8gb ram typ ingen dator i värden har 125gb ram

Jaså? Jag är väldigt nyfiken på hur du kom fram till det. Jag antar du menar GB då, inte gb.
Som Nauie skrev. Det finns en JÄVLA massa datorer med 128GB RAM. Inte bara servrar dessutom.
De skulle kunna vara en bra ide att kolla upp saker innan man bara häver det ur sig, tycker du inte?

Nauie: Awesome signatur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Nauie: Awesome signatur.

Man tackar :P.

OnT. Krav för win8:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/system-requireme...
Och för Win7:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows7/products/system-r...

Iofs är dessa krav inte alltid 100%, men en bra fingervisning

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon183825:

Windows 8 kräver inga kraftfullare processorer eller mer ram minne än Windows 7 om det är det du frågar.
Tror till och med Windows 8 skulle fungera bättre än Windows 7 på lite äldre hårdvara förutsatt att hårdvaran är från det här decenniet.

Win8 hanterar förmodligen, enligt MS tidigare agerande, inte äldre hårdvara är Win7. Windows är generellt ganska kass på drivrutiner till hårdvara äldre än 3-5år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoWin:

Win8 hanterar förmodligen, enligt MS tidigare agerande, inte äldre hårdvara är Win7. Windows är generellt ganska kass på drivrutiner till hårdvara äldre än 3-5år.

Nu var det heller inte det han sade. Han sade att Windows 8 hanterar äldre hårdvara bättre än Windows 7 och det kan mycket väl vara fallet så länge det finns drivrutiner (dvs. så länge hårdvaran har drivrutiner för Vista eller senare). Saknas drivrutiner har du dock rätt i att det lär fungera synnerligen dåligt på båda.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av robban500:

Win8 tar 128 gb ram och pro tar 512 om det är det du menar

Ajfan, det visste jag inte! Då behöver jag uppgradera datorn med sisådär 500 GB ram.