stoppa kakor från att installeras automatiskt (firefox)

Permalänk
Avstängd

stoppa kakor från att installeras automatiskt (firefox)

hej jag undrar om det finns något tilllägs program till firefox som frågar när en kaka vill installeras

sen vet jag att man kan välja vilka kakor som den behåller tex inloggnings kakor (dem enda kakorna jag vill ja)

finns det ett tilllägg som frågar varje gång en sida vill installera en kaka

hade också varit bra om tilläget hade en egen lista på normala kakor man kan tillåta som behövs för inloggning

tex checka in (ikoner för varje internet sida)

www.google.com
www.youtube.com
www.facebook.com

vill helst bara ha inloggnings kakor och inget annat

har letat överallt men hittar inget tillägg som kan göra detta

använder förövrigt gostery

Permalänk
Medlem

Kakor installeras inte.....
De äts ELLER lagras

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jekean:

Kakor installeras inte.....
De äts ELLER lagras

så man säger cookies?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så man säger cookies?

Nej, addons och insticksmoduler INSTALLERAS, cookies LAGRAS, alltså tror jag du valt fel ord när du sökt och därför inte hittar något

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jekean:

Nej, addons och insticksmoduler INSTALLERAS, cookies LAGRAS, alltså tror jag du valt fel ord när du sökt och därför inte hittar något

sökte

how to stop cookies from automatically

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

sökte

how to stop cookies from automatically

Inte det du behöver söka på... Sök på:

"What is a cookie on the web"

T.ex. För det du pratar om är inte cookies, de lagras som sagts innan, de installeras inte.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Inte det du behöver söka på... Sök på:

"What is a cookie on the web"

T.ex. För det du pratar om är inte cookies, de lagras som sagts innan, de installeras inte.

<3

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Prova Cookie Monster.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Det bästa brukar vara att ändra ett attribut i about:config och i det här fallet borde det vara för cookies. Sök(google) på cookie permissions firefox så kommer du hitta svaret.

Permalänk
Medlem

Fick mig att tänka på den här.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Det behöver inte ens vara så komplicerat, gå in i inställningarna här:

Om inte det funkar för dig så kan du börja med värre saker, men testa den enkla vägen först.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Det behöver inte ens vara så komplicerat, gå in i inställningarna här:
http://forumbilder.se/CDAUI/1ff-kakor.png

Om inte det funkar för dig så kan du börja med värre saker, men testa den enkla vägen först.

Damn du hann före.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det behöver inte ens vara så komplicerat, gå in i inställningarna här:
http://forumbilder.se/CDAUI/1ff-kakor.png

Om inte det funkar för dig så kan du börja med värre saker, men testa den enkla vägen först.

testade detta faktiskt fick 8 kakor att acceptera på varje sida flera gånger om

gick inte alls

Permalänk
Medlem

Lite sent så ber om ursäkt om det blir fel.

Nästa steg eftersom det inte fungerade med den enkla vägen.

Firefox funktioner ligger under about:config som man skriver in i URL fältet och sedan trycker på rutan jag lovar att vara försiktig. Här i gäller det att veta vad man gör annars kan man ändra på något som sedan kan bli helt galet. Det finns en sida som heter mozillaknowledge base och här kan man hitta det mesta av attributen annars får du söka på nätet. Det finns mycket information om hur du ändrar i Firefox. Se det från den positiva sidan du kan åtminstonde nog hitta rätt däremot vet jag inte exakt vad funktionen heter på rak arm.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av zzcool:

testade detta faktiskt fick 8 kakor att acceptera på varje sida flera gånger om

gick inte alls

Du har kanske valt "fråga varje gång" ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Skriv about : permissions i URL fältet.
Skall vara ett enda ord och inget mellanrum. Här kan man ställa in rättigheterna för sidan som du besöker.