Ändra kärnorna på processorn via cmd? HJÄLP

Permalänk

Ändra kärnorna på processorn via cmd? HJÄLP

Heey gjorde just något dumt(är inte proffs precis) jag ändrade hur många kärnor datorn skulle kras med i msconfig från 8 till 2 i tron på att det skulle gå men nej nej. Fick bluescreen när jag windows skulle startas och vet nu inte hur jag ska lyckad med att ändra tillbaka det jag ändrade så datorn kan fungera igen :c

Hjälp mig :c
Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Gör samma sak som när du ändrade från 8 till 2, byt bara ut talen.

Visa signatur
Permalänk

amen det ändrade jag ju msconfig, och nu kommer jag ju inte in i windows :C så hur ska jag kunna ändra det? :c

Permalänk

Testa om det går med återställning av BIOS (Cmos).

Permalänk

Aha jag gjorde det men det gick inte :/

Permalänk
Medlem

Pröva köra Windows i felsäkert läge, jag tror att man ska trycka/spamma F8 när datorn startar upp

Permalänk
Medlem

Starta windows i felsäkert läge och byt tillbaka därifrån. Om det inte fungerar så är det väl ominstallation av windows som gäller tyvärr.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk

aha :c finns det inget sätt att reseta msconfig via cmd om man sätter i windows cdn sen går till cmd där ifrån? :c

Permalänk

kom i via safemode, men nu så finns det inte 8 kärnor att välja mellan hur ska jag göra då?

Permalänk

Kom in nu och lykades lösa det tack för hjälpen ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av zimpan304:

Kom in nu och lykades lösa det tack för hjälpen ^^

Du får ju gärna skriva lösningen på problemet så andra som söker på det i forumet i framtiden kan se.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk

Asså jag kom in i windows via Safemode sen gick jag in å ändrade på msconfig till att köra med "Normal start", sen gick datorn igång igen