Hur många kör BO2 hardcore?

Permalänk
Medlem

Hur många kör BO2 hardcore?

Börjat köra Hardcore mode och föredrar det och lite nyfiken på hur många som kör hardcore här inne?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

kör bara hc för jag har inget aim

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Ja

Föredrar det nästan över Coremode,och förövrigt tycker jag man behöver bättre ''Aim'' i HC inte bara Spray'n'Pray som det är i CM, här måste man iaf träffa först sedan se up så man inte TK'r.

Så man slipper fega motståndare träffar dom 3gånger så springer dom runt hörnet och fegis healar.(vilket jag också gör muhaha)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Ja

Föredrar det nästan över Coremode,och förövrigt tycker jag man behöver bättre ''Aim'' i HC inte bara Spray'n'Pray som det är i CM, här måste man iaf träffa först sedan se up så man inte TK'r.

Så man slipper fega motståndare träffar dom 3gånger så springer dom runt hörnet och fegis healar.(vilket jag också gör muhaha)

Mjo tycker det känns mer som att aim spelar in än i core, gillar även att man inte har crosshair utan att det faktiskt är sights som gäller, känns som att speciellt SMGs blir lite mer balanserade då och man måste lyssna efter fiender inte bara kolla minimap.

Dock upptäckte jag något nyligen, en anledning till att SMGs är så overpowered, det är initial shot speed som verkar vara samma som fire rate som gör att SMGs är så sjukt mycket bättre än t.ex. FAL, 9/10 ggr när jag körde med FAL dog jag innan min ens fått av ett skott, bytte till TYPE 25 och vips vann jag de flesta strider även mot SMGs, de borde fixa så att initiala skottet inte är baserat på max repeat för det blir en sjuk delay på alla vapen som inte har hög fire rate vilket gör t.ex. FAL och SMR oanvändbara, annars gillar jag FALen väldigt mycket men går inte att köra med när man auto förlorar när man springer in i någon.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kör bara hardcore och har gjort det sedan cod 4. Trist dock att det inte finns fler spellistor att välja på i hardcore så det begränsar nöjet lite.

Visa signatur

Intel core i7 8700k - ASUS Gtx 1080ti 11GB Strix gaming - Corsair 3000MHz DDR4 16 Gb - EVGA Supernova G2 750w - Fractal Design Define S - Samsung 850 evo 500 Gb - Asus TUF Z370 Plus-Gaming - W10 Home - Asus PG279Q - Mionix Naos 8000 - Gigabite Osmium Aivia (MX Red) - Beyerdynamic dt990 250ohm - Philips Fidelio X2 -Massdrop Minimic - Modmic 4.0 - Odac+O2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Mjo tycker det känns mer som att aim spelar in än i core, gillar även att man inte har crosshair utan att det faktiskt är sights som gäller, känns som att speciellt SMGs blir lite mer balanserade då och man måste lyssna efter fiender inte bara kolla minimap.

Dock upptäckte jag något nyligen, en anledning till att SMGs är så overpowered, det är initial shot speed som verkar vara samma som fire rate som gör att SMGs är så sjukt mycket bättre än t.ex. FAL, 9/10 ggr när jag körde med FAL dog jag innan min ens fått av ett skott, bytte till TYPE 25 och vips vann jag de flesta strider även mot SMGs, de borde fixa så att initiala skottet inte är baserat på max repeat för det blir en sjuk delay på alla vapen som inte har hög fire rate vilket gör t.ex. FAL och SMR oanvändbara, annars gillar jag FALen väldigt mycket men går inte att köra med när man auto förlorar när man springer in i någon.

Hey

I HC har man endast 30% HP det innebär att det mesta kommer döda dig direkt FAL i HC är BEAST på det sättet att det är Instakill på långdistans
(gäller icke SMG's fast dom är mycket kapabla till det i HC)

Men det är ju ett AR där av har den långsammare ADS.

Har du testat denna kombination med FAL
Wildcard
Primary gunner

Attachments:
1.Quickdraw
2.Stock
3.Laser

Perk:
Dexterity

Då får man Snabb ADS och rörelse förmåga.

(PS: Druckit några bärs är texten helt tokigt namn etc my bad fixar det imorn)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hey

I HC har man endast 30% HP det innebär att det mesta kommer döda dig direkt FAL i HC är BEAST på det sättet att det är Instakill på långdistans
(gäller icke SMG's fast dom är mycket kapabla till det i HC)

Men det är ju ett AR där av har den långsammare ADS.

Har du testat denna kombination med FAL
Wildcard
Primary gunner

Attachments:
1.Quickdraw
2.Stock
3.Laser

Perk:
Dexterity

Då får man Snabb ADS och rörelse förmåga.

(PS: Druckit några bärs är texten helt tokigt namn etc my bad fixar det imorn)

Mjo jag vet att FAL är grym på mid-long range men problemet som sagt är tiden för första skottet, den är för långsam för att vara effektiv även med quickdraw och stock så är man död innan första skottet kommit typ, bytte till TYPE 25 som sagt och det är enorm skillnad, samma effektivitet på mid-long typ men 100x bättre i close up fighter.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Att folk säger att aim spelar in mer i HC är ju bara tramsigt.
den som träffar först vinner, spelar ingen roll vart man träffar då man har så pass lite HP.
I HC är det den smartaste som vinner.

I "normal" så vinner den som siktar rätt. Inte den som ser motståndaren först, oftast.
mina ören.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anzen:

Att folk säger att aim spelar in mer i HC är ju bara tramsigt.
den som träffar först vinner, spelar ingen roll vart man träffar då man har så pass lite HP.
I HC är det den smartaste som vinner.

I "normal" så vinner den som siktar rätt. Inte den som ser motståndaren först, oftast.
mina ören.

Helt rätt, att påstå något annat är helt befängt.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Quotar en från BO2 forumet....

'''Lol at your posts! Core sure does take more skill dude!! I mean it takes skill to see all the skull indicators that show you EXACTLY where the enemy just killed your teammate!! It takes skill to absorb bullets, turn around and kill the guy who shot you first!! It takes skill to constantly have a minimap up so you can always see who is shooting in your area!! It takes skill to have a killcam so you know where the enemy is that shot you!! Core is for noobs! Ya hc requires less bullet damage to get the kill but you also DIE faster genius! You also don't have all the noob helping stuff core has. ''

----

och hur siktar man rätt egentligen...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Quotar en från BO2 forumet....

'''Lol at your posts! Core sure does take more skill dude!! I mean it takes skill to see all the skull indicators that show you EXACTLY where the enemy just killed your teammate!! It takes skill to absorb bullets, turn around and kill the guy who shot you first!! It takes skill to constantly have a minimap up so you can always see who is shooting in your area!! It takes skill to have a killcam so you know where the enemy is that shot you!! Core is for noobs! Ya hc requires less bullet damage to get the kill but you also DIE faster genius! You also don't have all the noob helping stuff core has. ''

----

och hur siktar man rätt egentligen...

Så rätt han har! HC är det ända för mig. Tycker oxå det är mer skills i HC, dock spelar jag bara S&D, andra spel sätt som KC är för enkelt och bara för att levla snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Quotar en från BO2 forumet....

'''Lol at your posts! Core sure does take more skill dude!! I mean it takes skill to see all the skull indicators that show you EXACTLY where the enemy just killed your teammate!! It takes skill to absorb bullets, turn around and kill the guy who shot you first!! It takes skill to constantly have a minimap up so you can always see who is shooting in your area!! It takes skill to have a killcam so you know where the enemy is that shot you!! Core is for noobs! Ya hc requires less bullet damage to get the kill but you also DIE faster genius! You also don't have all the noob helping stuff core has. ''

----

och hur siktar man rätt egentligen...

Personen som skrivit detta är helt borta, imo.
HC och Core är två HELT skilda spellägen. I första krävs det mer tankeverksamhet, i andra krävs det bättre aim.
Hela diskussionen om att ena är svårare är egentligen befängd.
PS: man märker ju att han är 13 då han inleder sin post med "Lol".
En till i mängden som tror han är hardcore bara för att han spelar just hardcore...

EDIT: Typo

Permalänk

Kör ALLTID HC i cod spelen, någon månad innan jag bytte bort min speldator så fick jag bo2, körde endast hc och det var roligare än förväntat. Testade lite normal, det var tråkigt som tusan

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Geeks Gaming

Dom som sitter på SweC mumble kör bara HC Bara att joina

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Dom som sitter på SweC mumble kör bara HC Bara att joina

Låter intressant är det många som är online eller vad ska man säga?
Är inte så insatt i Mumble slö läste SweC FAQ angående Mumble låter jobbigt att rigga up?
--

Utöver det så alternerar jag mellan HC/Core för '''mig'' Core är så mycket mer Casual bar att'' kör i vind britt Marie''

och han jag Quotade stämmer mycket in för min ''egna'' upplevelse folk får väll spela vad fan dom vill egentligen orkar inte argumentera preferenser..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av _tekken_:

Låter intressant är det många som är online eller vad ska man säga?
Är inte så insatt i Mumble slö läste SweC FAQ angående Mumble låter jobbigt att rigga up?
--

Utöver det så alternerar jag mellan HC/Core för '''mig'' Core är så mycket mer Casual bar att'' kör i vind britt Marie''

och han jag Quotade stämmer mycket in för min ''egna'' upplevelse folk får väll spela vad fan dom vill egentligen orkar inte argumentera preferenser speciellt inte med CoD community iom det är många som tar den korta bussen till jobbet/skolan........

Vanligt vis så är det runt en 5 stycken...
Nä de är inte jobbigt... finns en guide när man startar för första gången som går genom de snabbt.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|