Avermedia Live Gamer - Problem!

Permalänk
Medlem

Avermedia Live Gamer - Problem!

Hej! Köpte ett Avermedia Live gamer capture card idag, helt nöjd med inspelningen, bra FPS och efter lite pill så blev det även en riktigt bra bild.

Men dock så har jag stött på två problem, så jag listar dem:

- Snabbknappen man fick till funkar inte.
Den lyser när man spelar in och jag kan använda den till att starta programmet, men den fungerar inte att använda som inspelningsknapp.

- Stödjer inte USB lurar.
Jag använder Logitech g930, ett par USB hörlurar. Korte stödjer dock inte dessa, så jag kan inte spela in ljud om jag ska använda dem. Mikrofonen fungerar dock.

Hoppas ni vet hur man fixar detta, väldigt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Hittar bara Live Gamer HD på Avermedias sida.

Skickar du ljudet till USB-port når det aldrig capturekortet. Analogt eller möjligen via HDMI är det som gäller.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Använder du mjukvaran som medföljer? Jag är inte helt säker på om mjukvaran har stöd för det, men du kanske kan välja att spela in från din uppspelningsenhet (hörlurarna). T.ex. Open Broadcaster Software kan plocka upp ljudet från dina hörlurar, dock har den inte stöd för den inbyggda hårdvaru-encodern som finns på kortet (den suger f.ö. och är enbart bra vid hög bitrate).

Permalänk
Medlem

Okej, fixade allt nu!

Snabbknappen fixade jag genom att ominstallera och uppdatera drivrutinerna ett par gånger. Tog ett par ominstallationer innan det fungerade.

Ljudet fixade jag genom denna guiden: ( http://forum.avermedia.com/viewtopic.php?f=18&t=4978 ). Hittade först inte någon stereo mix, men det var bara att ladda ner de senaste ljud drivrutinerna. (Jag har inbyggt ljudkort i moderkortet).

Stötte dock på ett annat problem, bilden blir en aning sämre, eftersom att HDMI-kabeln går genom inspelnings kortet. Röd text är väldigt störande att läsa och svart text får en brunaktig färg runt om sig. Väldigt störande i längden
http://fc01.deviantart.net/images/i/2003/37/e/0/Color_Test_Pa...
Det är ett svart sträck mellan det cerise och gröna, samt mellan det turkos och gula på min skärm, testat både med och utan inspelningskortet och jag kan garantera att det är kortet. Andra har samma problem.
Detta ska jag fixa imorgon genom att köpa en HDMI-splitter.
( http://www.siba.se/product/2050667/champion-4004ch-hdmi-split... ) För att vara exakt.
Kopplar denna till grafikkortet så kör jag ena kabeln till skärmen och andra till inspelningskortet. (Funkar även att använda ett annat grafikkorts uttag, men jag har bara ett HDMI uttag på mitt.)

Uppdaterar imorgon om huruvida det fungerar.

Permalänk
Medlem

Det är inte säkert att du behöver göra så.

Ska du fånga bild från datorn? Klona bilden. Använd en kabel från grafikkortet till capture-kortet, och en annan kabel från grafikkortet till din bildskärm. Klona därefter din huvudskärm via grafikkortets kontrollpanel.

Permalänk
Medlem

Har inga fler uttag i grafikkortet, vilket gör att jag antingen måste ta bort en skärm eller köpa en splitter, så att jag får flera uttag.
Hade gått utan splitter om jag inte hade haft sånt beroende utav flera skärmar.

Permalänk
Medlem

Då har jag köpt splittern och testat, fungerar mycket bättre nu, extrem skillnad. Ett problem är att jag måste koppla ut och in skärmsladden varje gång jag startar om datorn, inte så jobbigt men ändå en sak att lägga märke till.

Ifall du tänkt köpa kortet, köp en splitter eller switch till den, ifall du vill har ännu mindre problem, använd inga USB ljudenheter.

Kortet fångar i extremt bra kvalitéer, en sak som kan va bra att ha när suget att filma slår till så är det bara att trycka på knappen
Enklare lösning med så bra kvalité är nog svårt att hitta.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte finns ett capturecard som spelar in 1080p 60 fps finns bara 30 fps vilket är fattigt ):

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Synd att de inte finns ett capturecard som spelar in 1080p 60 fps finns bara 30 fps vilket är fattigt ):

Men det spelar in i 1080p 60fps. Det går dock bara streama i 30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Men det spelar in i 1080p 60fps. Det går dock bara streama i 30

live game HD kan bara spela in i 1080p 30fps
Har ett sedan en tid tillbaka så vet så mycket iaf