Textbaserat webbläsarspel - riktiga namn

Permalänk
Medlem

Textbaserat webbläsarspel - riktiga namn

Hej,

Har uppe en BETA nu på mitt textspel där man bl.a. kan köpa virtuella datordelar och bygga ihop sin egen burk.

Just nu är namnet såhär:

Grafikkort Mini, Grafikkort Small osv..

Kan jag använda riktiga namn utan att det blir tjafs om stämningar osv, typ som Radeon 7970, GTX 670 osv..?

Permalänk
Medlem

Du kanske kan om namnen är "TM" markerade. Då är de oregistrerat trademarkade. Men de kan då ha lagar som är olika i olika länder. Jag skulle inte rekommendera att använda riktiga namn. Du kanske kan använda namn som liknar riktiga namn. Kanske AMB för AMD eller något liknande.

Men övrigt är jag intresserad av spelet. Kommer du släppa en BETA test på spelet så man kanske kan testa?
Vad är spelet programmerat i?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

en beta är redan släppt och det finns ett 40-tal personer som hjälper mig att hitta hål, buggar och komma på idéer dagligen. Ja släpper det för allmänheten i slutet av februari. Spelet är kodat i PHP. Har utvecklat det i snart 2 veckor och fick runt 120 signups för beta men endast 40 fick komma in.

Permalänk
Medlem

Ok, kommer spelet open source?
Vilket fall så ska det bli kul att testa.

Vad heter spelet, om den har ett namn?

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

spelet har ett namn ja. Det kommer synas här på sweclockers om ett tag.

open source? nej, tänker inte dela ut min kod. Koden är iaf. byggd på svenska Melt framework

Permalänk

Trevligt! Kommer vilja testa detta

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Jag med, kommer att bli kul!

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem

Låter ballt, keep it up!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2