uppgraderat win7 till win8 går det att ominstallera?

Permalänk
Medlem

uppgraderat win7 till win8 går det att ominstallera?

Tja
Jag uppgraderade mitt win7 till win8. Kan jag blåsa datorn och installera om med win7 skivan för att få win7 på datorn eller är den licensen förverkad i och med uppgraderingen? Jag har ju ingen skiva till win8 i och med att jag köpte det genom hemsidan.

Permalänk

Gjorde precis samma sak som dig och jag tror dessvärre Win7 nyckeln är förbrukad.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Skrivet av klantbo:

Tja
Jag uppgraderade mitt win7 till win8. Kan jag blåsa datorn och installera om med win7 skivan för att få win7 på datorn eller är den licensen förverkad i och med uppgraderingen? Jag har ju ingen skiva till win8 i och med att jag köpte det genom hemsidan.

Skrivet av ante_ante:

Gjorde precis samma sak som dig och jag tror dessvärre Win7 nyckeln är förbrukad.

Nej det är helt ok att installera tillbaka w7. Det har diskuterats här i andra trådar.

Permalänk
Medlem

okej tackar, bara hålla tummarna och installera om då

Permalänk
Medlem
Skrivet av klantbo:

okej tackar, bara hålla tummarna och installera om då

Enligt Microsoft är det möjligt att ångra Windows 8 installationen och installera det gamla operativsystemet.

Scrolla ner på denna sida från Microsoft och klicka på "Vad händer om jag ändrar mig? Kan jag gå tillbaka till mitt gamla operativsystem?" http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/upgrade-to-windo...

Och du kan även ladda hem Windows 8 igen via Microsoft email som du fick när du köpte Windows 8, länk till en sida som förklarar detta http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-micros...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Oberoende vilken väg man tar så förverkar man inte licensen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

va bra. Tack för hjälpen