Tråden om World of warcraft expansions

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför alla klankar ner på Cataclysm... Var det någon här som överhuvudtaget var i närheten av att uppleva Ragnaros HC innan nerf? Eller känslan av 5% kvar av spine of deathwing.
Ragnaros missade jag men Dragonsoul var bannemig bra ända fram tills min första Madness kill. Blev sedan rätt så många upprepningar (:

TBC och WOTLK hade sina fördelar. Karazhan och Ulduar var ju toppen men TBC var ju mer problem än det var värt... Kanske för att jag och typ alla som inte spelade warrior/mage/wlock eller rogue var helt värdelösa spelmässigt. WOTLK fixade det mest uppenbara tack och lov och för mig gör det den till den bästa expansionen av alla.
Jag förstår ärligt talat inte varför TBC och speciellt Vanilla rankas så högt. Den som inte förstår att det är ett MMO och därmed att man måste ut och skaffa vänner för att göra något meningsfullt och roligt (som man blev tvingad till i Vanilla & TBC) kan jag förstå att man klagar på LFR och enkla 5-mans, men det är ingen anledning för att säga att det har blivit för lätt... Det svåra finns kvar och det har blivit ännu mera av det samt att det faktiskt har i min mening blivit mycket svårare.

Permalänk
Skrivet av Fajer:

Förstår inte varför alla klankar ner på Cataclysm... Var det någon här som överhuvudtaget var i närheten av att uppleva Ragnaros HC innan nerf? Eller känslan av 5% kvar av spine of deathwing.
Ragnaros missade jag men Dragonsoul var bannemig bra ända fram tills min första Madness kill. Blev sedan rätt så många upprepningar (:

TBC och WOTLK hade sina fördelar. Karazhan och Ulduar var ju toppen men TBC var ju mer problem än det var värt... Kanske för att jag och typ alla som inte spelade warrior/mage/wlock eller rogue var helt värdelösa spelmässigt. WOTLK fixade det mest uppenbara tack och lov och för mig gör det den till den bästa expansionen av alla.
Jag förstår ärligt talat inte varför TBC och speciellt Vanilla rankas så högt. Den som inte förstår att det är ett MMO och därmed att man måste ut och skaffa vänner för att göra något meningsfullt och roligt (som man blev tvingad till i Vanilla & TBC) kan jag förstå att man klagar på LFR och enkla 5-mans, men det är ingen anledning för att säga att det har blivit för lätt... Det svåra finns kvar och det har blivit ännu mera av det samt att det faktiskt har i min mening blivit mycket svårare.

Usch, spine var ett helvete att heala på ^^ Men jag tycker Dragon Soul var helt ok, förstår inte heller alla som klankar ner på det.

Förmodligen folk som bara kört LFR.

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyserN:

Jag tycker TBC var den bästa, det kan ha att göra med att jag inte hann lira Vanilla jätte mycket innan TBC släpptes, men jag tyckte det va lite för mycket grinding i Vanilla.

TBC är expansionen jag spelade mest i och som jag kämpade riktigt mycket i tillsammans med några polare, det var svår PVE, bra PVP och ett riktigt härligt community. (Bästa expansionen)

Sen kom WOTLK och här märkte man lite direkt att svårighetsgraden började gå ner, communityn försämrades eftersom man inte längre behövde vara trevlig i en guild för att göra progress. Men men WOTLK var ändå kul eftersom att man trots allt skulle slåss mot Arthas, vilket man som Wc3 spelare tyckte va kul.

CATA är enligt mig den sämsta expansionen. Spelade knappt nånting här eftersom att allt helt enkelt var för lätt, det var för många kids som spammade överallt och det kändes bara jätte tråkigt.

MOP är ett steg i rätt riktning, men känns att det aldrig kommer nå tillbaks till sin gamla storhetstid, Arena känns obalanserat och det här med LFR..... Kom igen ta bort det, hur kul är det? Sitta afk 1h utan någon som helst utmaning utan att det sägs ett ord, blää.

TBC - Vanilla - Wotlk - MOP - CATA

Håller med precis faktiskt. Dock spelade jag min äldsta char, min kära warlock (UD på den tiden) upp till 60 och det tog en EVIGHET! Allt va snordyrt, jag kutade runt i STV utan mount för aatt jag inte hade råd. Visserligen fick man ju mount via trainer som lock, men har för mig att det kostade ändå. Epic mount på lvl 60 kostade 1k gold, en hel förmögenhet på den tiden. Jag hade tur att någon i guilden hade de sakerna man kunde spara för att summona Dreadsteed i DM, det tjänade jag 3-400g på. Dock ett jäkla farmande och samlande och kutande för att få tag på allt jag behövde. Dock hade jag jäkla skoj, även om jag aldrig fick möjlighet att raida på allvar. Bara heroics och liknande var tidsödande nog.
Folk som klagar på att det tar tid att lvla nu, ni skulle ha gett upp i Vanilla...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Ny fråga då vilket expansion är bäst pvpmässigt och pvemässigt.
TBC va mer balanserat än wotlk då paladin och dk förstörde pvp så tyckte tbc pvp . Men dock va pvp sjukt balanserat i wotlk om man inte stötte på dk/pala . Pve wotlk vs tbc är ju en riktigt svår fråga Black temple vs icc liksom båda va ju sjukt epic . Va tycker ni?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fajer:

Förstår inte varför alla klankar ner på Cataclysm... Var det någon här som överhuvudtaget var i närheten av att uppleva Ragnaros HC innan nerf? Eller känslan av 5% kvar av spine of deathwing.
Ragnaros missade jag men Dragonsoul var bannemig bra ända fram tills min första Madness kill. Blev sedan rätt så många upprepningar (:

TBC och WOTLK hade sina fördelar. Karazhan och Ulduar var ju toppen men TBC var ju mer problem än det var värt... Kanske för att jag och typ alla som inte spelade warrior/mage/wlock eller rogue var helt värdelösa spelmässigt. WOTLK fixade det mest uppenbara tack och lov och för mig gör det den till den bästa expansionen av alla.
Jag förstår ärligt talat inte varför TBC och speciellt Vanilla rankas så högt. Den som inte förstår att det är ett MMO och därmed att man måste ut och skaffa vänner för att göra något meningsfullt och roligt (som man blev tvingad till i Vanilla & TBC) kan jag förstå att man klagar på LFR och enkla 5-mans, men det är ingen anledning för att säga att det har blivit för lätt... Det svåra finns kvar och det har blivit ännu mera av det samt att det faktiskt har i min mening blivit mycket svårare.

Är väl ingen som påstått att alla förändringarna som har skett är negativa sådana? Jag tycker WoW har tappat stinget, varför har jag förklarat tidigare.
Jag tycker inte att WoW på något sätt är ett dåligt spel, då hade jag inte fortsatt spela. Men jag tycker (oj vad klyschigt) att det var bättre förr - även om det säkert är väldigt mycket nostalgiglasögon såklart.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Ny fråga då vilket expansion är bäst pvpmässigt och pvemässigt.
TBC va mer balanserat än wotlk då paladin och dk förstörde pvp så tyckte tbc pvp . Men dock va pvp sjukt balanserat i wotlk om man inte stötte på dk/pala . Pve wotlk vs tbc är ju en riktigt svår fråga Black temple vs icc liksom båda va ju sjukt epic . Va tycker ni?

Så gott som alla klasser har haft perioder där de har varit fullkomligt löjligt dominanta. (är väl typ munk som saknas ) I TBC hade warlocks en galen period och resto druids var också helt sjuka senare i expensionen. Skulle definitivt inte ranka vare sig DK eller paladin i wotlk högre än wlock eller rdruid i tbc.

Om man ser enbart i ett "balans"-perspektiv är nog nuvarande expension den bästa sett i PVP, så gott som samtliga spells finns att hitta hos de flesta klasserna och på så sätt har det blivit väldigt balanserat (duh!). Nästan alla kombos är mer eller mindre "viable" i arena, vilket inte kan sägas om tidigare expensioner. ><

Angående PVE så rankar jag Tempest Keep (då främst Kael'Thas Sunstrider) bra mycket högre än Black Temple. Jag raidade dock bara seriöst i TBC så min åsikt vilken expansion som skulle vara bäst där är ganska meningslös.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

TBC > Vanilla > WotLK > Cata.

Har inte spelat MoP för jag tröttna så förjävligt under Cata (slutade spela icirka 1-2 månader efter jag dingat maxlvl)

Visa signatur

Stationär: ASUS SABERTOOTH Z77 / Intel i7 3770K @4,3GHz / Corsair H100 Hydro / Kingston HyperX Beast 1833 16GB / ASUS GTX780 3GB / BENQ XL2420T LED 120Hz / Intel 520 Series 120GB SSD / Western Digital 2TB HDD / Fractal Design Define R4 / Corsair AX850W Modular / QPAD MK-50 / Mionix Naos 5000 / Steelseries Siberia v2 / Win 8 64bit
Laptop: Lenovo X220 / Intel i5 2520M @2,5GHz / 8GB RAM / Samsung 840 EVO 240GB SSD /

Permalänk
Medlem

Jag tyckte mop va väldigt kul pvpmässigt innan 5.1 förstörde vissa klasser. Jag tror att Emerald dream troligtvis wows 5e expansion kommer va episkt. Hoppas dom gör två delar av Emerald dream så dom inte går out of lore.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async