Spelveckan: Antichamber, Dungeonland

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Men Sonic & All-stars Racing: Transformed, då? Har spelat det i 6h nu och fullkomligt älskar det Helt underbar musik som är moderniserade versioner på gamla 16-bits favoriterna man spelade förr

Kan bara hålla med dig. Köpte det nyss och det är väldigt mycket underhållning. Jag kör på tv:n med Xbox kontroll och känslan är skön.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Magicka var asballt, och Dungeonland ser inte ut att vara sämre. Ska köpas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Kan bara hålla med dig. Köpte det nyss och det är väldigt mycket underhållning. Jag kör på tv:n med Xbox kontroll och känslan är skön.

Har gjort precis likadant. In i TVn, koppla i xbox kontrollen till datorn och förbereda sig på underhållning. Känslan i att drifta är (även om väldigt lätt) extremt roligt och har en härlig känsla. Det enda negativa är att man inte kan muta andra spelare när man kör online, men det kommer de nog att patcha. SUMO var väldigt snabba på att skriva på Steams forum osv, känns jäkligt skönt när publishers tar communityn på allvar faktiskt!

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Systemkrav Windows 7 men inte Windows 8?
Skämt åsido så kan ovanstående kommentar vara relevant i viss mån, GTA IV kraschade efter en stunds spelande på min Windows 8 dator men har aldrig kraschat på min Windows 7 dator.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Tror inte på ett ord Visceral Games säger, endast lathet. Kanske kan vi bara spela i 30 fps också.

Det verkar inte att vara låst till 30 FPS, om man går efter vad Steve Papoutsis har sagt när det gällde "vi har samma förbättringar som vi gjorde i Dead Space 2"

Läste en drös artiklar från olika sidor/källor om just det här, och allt verkar peka på : Ingen FPS cap, samma grafiska "extra alternativ" som det fanns i DS 2.
Det är självfallet tragiskt att de skyller på "vi vill inte att en platform ska ha den bästa upplevelsen" och mycket handlar somsagt om lathet som du säger.

Permalänk
Medlem

Klarade Antichamber inatt vid 05.00. Minst sagt irriterande spel men man kunde ju inte sluta heller för det

Permalänk
Medlem

Verkar nog som att jag borde köpa Antichamber

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcolYte:

Tror inte på ett ord Visceral Games säger, endast lathet. Kanske kan vi bara spela i 30 fps också.

Det är klart det inte är något annat än lathet, och för att spara tid och pengar, och fan vad förbannad jag blir också. Har längtat så mycket till DS3 och nu blir jag bara jättebesviken. Har hoppats hela tiden på fetare grafik. Inte för att den är dålig, men den kan ju bli så mycket bättre. Attans alltså!

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

är Antichamber värt att köpa?

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

är Antichamber värt att köpa?

Jag tycker det Men var beredd på extrema pussel som kommer ta tid att lösa Men! tro inte attt det är tråkigt för det det är riktigt kul och hundra gånger bättre alla pusselspel jag spelat. Det är bättre just för att man hela tiden måste tänka. en hel del pussel spel är -> lär dig ett "trick" -> använd tricket i 20 banor -> lär dig nytt "trick" -> osv...

Man kan väl säga att Antichamber är ett pusselspel som går längre än vanliga pusselspel

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Moderkort: Asus ROG Strix Z270F Gaming Processor: Intel Core i7 7700K Processorkylare: Noctua NH-D15 Grafikkort: Asus GeForce DirectCU II GTX 970 RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16GB CL15 3000Mhz Ljudkort: Asus Xonar DX SSD: Crucial M4 256 GB Hårddisk:Western Digital Caviar Green 1TB Operativsystem: Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Regions låsningar är bland det sämsta som finns, hatar det, även om man sällan importerar så vill jag ha möjligheten vilket som!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk
Medlem

Har inte klarat Antichamber än, men värt sina pengar tycker jag det är. Svårt emellanåt helt klart... jag är dock inte så bra på pusselspel.

Permalänk
Medlem

Falsk marknadsföring.

"Still cheaper than a pizza though."

"Dungeonland lanserades den 29 januari och finns redan nu tillgänglig hos flera distributörer för 9,99€ - motsvarande cirka 100 kronor inklusive moms."

De pizzorna som finns i Karlstad är ligger runt 75-85kr om man inte köper en familjepizza då.

Visa signatur

Stationär; |Chassi: Fratal Design Define 7 (Ljudisolerad & Gunmetal) | MB: ASUS Prime X670-P WIFI | CPU: RyZen 9 7900X | RAM: 64GB DDR5 Kingston Fury (5600hz) | GPU: RX6700 XT | Lagring: 2x2TB M.2 NVMe, 1TB M.2 & 12TB HDD | Display: Phillips 24" HD (Pivot) & Samsung 27" UHD (165hz) | OS: unRaid 6.12.4 | Virtuell Maskin: Programmering (Win10Pro) Spel (Win11Pro), Allmänt Bruk (Fedora 39, ArcoLinux, Ubuntu 23.10) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Credits:

"Still cheaper than a pizza though."

"Dungeonland lanserades den 29 januari och finns redan nu tillgänglig hos flera distributörer för 9,99€ - motsvarande cirka 100 kronor inklusive moms."

De pizzorna som finns i Karlstad är ligger runt 75-85kr om man inte köper en familjepizza då.

10 euro = 85,577063 svenska kronor
9 euro = 77,0193567 svenska kronor

Kollar du en gammal växlingskurs kanske?

1 euro = 8,5577063 svenska kronor

Detta är enligt google, de brukar vara hyffsat exakta faktiskt.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Easterblade:

Jag tycker det Men var beredd på extrema pussel som kommer ta tid att lösa Men! tro inte attt det är tråkigt för det det är riktigt kul och hundra gånger bättre alla pusselspel jag spelat. Det är bättre just för att man hela tiden måste tänka. en hel del pussel spel är -> lär dig ett "trick" -> använd tricket i 20 banor -> lär dig nytt "trick" -> osv...

Man kan väl säga att Antichamber är ett pusselspel som går längre än vanliga pusselspel

Är de typ som portal?

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

är Antichamber värt att köpa?

Ja lugnt

Btw, hur lång tid tog det för er att klara ut Antichamber?

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Skrivet av bengtz:

Är de typ som portal?

Typ, fast hittills verkar det ha lite knepiga pussel, vilket jag inte direkt tyckte Portal 2 hade, och man skjuter inte portaler. Är väl lika mkt som portal som det är likt Half-Life 2 egentligen dvs att man löser pussel.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |