Starta ArmA community/hemsida?

Permalänk

Starta ArmA community/hemsida?

Bara jag som saknar något riktigt svenskt ArmA community? Ett forum där man kan diskutera vapen, taktiker, banor, fordon, moddar etc?
Framsida med senaste nyheterna inom ArmA, uppdateringar etc?

Vet att det finns hemsidor som Anrop och SSG-clan, dock så tilltalar de mig tyvärr inte alls.

Snart så släpps ju även ArmA 3, så då lär det ju bli fart på diskuterandet Sedan kanske man även kan slänga upp en egen server,

Fler som känner såhär?

Over and out.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Bara jag som saknar något riktigt svenskt ArmA community? Ett forum där man kan diskutera vapen, taktiker, banor, fordon, moddar etc?
Framsida med senaste nyheterna inom ArmA, uppdateringar etc?

Vet att det finns hemsidor som Anrop och SSG-clan, dock så tilltalar de mig tyvärr inte alls.

Snart så släpps ju även ArmA 3, så då lär det ju bli fart på diskuterandet Sedan kanske man även kan slänga upp en egen server,

Fler som känner såhär?

Over and out.

Sweclockers forum kanske kan tilltala dig möjligtvis?

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Skrivet av Nuffing:

Sweclockers forum kanske kan tilltala dig möjligtvis?

Haha, dock så kanske man vill ha med fler än bara Sweclockers-medlemmar. Jag menar att ha ett forum och hemsida skräddarsytt för ArmA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är ett förslag.. skapa en

Permalänk
Skrivet av Xclusiv8:

Här är ett förslag.. skapa en

Ja, men måste ju kolla om det finns intresse för det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Haha, dock så kanske man vill ha med fler än bara Sweclockers-medlemmar. Jag menar att ha ett forum och hemsida skräddarsytt för ArmA.

Det finns egentligen inte mycket att säga om ett så simpelt spel att det krävs ett helt forum för det. Sweclockers forumdel för ArmA / DayZ räcker gott och väl för mig och jag kan inte se varför det inte skulle göra det för någon annan.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Day-Z är inte Arma, det är ett spel för 12 åringar som är höga på socker och som skjuter allt de ser. Arma är en militär-simulator, en jäkla skillnad.

Vad gäller ett Arma forum / community för endast svenskar så tror jag det blir svårt, de flesta är med i engleska eller amerikanska communites, och det gäller mig med.

Permalänk
Skrivet av Nuffing:

Det finns egentligen inte mycket att säga om ett så simpelt spel att det krävs ett helt forum för det. Sweclockers forumdel för ArmA / DayZ räcker gott och väl för mig och jag kan inte se varför det inte skulle göra det för någon annan.

Dagens garv

Personligen tror jag inte det finns tillräckligt med svenskt intresse för att det skulle bli något idag, om vi då snackar Arma (Inte DayZ). De flesta svenskar som lirar Arma håller som sagt till på antingen Anrop eller SSG, där Anrop står för en mer casual kravlös stil och SSG är mer strikt och organiserat. Båda ställena är väl dock ganska insnöade då det är mycket mer aktivitet på TS/IRC än forumen, men där finns ändå många erfarna och kunniga inom alla möjliga områden att få tag på om man gör sig lite aktiv på forumen, även om du inte är full medlem. Svårt att locka dom till nya forum dock då dom är så pass etablerade redan.

Hett tips inom Arma-communityn är dock att inte nämna något om DayZ Det brinner i ögonen på de flesta och ses som oseriöst.

Vill du ändå ge det ett försök så vore det nog smartast att fokusera det på Arma3 och alla nya spelare som tillkommer där. Iom att det då återgår till att bara handla om Arma och det som spelet faktiskt erbjuder och handlar om.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Nuffing:

Det finns egentligen inte mycket att säga om ett så simpelt spel att det krävs ett helt forum för det. Sweclockers forumdel för ArmA / DayZ räcker gott och väl för mig och jag kan inte se varför det inte skulle göra det för någon annan.

Håller inte med om att ArmA är ett "simpelt" spel som det inte finns mycket att säga om. Finns massvis moddar, sätt att spela på, hantering av vapen, etc. Nu när även ArmA 3 i på ingång, så lär det bli mer av detta

Skrivet av Mr. Bravo:

Dagens garv

Personligen tror jag inte det finns tillräckligt med svenskt intresse för att det skulle bli något idag, om vi då snackar Arma (Inte DayZ). De flesta svenskar som lirar Arma håller som sagt till på antingen Anrop eller SSG, där Anrop står för en mer casual kravlös stil och SSG är mer strikt och organiserat. Båda ställena är väl dock ganska insnöade då det är mycket mer aktivitet på TS/IRC än forumen, men där finns ändå många erfarna och kunniga inom alla möjliga områden att få tag på om man gör sig lite aktiv på forumen, även om du inte är full medlem. Svårt att locka dom till nya forum dock då dom är så pass etablerade redan.

Hett tips inom Arma-communityn är dock att inte nämna något om DayZ Det brinner i ögonen på de flesta och ses som oseriöst.

Vill du ändå ge det ett försök så vore det nog smartast att fokusera det på Arma3 och alla nya spelare som tillkommer där. Iom att det då återgår till att bara handla om Arma och det som spelet faktiskt erbjuder och handlar om.

Det jag dock är ute efter är att skapa ett forum, där det inte finns några direkta krav på att man måste vara aktiv. Anrop och SSG känns lite "stängda", och inte så välkomnande

Och precis som du säger, när ArmA 3 kommer så får man hoppas att det kommer till fler spelare.

Tack för era svar, får grubbla vidare på detta

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Håller inte med om att ArmA är ett "simpelt" spel som det inte finns mycket att säga om. Finns massvis moddar, sätt att spela på, hantering av vapen, etc. Nu när även ArmA 3 i på ingång, så lär det bli mer av detta

Det jag dock är ute efter är att skapa ett forum, där det inte finns några direkta krav på att man måste vara aktiv. Anrop och SSG känns lite "stängda", och inte så välkomnande

Och precis som du säger, när ArmA 3 kommer så får man hoppas att det kommer till fler spelare.

Tack för era svar, får grubbla vidare på detta

När du har grubblat klart så dra iväg ett pm. Kan nog skapa nåt schysst då på webben.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Tror jag ska testa att skapa ett, så får vi se hur det går
Har redan börjat på designen, funktioner etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Tror jag ska testa att skapa ett, så får vi se hur det går
Har redan börjat på designen, funktioner etc.

trevligt att folk uppskattar detta spel så mkt att dom gör en svensk community, ser fram i mot detta

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem

Jag och en vän kan vara intresserade av att hoppa på det här tåget med. Har du funderat på någon Mumble server eller liknande? Kan bidra med en Mumble server om så är fallet

Permalänk
Skrivet av thiefen:

Jag och en vän kan vara intresserade av att hoppa på det här tåget med. Har du funderat på någon Mumble server eller liknande? Kan bidra med en Mumble server om så är fallet

Trevligt

Vet inte än hur det blir, med webbserver, domännamn etc. Men det är noterat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske lite gammal tråd men undrar hur det går med projektet är nyfiken?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Ett forum där man kan diskutera vapen, taktiker, banor

Tror du stavade fel på Bönor och skrev banor istället.

Edit:

För att hålla mig till topic vill jag tillägga att det låter som en bra idé och det hade vart roligt att hjälpa till

Visa signatur

For those about to CLOCK! We salute you!

Permalänk
Skrivet av Ac3R:

Kanske lite gammal tråd men undrar hur det går med projektet är nyfiken?

Skrivet av Tobb0:

Tror du stavade fel på Bönor och skrev banor istället.

Edit:

För att hålla mig till topic vill jag tillägga att det låter som en bra idé och det hade vart roligt att hjälpa till

Haha, ja det kanske jag gjorde

Några killar drog ihop en community innan mig, så jag gick helt enkelt med i den

http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...
http://enheten.info/

Dock så är det inte klart med allt, sitter även själv och testar koda ihop forum/hemsida från scrath. Får se om jag går vidare med det. Tar ju ganska lång tid

Visa signatur