Fil som inte går att ta bort, provat allt

Permalänk
Medlem

Fil som inte går att ta bort, provat allt

Tjena!

Jag har en fil på mitt skrivbord som jag inte kan få bort, jag har fått slut på idéer.

Jag har:
Tagit bort den via cmd (funkade inte)
Tankat Malwarebytes Anti-Malware och File assassin (ingen funkade)
Jag har skapar en fil med samma namn och fil ändelse sedan sparat över den gamla, för att sedan skriva i filen igen för att ta bort den igen.
Där efter rensat %temp% och rebootat. (funkade inte)

Det som står när jag försöker ändra/ta bort filen:
Det gick inte att hitta objektet
Det finns inte längre i C:\Användare\User\Skrivbord. Verifiera objektets plats och försök igen.

HJÄLP!

Snart installerar jag om windows om jag inte får bort den.

Permalänk
Medlem

Vad heter filen? Varför vill du så ohyggligt gärna få bort den?

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
99:e percentilen

En kompis har samma problem. Heter filen Shredder?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

Mis syrra hade samma problem. Jag provade med samma grejer som du och det funkade inte.

Lösning: Jag la den bakom en gadget på skrivbordet tills jag ominstallerade datorn

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

EDIT: läste fel.

Testa flytta allt du har på skrivbordet till annan lokation, starta sedan CMD som admin och testa ta bort hela desktop-katalogen. Starta sedan om datorn.
Kanske fungerar.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phyt0N:

Tjena!

Jag har en fil på mitt skrivbord som jag inte kan få bort, jag har fått slut på idéer.

Jag har:
Tagit bort den via cmd (funkade inte)
Tankat Malwarebytes Anti-Malware och File assassin (ingen funkade)
Jag har skapar en fil med samma namn och fil ändelse sedan sparat över den gamla, för att sedan skriva i filen igen för att ta bort den igen.
Där efter rensat %temp% och rebootat. (funkade inte)

Det som står när jag försöker ändra/ta bort filen:
Det gick inte att hitta objektet
Det finns inte längre i C:\Användare\User\Skrivbord. Verifiera objektets plats och försök igen.

HJÄLP!

Snart installerar jag om windows om jag inte får bort den.

Pröva att ta bort den i Felsäkert läge

Visa signatur

CPU - 4670k @ 4.0 Grafikkort - Asus Strix 970
Minne - Corsair Value Select 3x4 Gb 1333 mhz

Permalänk
Skrivet av Orkhan:

Pröva att ta bort den i Felsäkert läge

Tänkte precis nämna detta, i värsta fall kan du ju testa felsäkert läge + stänga av så många processer du kan. Och även leta reda på vad som hör till filen som eventuellt kan blockera.

Edit: Det allra bäste vore om du kunde säga vad det är för fil.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Kan inte ta bort den via Bios? Tog bort kompisens Vista genom Bios för att kunna installera W7. Då Vista inte gick att ta bort inne på skrivbordet och gick då heller inte att installera W7. Så tog bort det innan startskärmen inne i bios och letade upp det på hdd där filen låg, kan inte göra något liknande med denna filen?

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Läste bara titeln och tänkte bara: Har du provat Vanish?

Permalänk
Medlem

Så enkelt så,, fixa en valfri linuxskiva som du kan köra ifrån skivan!! sen är det bara sätta i skivan med denna Linux "knoppix" ?? starta från skivan , starta filhanteraren och leta upp valda fil sedan radera eländet för gott. KLART !!

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phyt0N:

Tjena!

Jag har en fil på mitt skrivbord som jag inte kan få bort, jag har fått slut på idéer.

Jag har:
Tagit bort den via cmd (funkade inte)
Tankat Malwarebytes Anti-Malware och File assassin (ingen funkade)
Jag har skapar en fil med samma namn och fil ändelse sedan sparat över den gamla, för att sedan skriva i filen igen för att ta bort den igen.
Där efter rensat %temp% och rebootat. (funkade inte)

Det som står när jag försöker ändra/ta bort filen:
Det gick inte att hitta objektet
Det finns inte längre i C:\Användare\User\Skrivbord. Verifiera objektets plats och försök igen.

HJÄLP!

Snart installerar jag om windows om jag inte får bort den.

Prova detta http://se.pcthreat.com/parasitebyid-7317se.html

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Det är en .zip fil, namnet är oviktigt för det är en Labb till skolan.
Knoppix var ett bra förslag, ska kolla på länkarna ni postade. Tack för alla tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Kan inte ta bort den via Bios? Tog bort kompisens Vista genom Bios för att kunna installera W7. Då Vista inte gick att ta bort inne på skrivbordet och gick då heller inte att installera W7. Så tog bort det innan startskärmen inne i bios och letade upp det på hdd där filen låg, kan inte göra något liknande med denna filen?

Haha, Vad fint det lät. Måste bara vara Delete C: inne i Windows som är värre.

Sorry, kunde inte låta bli.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Kan inte ta bort den via Bios? Tog bort kompisens Vista genom Bios för att kunna installera W7. Då Vista inte gick att ta bort inne på skrivbordet och gick då heller inte att installera W7. Så tog bort det innan startskärmen inne i bios och letade upp det på hdd där filen låg, kan inte göra något liknande med denna filen?

Que?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Haha, Precis!

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Haha, Precis!

Vad? XD det var det jag gjorde, så jag vet ju att det funkar, men är lite finurligt att skriva ner det i ord, då orden är just ord och många inte förstår ord, för jag skriver orden och alla andra måste fatta orden som jag skriver. Jag skriver alltså orden...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Vad? XD det var det jag gjorde, så jag vet ju att det funkar, men är lite finurligt att skriva ner det i ord, då orden är just ord och många inte förstår ord, för jag skriver orden och alla andra måste fatta orden som jag skriver. Jag skriver alltså orden...

Sorry.. Det lät så roligt bara

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Vad? XD det var det jag gjorde, så jag vet ju att det funkar, men är lite finurligt att skriva ner det i ord, då orden är just ord och många inte förstår ord, för jag skriver orden och alla andra måste fatta orden som jag skriver. Jag skriver alltså orden...

Det där nästan lika kul

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phyt0N:

Det är en .zip fil, namnet är oviktigt för det är en Labb till skolan.
Knoppix var ett bra förslag, ska kolla på länkarna ni postade. Tack för alla tips!

skapa en liten partition på typ 1 gb eller mindre ifall filen är liten på någon disk och lägg filen där högerklicka ta bort volym och expandera den till den disken igen så borde den vara borta ^^.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Vad? XD det var det jag gjorde, så jag vet ju att det funkar, men är lite finurligt att skriva ner det i ord, då orden är just ord och många inte förstår ord, för jag skriver orden och alla andra måste fatta orden som jag skriver. Jag skriver alltså orden...

Formaterade du alltså om när du var i BIOS? Och ja, vi ser att du skriver ord...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

skapa en liten partition på typ 1 gb eller mindre ifall filen är liten på någon disk och lägg filen där högerklicka ta bort volym och expandera den till den disken igen så borde den vara borta ^^.

om du läser inlägget så ligger den på skrivbordet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Formaterade du alltså om när du var i BIOS? Och ja, vi ser att du skriver ord...

Formaterade hdd:n, men själva vista va omöjligt att ta bort och gick då inte att installera w7, så fick gå in på hdd via bios och ta bort vista filerna manuellt sedan gick det bra att installera w7. Om man tar bort det genom bios så klagar datorn inte på något och man får inte upp några meddelanden, den tar bara bort det man tar bort, men om man tar bort fel filer så kanske datorn inte startar sen så man måste ju veta exakt vad det är man ska ta bort och var det ligger på disken.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Formaterade hdd:n, men själva vista va omöjligt att ta bort och gick då inte att installera w7, så fick gå in på hdd via bios och ta bort vista filerna manuellt sedan gick det bra att installera w7. Om man tar bort det genom bios så klagar datorn inte på något och man får inte upp några meddelanden, den tar bara bort det man tar bort, men om man tar bort fel filer så kanske datorn inte startar sen så man måste ju veta exakt vad det är man ska ta bort och var det ligger på disken.

BIOS har ingen filhanterare, jag tror du syftar på DOS/kommandotolken.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Om har eller skulle skicka den vi skype eller något liknande så brukar windows säga ifrån när man ska ta bort dem. Så om du har ghort det så får du leta reda på filen i skype och stänga ner den.

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blackie:

Haha, Vad fint det lät. Måste bara vara Delete C: inne i Windows som är värre.

Sorry, kunde inte låta bli.

Jaha, du kan ju testa med detta.
Det kommer inte att ända ett skit.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

hehe, jo med en gnutta ironi

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av Tuxsux:

Så enkelt så,, fixa en valfri linuxskiva som du kan köra ifrån skivan!! sen är det bara sätta i skivan med denna Linux "knoppix" ?? starta från skivan , starta filhanteraren och leta upp valda fil sedan radera eländet för gott. KLART !!

Japp, så gör man med filer som inte går att radera pga att de t.ex. har otillåtna tecken i filnamnet - linux har ingen som helst respekt för MS-DOS tricks.

Det behöver inte vara Knoppix heller, vilken live-CD linux som helst funkar. En god idé kunde vara att tanka ner t.ex. Trinity Rescue Kit, det är en linux live-CD speciellt gjord för att mecka med kraschade datorer, den har t.ex. flera olika virusjägare med sig, och när det dyker upp oraderbara filer är nog inte virusen långt borta.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

Starta upp en live CD med Linux på och ta bort skiten. Problem solved

Skrivet av Extremaz:

Kan inte ta bort den via Bios? Tog bort kompisens Vista genom Bios för att kunna installera W7. Då Vista inte gick att ta bort inne på skrivbordet och gick då heller inte att installera W7. Så tog bort det innan startskärmen inne i bios och letade upp det på hdd där filen låg, kan inte göra något liknande med denna filen?

Gubben då... D:

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║