Hjälp! .rar filer går inte att öppna

Permalänk
Medlem

Hjälp! .rar filer går inte att öppna

SÅ jag har det hät konstiga problemet att när jag klickar på en rar fil går cpu användningen upp till 100%. När jag kollar i aktivitetshanteraren så finns det ~95 processer med bara explorer.exe. De stängs bara om man startar om datorn. Ikonen har också ändrats till

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gforcegtx550:

SÅ jag har det hät konstiga problemet att när jag klickar på en rar fil går cpu användningen upp till 100%.

Gäller det här alla RAR-filer? Har du provat öppna flera? Jag skulle rekommendera att du gör dig säker på att din dator inte har virus eller liknande, kontrollera med vilket program du försöker öppna filerna (Högerklicka -> Öppna med..."). Prova också att ersätta Win-Rar eller vad du nu har med 7-Zip eller PeaZip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181280:

Gäller det här alla RAR-filer? Har du provat öppna flera? Jag skulle rekommendera att du gör dig säker på att din dator inte har virus eller liknande, kontrollera med vilket program du försöker öppna filerna (Högerklicka -> Öppna med..."). Prova också att ersätta Win-Rar eller vad du nu har med 7-Zip eller PeaZip.

Problemet började med att jag tryckte högerklick >öppna med och valde utforskaren (explorer.exe)

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gforcegtx550:

Problemet började med att jag tryckte högerklick >öppna med och valde utforskaren (explorer.exe)

Utforskaren (Explorer) kan inte öppna annat än .ZIP-filer, så du behöver ett tredjepartsprogram (t.ex. något av dom jag nämnde tidigare).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181280:

Utforskaren (Explorer) kan inte öppna annat än .ZIP-filer, så du behöver ett tredjepartsprogram (t.ex. något av dom jag nämnde tidigare).

Jo jag vet Men jag gjorde det förra året så det var en tabbe :S

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Fixade det nu, var faktiskt bara att refresha icon cachen

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||