Permalänk
Medlem

BYGGLOGG | Prodigy - Sensation

Starten i slutet av 2012

Början på slutet tidigt 2014

Återigen började det klia i köpfigret och denna var det chassit Prodigy från Bitfenix som satte igång tankar om ett nytt bygge. Som vanligt i min värld så duger inte standard och snabbt växer (hornen i pannan) de egna idéerna och viljorna fram. Och vad gör man då? KÖR!!!!

För att göra något bör det finnas en anledning och ett mål. I mitt fall är det att modernisera datorn här hemma för att klara av dagens spel och program. Målet är att göra ett kompakt system med kraft nog för att smidigt hantera redigering av foton i RAW-format och klara av dagens spel. Den ska ha en låg ljudnivå, bli föremål för överklockning i slutändan samt vara estetiskt tilltalande som ett teknikföremål att beskåda med beundran snarare än att ge intrycket av att bara vara ytterligare bara en dator i ledet

Valen av komponenter har tagits fram efter mitt behov och min typ som användare (fotoredigering, spel, konstruktion)
Designen har landats genom egna idéer men självklart även genom inspiration från andra grymma Prodigy-byggen jag hittat på nätet. Lite som att klippa och klistra med kreativa element kan man säga. Desigen har än så länge bara ett huvudspår och en vision, den färdiga designen kommer växa fram under resans gång.
____________________________________________________________________

Lite Specs kanske?

Hårdvara:
Chassi: Bitfenix Prodigy
CPU: Intel Ivy-Bridge Core I5 3570k @ 4500Ghz
Moderkort: Asus P8Z77-i DELUXE mITX
RAM: G.Skill Ripjaws X DDR3 PC17000/2133MHz CL9 2x4GB @2133Ghz
GPU: Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC
PSU: OCZ 600W MODXSTREAM PRO (semi modulärt)
SSD: SAMSUNG EVO 840 250Gb
HDD: 2x WD-Green
Optical: OEM slim slot-in (extern)

Vattenkylning:
Pump: Laing MCP355 (swiftech)
Pump Top+Res: EK-DDC X-RES 100 CSQ - Acetal
Radiator: Alphacool Nexxos XT45 280
Fläktar: 2x Thermalright TY-150, Bitfenix Spectre PRO 230mm, Bitfenix Spectre PRO PWM 140mm
Slang: Masterkleer 13/10 Transparent
CPU-Block: EKWB supremacy acetal copper CSQ
GPU-Block: EK-FC680 GTX - CSQ
Anslutningar: EK-PSC, 10mm - G1/4, Silver
Kylmedium: Mayhem Dye Pastel UV White 1Ltr Pre-mix
Fläktkontroller: Scythe Kaze master

Modifiering:
Egen Front, Top/Radiatorfäste,fläktgaller, HDD-bur, Moderkortsplatta
Omlackering, delvis pulverlackering, delvis sprayfärg och en del plastidip
Sleeving: Paracord (mestadels)
Uv-leds
Sidopanelsfönster med polykarbonat och egendesignat galler
Optical drive slim Slot-in chassi
Ommålning av i stort sett allt.

____________________________________________________________________
Att göra:

[] = ej påbörjat
[/]= Påbörjat men ej klart
[X]= 100% klart
OBS! Listan kommer att uppdateras kontinuerligt och färdiga punkter kommer få bokmärkeslänkar.
____________________________________________________________________

NYHET: Detta bygge är anmält till en moddningstävling som Johan på Minimalistic PC anordnar, kika gärna in på hans sida! http://www.minimalisticpc.com/contests/

Stay Tuned!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Detta är alltså vad jag har att utgå ifrån. Säkert inga nyheter för någon som hittat hit men ändå en självklarhet med lite förebilder.

En del bilder i denna logg har inget att säga, ibland är det bara roligt att ta kort=)

Liten original möter storebror.

Lätt att det lär ska få nya kläder.

Min maskot som egentligen är hjärnan bakom allt.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Liten teaser.
Att 90gradersböjjar drar ner flödet är jag väl medveten om men i detta fallet går form före funktion.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Ska följas!

Permalänk
Medlem

Kan nog blir riktigt bra, kommer följas!

Permalänk
Medlem

skall följas!! ser najs ut än så länge!! har ett bra tips på hur du ska montera dit damfilter på sidan!

tog ett gammalt solskyddsrullgardin från bilen å klippte till sen köpte jag kardborreband från biltema, dubbelhäftande tjep på baksidan å klistrade dit! funkar kalasbra å ser bra ut!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

Detta ser ju ut som en underbar början! Tänker följa detta helt klart! gillar verkligen när folk börjar loggarna med komponentinköp för det vet man att loggen ofta når sitt slut och resan dit är värd att följa! Lycka till med bygget, väntar med spänning.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design define R3 | Mobo: Asus P8Z68-V Pro Gen 3 | CPU: Intel Core I7 2600k
RAM: 4x4GB Corsair vengence 1600Mhz | GPU: Asus GTX560ti top 1024mb SSD: Intel 520 Series 120GB | Hårddisk: WD Blue 1TB | PSU: ModsXstram-pro 650w bronze | Övrigt: Luftkylning, 2 st 120mm Fractal design fläktar, 1 st Noctua 120mm fläkt, CPU fläkt (Intels orginal).

Permalänk
Medlem

Alltid spännande med nya prodigy vattenkylningsprojekt! Hade du endast tänkte kyla med 280mm radiator? Jag har gått och funderat på något liknande fast med kanske en 200mm radiator i front och en 120/140mm bak, även om det är ett senare projekt i livet.

Permalänk
Medlem

Den här tråden fick ett bokmärke, ska följas.
Velar själv hur nästa dator ska vara allt från mITX till fulltower
Vore man klok skulle man gå på nått liknade detta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kul med följare redan=)
Detta projekt kommer bli klart kan jag lova. All hårdvara är inköpt och används redan i dagsläget. Det enda som är kvar är det egna moddandet samt lite saker däromkring som måste införskaffas.

Ang radiatorn så kommer den vara den få vara ensam i detta bygget. Jag har räknat lite eller kanske mer filosoferat på det och tänkte skriva lite om det ikväll när jag kommer hem. Jag ser inga problem med att ha den ensam med utgång från det jag kommit fram till samt mina tidigare erfarenheter.

Damfiltret med solskydd var en skön idé! Jag kommer använda mig av en tvättpåse som jag hittade på jysk Den är helt vit och ska sitta på frontfläkten.

Det som händer för tillfället är en del caddande på diverse bitar som måste tas fram och som det lutar åt nu så blir det grov utskärning med plasma och finlir med borr och slip. Hade vart guld med vattenskärning men riktigt så lyxigt har jag inte lyckats få till det denna gången.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

kul när det händer saker i en bygglogg! Ser bra ut än så länge vad har du tänkt ha för färg på sleeven?

Visa signatur

Alpha: Cpu: i7 920 @ 2.67 Gpu: msi 970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobyhow:

kul när det händer saker i en bygglogg! Ser bra ut än så länge vad har du tänkt ha för färg på sleeven?

Sleeven kommer bli i vitt med några fåtal i blå

Detta är vad jag har gjort hittills bara för att prova hur det skulle se ut med kablar i rätt längd och i de färger jag vill ha. Det kommer komma mycket mer bilder och info om sleeving när jag väl sätter igång på allvar med det!=) Bla har jag testat olika paracordmaterial varav ett var rena skiten och ett rena drömmen att jobba med. Det ska heller inte se lika slarvigt ut när jag är helt färdig.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

När det gäller val av radiator så utgick jag ifrån min gamla setup där en 240mm radiator räckte fint för att kyla både CPU+GPU. Detta måste ju göras bättre och för att räkna lite lätt på saken utan att ta hänsyn till täthet på kylbladen i radiatorerna så har jag räknat såhär i min jämförelse mellan tänkbara kandidater:

Kyl-"volym"
Gamla radiatorn: 12*24*4,5cm = 1296

phobya: 20*20*3,6 = 1440 (11% mer)
Alphacool UT60 24x12x6 = 1728 (33% mer)
Alphacool XT45 280mm 28*14*4,5 = 1764 (36% mer)
Alphacool Monsta 24x12x8 = 2304 (77% mer)

Alla går att montera i chassit med eller utan modifikation men med mina planer och idéer så föll valet på XT45 280mm radiatorn då den har en stor area för kylning vilket medger att jag kan köra på stora fläktar i lägre varvtal och på så vid få ner ljudnivån.

-Att de teoretiska siffrorna visar en 36% större volym av kylblad känns lovande
-Att dagens kärnor på kretskorten är gjorda med ny och bättre teknik på 22nm gör ju att de utvecklar mindre värme
-Eftersom jag inte är ute efter att monsteröverklocka datorn utan bara se hur långt jag kan komma med rimliga temperaturer och är glad om jag tar CPUn över 4Ghz så är jag rätt säker på att detta kommer räcka.

Tanken är den att frontfläkten 230mm drar in luft och förser hela lådan med kall luft. Den enda vägen ut för luften ska bli genom radiatorn vilket så ger en liten effekt likt en push fläkt på radiatorn. Ovanpå radiatorn sätter jag sedan 150mm fläktarna som Pull för att suga ur luften.

Skulle inte detta räcka har jag som plan B att sätta en 80mm fläkt som insug baktill på chassit eller att jag köper ett par tunna 120mm fläktar och en adapter för att sätta dom på radiatorns undersida.

Dom får radiatorn att se liten ut=)

Inte mycket spel tillgodo men det är tillräckligt!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Menade inget illa om endast en 280mm radiator, räcker gott och väl, tänkte mest bara om man kunde använda den stora insugsfläkten med en radiator när man ändå vill ha den där (vilket jag vill iaf)

En fråga, hur tänkte du fästa radiatorn? Det är väl bara 2x 120mm platser i topp?

Permalänk
Medlem

Ingen fara, jag uppfattade det aldrig som illa menat. Jag vill bara förklara hur jag har tänkt i mitt val när det ändå är en bygglogg=)
Att köra en 200mm rad i fronten bakom en 200-230mm fläkt ska gå fint, du får offra HDD-racket eller göra någon egen lösning för att få plats med hårddiskarna på den platsen bara.

Att fästa radiatorn fixar jag på detta sättet:

Det kommer bli en del skärande och arbetande med lådan...

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har provat att spraymåla acetalplast med bra resultat? Isåfall är jag intresserad av att veta vilken typ av primer och färg man ska använda=)!
Acetal är väl en ganska tät men fet plast och jag inbillar mig att den ska vara svår att fästa primer på. Rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

följer!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Är det någon här som har provat att spraymåla acetalplast med bra resultat? Isåfall är jag intresserad av att veta vilken typ av primer och färg man ska använda=)!
Acetal är väl en ganska tät men fet plast och jag inbillar mig att den ska vara svår att fästa primer på. Rätta mig om jag har fel!

Jag har bara testat Montana Gold plastic primer och den tycker jag verkar funka bra iaf! Är dock inte hundra på vad jag sprayat för typ av plast

Intressant bygge iaf! Ska bli kul o följa

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

Jag har bara testat Montana Gold plastic primer och den tycker jag verkar funka bra iaf! Är dock inte hundra på vad jag sprayat för typ av plast

Intressant bygge iaf! Ska bli kul o följa

Jag ska söka vidare i ämnet och se vad jag landar i. Kan ju hända att det funkar om man ruggar upp ytan lite med vattenslippapper och sen torkar rent med någon alkohol eller något starkt innan primer. Annars lägger jag ner det och får acceptera en kompromiss i färgschemat. Bitarna det gäller är CPUblocket och reservoir/pumptop. Men men, det ska nog inte störa så mycket ändå.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Det ser ju för jävla fint ut!

Permalänk
Medlem

Myyyyycket caddande igår! Egentligen är det enda som återstår att bestämma designen på fronten. Jag ska låta det gro ett par dagar=) Även några nya idéer kring sidopanelerna har poppat upp i huvudet men vi får se om det blir något av dom.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Nu händer de inte mycke..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

wakey wakey!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det står lite still för tillfället då jag håller på och samlar in de plåtar jag har behöver till:
-Radiatorfäste
-Dammfilter
-Fläktskydd
-Två fronter
-Nytt mellangolv

Sen när jag väl får tag i dessa ska de vattenskäras och sen skickas på pulverlack. Under tiden sitter jag och finslipar designen på front och fläktskydd då jag äntligen har hittat linjen jag vill gå på! Det kommer röra sig om voronoi diagram och en liten egen touch på det som en blandning av biologiska, matematiska och "cartoon" aktiga mönster=) http://en.wikipedia.org/wiki/Voronoi_diagram

Snart ska jag ta tag i lite annan lackning hemma, radiatorn och fläktarna ska få sig lite färg och när jag får en dag över så ska det bli lite sleeving på schemat.
Kan nån tipsa om vart man köper 18AWG (0,82mm) flerkardelig kabel på löpmeter? Jag behöver göra längre kablar till de 6+8 ATX kontakterna på grafikkortet och hittar ingen bra källa. Elfa har jag inte kollat upp än men jag tar hemskt gärna emot tips på andra leverantörer eller fysiska butiker. Jag behöver ca 60cm långa kablar vilket blir 0,6*14= 8.4 meter i valfri färg. Hade jag haft något gammalt nätagg att slakta hade jag gjort det men sån tur har jag inte.

Snart kommer det mer bilder föresten=) Allt godis är inte avslöjjat på bild än och en laddning kommer inom kort!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk

Kan bli riktigt fräckt detta Gillar det ovanliga valet av fläktar! Ska följas.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonataan.host:

Kan bli riktigt fräckt detta Gillar det ovanliga valet av fläktar! Ska följas.

Valet föll på storleken, jag hade aldrig sett TY-150 förut men när jag läst goda ord om 140modellen i tester så stod valet klart!

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

När det gäller sleeving som kommer bli den nästa fysiska delen att ta hand om så brottas jag med en fråga. Mina nuvarande kablar har inte alla stift anslutna i varesig 8 eller 6 pins kontakten. De molexadaptrar som jag fick med till PGUn hade inte heller alla stift anslutna. För att göra en snygg sleeving så vill jag helst ansluta alla stift och slippa ha tomma gluggar i kontakterna. Är detta en bra idé eller recept för kortslutning?!

Såhär ser kontakterna ut på molexadaptern:

Såhär ser standarden ut för de olika kontakterna:

Den enda slutsatsen jag har dragit är att stiften har antingen GROUND eller +12V och att arean på de få originalkablarna är tillräckligt för den ström och retur som GPUer drar. Mitt antagande är att det borde vara lugnt att fritt koppla in de sista stiften så länge man sätter GROUND till GROUND och +12V till +12V och inte förväxlar. Detta ökar ju bara på den totala arean för ström att transporteras.
Men, finns det något jag har missat här? Vad är anledningen till att tillverkarna har utelämnat några stift både på original 6+8 kablaget från OCZ Modstream agget och molexadaptern som kom med gigabyte GTX670 kortet??

Jag vill veta säkert innan jag gör detta och inte riskerar att kortsluta både gpu och nätagg för att det ska se snyggt ut.
Kom med kommentarer och räta ut mina funderingar=)! Alla är vi noobs i början och strömkretsar har sällan överseende med det.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

När det gäller sleeving som kommer bli den nästa fysiska delen att ta hand om så brottas jag med en fråga. Mina nuvarande kablar har inte alla stift anslutna i varesig 8 eller 6 pins kontakten. De molexadaptrar som jag fick med till PGUn hade inte heller alla stift anslutna. För att göra en snygg sleeving så vill jag helst ansluta alla stift och slippa ha tomma gluggar i kontakterna. Är detta en bra idé eller recept för kortslutning?!

Såhär ser kontakterna ut på molexadaptern:
http://dl.dropbox.com/u/39367418/Dator%20Bitfenix%20Prodigy%2...

Såhär ser standarden ut för de olika kontakterna:
http://www.pcpower.com/downloads/S50D-2%20(2)_3858.JPG

Den enda slutsatsen jag har dragit är att stiften har antingen GROUND eller +12V och att arean på de få originalkablarna är tillräckligt för den ström och retur som GPUer drar. Mitt antagande är att det borde vara lugnt att fritt koppla in de sista stiften så länge man sätter GROUND till GROUND och +12V till +12V och inte förväxlar. Detta ökar ju bara på den totala arean för ström att transporteras.
Men, finns det något jag har missat här? Vad är anledningen till att tillverkarna har utelämnat några stift både på original 6+8 kablaget från OCZ Modstream agget och molexadaptern som kom med gigabyte GTX670 kortet??

Jag vill veta säkert innan jag gör detta och inte riskerar att kortsluta både gpu och nätagg för att det ska se snyggt ut.
Kom med kommentarer och räta ut mina funderingar=)! Alla är vi noobs i början och strömkretsar har sällan överseende med det.

ja hade en tom i min 24 pin kontakt och då satte ja dit en sladd själv och sleevade men i andra änden är det krympslang så att de inte kan bli kontakt med nått annat funkar skitbra ;D

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spille:

ja hade en tom i min 24 pin kontakt och då satte ja dit en sladd själv och sleevade men i andra änden är det krympslang så att de inte kan bli kontakt med nått annat funkar skitbra ;D

Det är ju ett bra alternativ faktiskt för att slippa riskera något men ändå behålla det estetiska! Jag ska slänga iväg ett mail till både Gigabyte och OCZ nu ikväll och lär ju återkomma med svaret här sen.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem

Nu när jag väl är hemma så drog jag ur kablarna som följde med OCZ nätagget, glöm mitt tidigare inlägg för jag snackade helt i nattmössan=)

Slut på den frågan, alla kablar ska användas=) Den molexadapter jag fick med verkar snarare vara en nödlösning för äldre nätagg som inte har PCIe-ström kontakter och som inte klarar av att leverera tillräckligt med ström.

Hmm, problemet kvarstår fortfarande att jag behöver längre kablar och inte vet vart jag ska köpa dom.

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll