Drivrutiner till Dell dator

Permalänk

Drivrutiner till Dell dator

Jag har en Dell Vostro 420.
med servicetag nummer: XXXXXXX

Jag har försökt installera windows xp på denna datorn av speciella anledningar. Men det saknas drivrutiner på dells hemsida som jag inte kan hitta till sm-buss enheten och ethernet controllern + lite annat. Vet någon var man kan få tag i dessa?

Permalänk
Medlem

Gå in i enhetshanteraren och ta reda på vendor och device id för dem. Bör se ut nåt i stil med VEN_8086&DEV_193A. Sen går du in på www.pcidatabase.com och slår upp dem så får du åtminstone reda på tillverkaren och kan snoka vidare därifrån.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

På tillverkarens hemsida för just nätverkskortet.. SM buss vettefasen. Verkligen prövat alla drivutiner?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

På tillverkarens hemsida för just nätverkskortet.. SM buss vettefasen. Verkligen prövat alla drivutiner?

Det finns tyvärr bara drivrutin till det trådlösa nätverkskortet men det har jag tagit bort för att ge plats åt ett annat kort som inte sitter i för tillfället.
Men får göra det som den över dig sa och ta reda på ifall man kan få tag i den specifika drivrutinen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

All alone or in a crowd never say his name aloud, now he wants to know your unit's name, where you go and whence you came, he's the mecha-mania boy!

Permalänk

En lösning som jag använt mig av vid en likande situation är följande.

- Installera Win7 på datorn (har bra stöd för drivrutiner). Viktigt att någon form av nätverk fungerar.
- Installera därefter Driver Genius eller motsvarande.
- I Driver Genius kan du sedan välja vilket operativsystem som programmet ska tanka ner drivrutiner för. Alltså, även om du kör Win7 så kan programmet tanka ned drivrutiner för Win Xp. Mycket smidigt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av Yatoshi:

Det är för intel ja. Får testa detta.

Skrivet av marmeladov:

En lösning som jag använt mig av vid en likande situation är följande.

- Installera Win7 på datorn (har bra stöd för drivrutiner). Viktigt att någon form av nätverk fungerar.
- Installera därefter Driver Genius eller motsvarande.
- I Driver Genius kan du sedan välja vilket operativsystem som programmet ska tanka ner drivrutiner för. Alltså, även om du kör Win7 så kan programmet tanka ned drivrutiner för Win Xp. Mycket smidigt.

Hittar jag ingen annan lösning får jag köra på denna då.

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Jag har en Dell Vostro 420.
med servicetag nummer: XXXXXX

Jag har försökt installera windows xp på denna datorn av speciella anledningar. Men det saknas drivrutiner på dells hemsida som jag inte kan hitta till sm-buss enheten och ethernet controllern + lite annat. Vet någon var man kan få tag i dessa?

Hej

Jeg vil blot nævne, at det ikke er anbefalet at oplyse servicetag i offentlige forum, da dette betegnes som en følsom oplysning, og i værste fald man misbruges. Derfor vil jeg råde dig til at redigere dit tidligere indlæg, så servicetag ikke længere er synligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Jag har en Dell Vostro 420.
med servicetag nummer: GRHQ34J

Jag har försökt installera windows xp på denna datorn av speciella anledningar. Men det saknas drivrutiner på dells hemsida som jag inte kan hitta till sm-buss enheten och ethernet controllern + lite annat. Vet någon var man kan få tag i dessa?

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriversHome/Show...

skruv in din service tag och Poff alla drivrutiner du kan tänkas behöva..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil blot nævne, at det ikke er anbefalet at oplyse servicetag i offentlige forum, da dette betegnes som en følsom oplysning, og i værste fald man misbruges. Derfor vil jeg råde dig til at redigere dit tidligere indlæg, så servicetag ikke længere er synligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Men kan du ikke engang svare på TS spörgsmål nu når du blander dig i debatten?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Du testar följande lösning:
http://drp.su/

Permalänk
Skrivet av epkmack:

Du testar följande lösning:
http://drp.su/

Sjukt smidigt ju! Samt gratis med. Den länken sparar vi!

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av norrby89:

http://www.dell.com/support/drivers/us/en/19/DriversHome/Show...

skruv in din service tag och Poff alla drivrutiner du kan tänkas behöva..

Tyvärr så saknas chipset drivrutiner där

Permalänk
Medlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil blot nævne, at det ikke er anbefalet at oplyse servicetag i offentlige forum, da dette betegnes som en følsom oplysning, og i værste fald man misbruges. Derfor vil jeg råde dig til at redigere dit tidligere indlæg, så servicetag ikke længere er synligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Ni ger rådet att inte offentliggöra en servicetag men samtidigt postar ni den i erat citat , lite inkonsekvent i min mening.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Tyvärr så saknas chipset drivrutiner där

ladda ner cpu-z å kolla upp vad det är för chipset du har och ladda ner från intel då

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Vad fint det blev nu när TS redigerat bort sin servicetag samtidigt som Dell har citerat honom så den går att se ändå. Norrmän...

Permalänk
Skrivet av Lunatech:

Vad fint det blev nu när TS redigerat bort sin servicetag samtidigt som Dell har citerat honom så den går att se ändå. Norrmän...

Haha visst är det bra.

Ont problemet löst med hjälp utav drp.su s programvara med massa drivrutiner. Tackar så mycket

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DellCare:

Hej

Jeg vil blot nævne, at det ikke er anbefalet at oplyse servicetag i offentlige forum, da dette betegnes som en følsom oplysning, og i værste fald man misbruges. Derfor vil jeg råde dig til at redigere dit tidligere indlæg, så servicetag ikke længere er synligt.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Epic fail, Dell! Jag hoppas ni lägger mer tanke bakom era produkter.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av candyraver:

Men kan du ikke engang svare på TS spörgsmål nu når du blander dig i debatten?

Skrivet av mr_sQuinty:

Ni ger rådet att inte offentliggöra en servicetag men samtidigt postar ni den i erat citat , lite inkonsekvent i min mening.

Beklager, det er helt min fejl, at jeg ikke fik det redigeret væk i mit citat.

Med hensyn til hvorfor jeg ikke svarede på spørgsmålet er, at det på mig virkede som om TS havde fået et svar han ville prøve. Såfremt problemet stadig er der, vil jeg meget gerne undersøge sagen nærmere, og forsøge at komme med en løsning.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.