Köpte windows 8, känner mig behandlad som en pirat

Permalänk
Avstängd

Köpte windows 8, känner mig behandlad som en pirat

köpte förra året windows 8 pro den DYRASTE system builders licensen

för någon månad sedan så bytte jag moderkort och det avaktiverade min windows inte nog med att den avaktiverades jag blev också KONSTANT utkastad ur spel och filmer för att aktivera (det finns mer) när man blir utkastad så måste man vänta i 10 sekunder på att knappen ska visa sig DATORN BOKSTAVLIGT LÅSER SIG I 10 SEKUNDER

och det finns ingen nåd heller spelar man ett spel? så kastas man ut ur spelet till en BLÅ skärm (ingen bsod) (tror det har med färg tema inställningar att göra) som bara sitter där och väntar tills en knapp visar sig efter 10 sekunder kan heller inte ändra någon bakrund i hemskärmen längre för att min dator är HALV LÅST

så jag ringer dem och dem frågar efter en ungefär 50 lång kod och säger den till dem dem skickar tillbaka en lika lång kod för mig att skriva in

äntligen så var det aktiverat och färdigt

nu fick jag ett mail att min gratis media center nyckel håller på att gå ut tänkte jag har ju redan aktiverat den sätter inte den sig permanent med min windows när man aktiverat den? nej det gör den inte så jag skrev in den startade om och sen så var windows inte längre aktiverat blir nu en en gång utkastad i spel och filmer för att nu KÖPA en ny nyckel

nu måste jag ringa dem igen

sen fick jag också nyss veta att den windows jag köpte för vad var det nästan 2000.kr inte kan användas på mer än en dator förpackningen står det upp till 5 datorer men det verkar ha med företag att göra

ångrar djupt att jag betalade för windows sen ännu djupare att det var windows 8 (ABSOLUT ingen skillnad förutom att start knappen är borta men jag använder mig av start8) annars är det ingen skillnad förutom avsaknaden av aero som jag börjar sakna

hade otroligt nog kunnat få allt detta gratis på flera datorer och undvikit alla dem här problemen vet enkelt hur man gör det och vet hur effektivt det fungerar

men nej jag är en betalande kund och känner mig behandlar som en pirat

(ursäkta för stavning/grammatik)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

köpte förra året windows 8 pro den DYRASTE system builders licensen

för någon månad sedan så bytte jag moderkort och det avaktiverade min windows inte nog med att den avaktiverades jag blev också KONSTANT utkastad ur spel och filmer för att aktivera

så jag ringer dem och dem frågar efter en ungefär 50 lång kod och säger den till dem dem skickar tillbaka en lika lång kod för mig att skriva in

äntligen så var det aktiverat och färdigt

nu fick jag ett mail att min gratis media center nyckel håller på att gå ut tänkte jag har ju redan aktiverat den sätter inte den sig permanent med min windows när man aktiverat den? nej det gör den inte så jag skrev in den startade om och sen så var windows inte längre aktiverat blir nu en en gång utkastad i spel och filmer för att nu KÖPA en ny nyckel

nu måste jag ringa dem igen

sen fick jag också nyss veta att den windows jag köpte för vad var det nästan 2000.kr inte kan användas på mer än en dator förpackningen står det upp till 5 datorer men det verkar ha med företag att göra

ångrar djupt att jag betalade för windows sen ännu djupare att det var windows 8 (ABSOLUT ingen skillnad förutom att start knappen är borta men jag använder mig av start8) annars är det ingen skillnad förutom avsaknaden av aero som jag börjar sakna

hade otroligt nog kunnat få allt detta gratis på flera datorer och undvikit alla dem här problemen

men nej jag är en betalande kund och känner mig behandlar som en pirat

(ursäkta för stavning/grammatik)

Förstår hur du känner, men hur kan vi hjälpa?

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Förstår hur du känner, men hur kan vi hjälpa?

Hjälpa kan vi nog inte i detta fallet, men det är ett diskussionsämne for sure. :/

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Jag är en sån som tyst uttalar det jag läser för mig själv.

Jag höll på att kvävas 3 gånger under läsningen av detta inlägget.

Men ontopic kan jag bara säga att windows är dumma

Permalänk
Medlem

Känner personligen att Microsoft håller på att tappa gnistan..

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Avstängd

Tråkigt, förstår din frustration, får se hur min upgrade licens behandlas när jag byter hårdvara...
Ser ju inte bra ut så långt.

Permalänk
Medlem

tjena!

har en polare som fick felet också det är bara att göra en ren ominstallation av os:et
men tycker också att det är förjävligt att det händer

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Avstängd

Har man en gång betalat så ska man behandlas med respekt och inte antas vara en pirat. Annars tvingas man bli det, dels för att det är enklare dels för att man i alla fall behandlas som en sådan även då man pyntat ut..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe_93:

har en polare som fick felet också det är bara att göra en ren ominstallation av os:et
men tycker också att det är förjävligt att det händer

så det går inte ens att aktivera om genom att ringa microsoft? (vilken är jobbigt i sig pågrund av den långa vänte tiden men att installera om är värre) nu blev ett stort problem MYCKET MYCKET STÖRRE

Skrivet av Thorulk:

Jag är en sån som tyst uttalar det jag läser för mig själv.

Jag höll på att kvävas 3 gånger under läsningen av detta inlägget.

lite offtopic men kan inte sluta skratta åt den

Permalänk

Trevlig bemötande man får när man är ärlig.....

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Trevlig bemötande man får när man är ärlig.....

ärlig? menar du att köpa?

Permalänk
Medlem

Nej då måste göra en ren ominstallation tyvär du måste göra som i windows 7 välja en avancerad installation formatera hårddisken därifrån sedan installera 8:an annars så finns gammal istärningar kvar i instalations setupen får du också knappa in nyckeln

Visa signatur

Processor: Amd ryzen 7900xt Ram: 64 GB Moderkort Asus Tuf x670e wifi kylare corsair Noctua NH-D15 chrome black Grafik: Asus rtx 4090 NVME1 1TB Kingston kc3000 NVME2 2TB Kingston kc3000 Chassi Fractal Design 7 Nätdel Corsair 1000w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sebbe_93:

Nej då måste göra en ren ominstallation tyvär du måste göra som i windows 7 välja en avancerad installation formatera hårddisken därifrån sedan installera 8:an annars så finns gammal istärningar kvar i instalations setupen får du också knappa in nyckeln

å herregud

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zzcool:

å herregud

Då har du lite och göra Jag har precis installerat W8 och givetvis en ren installation, tycker faktisk inte det är så farligt så länge man inte ska köra en service packs och dyl.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Då har du lite och göra Jag har precis installerat W8 och givetvis en ren installation, tycker faktisk inte det är så farligt så länge man inte ska köra en service packs och dyl.

är lite ocd aktig när det gäller datorn

brukar titta på varje liten siffra som rör på sig och om NÅGOT blinkar fel så blir det omformatering 10 gånger innan installation startas igen

då knappen ska tryckas EXAKT när 4 prickar visas

händer NÅGOT som inte hänt innan så blir det omformatering

till och med när windows har blivit färdig installerat och en drivrutin blir fel med eller liknande

sen är det riktigt irriterande att installera om alla spel program

detta är för (ord)

ångrar verkligen att jag köpte (ord)

Permalänk
Medlem

Jag förstår din frustration. Tycker inte det är acceptabelt att få genomlida så mycket för att aktivera ett Windows du betalat 2000kr för. En aktivering är ok, men inte mer. Vet inte om en 50-tecken lång kod i båda riktningarna är så roligt heller, men tror det varit så jobbiga koder i 7:an också om jag inte minns fel.

Jag har inte satt mig in i de nya licensmodellerna på 8:an ännu då MS tillhandahöll (tom. 31-jan)en riktigt billig/prisvärd uppgradering på sin sida till pro versionen. Men vill minnas att builder helt klart ska klara den uppgradering du gjort

Permalänk
Skrivet av zzcool:

är lite ocd aktig när det gäller datorn

brukar titta på varje liten siffra som rör på sig och om NÅGOT blinkar fel så blir det omformatering 10 gånger innan installation startas igen

då knappen ska tryckas EXAKT när 4 prickar visas

händer NÅGOT som inte hänt innan så blir det omformatering

till och med när windows har blivit färdig installerat och en drivrutin blir fel med eller liknande

sen är det riktigt irriterande att installera om alla spel program

detta är för (ord)

ångrar verkligen att jag köpte (ord)

LITE ocd?! Du bör nog prata med någon om det där...

Visa signatur

Argaste

Permalänk
Medlem

Tog bara och uppgraderade till versionen för typ 300 spänn, inte haft ett enda problem ännu och det va flera månader sen jag uppgraderade...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jocke92:

Jag förstår din frustration. Tycker inte det är acceptabelt att få genomlida så mycket för att aktivera ett Windows du betalat 2000kr för. En aktivering är ok, men inte mer. Vet inte om en 50-tecken lång kod i båda riktningarna är så roligt heller, men tror det varit så jobbiga koder i 7:an också om jag inte minns fel.

Jag har inte satt mig in i de nya licensmodellerna på 8:an ännu då MS tillhandahöll (tom. 31-jan)en riktigt billig/prisvärd uppgradering på sin sida till pro versionen. Men vill minnas att builder helt klart ska klara den uppgradering du gjort

jag trodde jag överdrev när jag sa 50

räknade nyss koden

63!

och ja det klarade att byta moderkort fick ringa dem om om aktivering vilket gick bra (fruktansvärt irriterande att säga up en 63 lång kod och sedan skriva in en 63 lång kod och väntetiden att komma fram MEN det fungerade) men nu är windows avaktiverat igen för att jag använde min gratis media center nyckel står att jag måste köpa en ny nyckel nu

sen det konstanta kidnappandet av min dator

känns riktigt fruktansvärt känns som dem har kontroll över min dator nu inte en bra känsla

1.en blå skärm visar sig

2.du måste vänta i runt 10 sekunder för att en knapp ska visa sig

3.du trycker på knappen och blir förflyttad till licens i inställningar innuti metro ui så man måste dra ner den och sedan gå tillbaka in i skrivbordet

detta händer FLERA gånger per dag och låser datorn i runt 10 sekunder oavsett vad man gör så kastas man in i den här låsningen spel minimeras med våld utan att dem pausas

FÖR ATT BLI PÅMINND!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

jag trodde jag överdrev när jag sa 50

räknade nyss koden

63!

och ja det klarade att byta moderkort fick ringa dem om om aktivering vilket gick bra (fruktansvärt irriterande att säga up en 63 lång kod och sedan skriva in en 63 lång kod och väntetiden att komma fram MEN det fungerade) men nu är windows avaktiverat igen för att jag använde min gratis media center nyckel står att jag måste köpa en ny nyckel nu

sen det konstanta kidnappandet av min dator

känns riktigt fruktansvärt känns som dem har kontroll över min dator nu inte en bra känsla

1.en blå skärm visar sig

2.du måste vänta i runt 10 sekunder för att en knapp ska visa sig

3.du trycker på knappen och blir förflyttad till licens i inställningar innuti metro ui så man måste dra ner den och sedan gå tillbaka in i skrivbordet

detta händer FLERA gånger per dag och låser datorn i runt 10 sekunder oavsett vad man gör så kastas man in i den här låsningen spel minimeras med våld utan att dem pausas

FÖR ATT BLI PÅMINND!

Rolig tråd! Där ser man så mycket bekymmer (och pengar) man kan slippa.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Förutom då att Windows 8 ska vara jävligt nära till ocrackbart. OA 3.0 är jävligt genialiskt på ett diktatoriskt storbrorsvis...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Inaktiv

Jag har också sån här typ av OCD, jag kan installera om för lilla minsta som går snett (oftast går saker och ting felfritt)

Men jag är också förberedd, så jag gör alltid backup på min aktivering, helst också när alla drivrutiner är installerade. Så skiter det sig kan jag alltid gå tillbaka utan att oroa mig för att aktivera för mycket. Såvida inte något bokstavligen pajar i datorn kan jag använda min aktivering om och om igen.

Jag kan varmt rekommendera Advanced Tokens Manager av Josh Cell.
Installera Windows, installera alla drivrutiner, aktivera Windows online eller via telefon, använd Advanced Tokens Manager och gör backup = PROFIT!

Bränn helst aktiverings backupen på en skiva och förvara den säkert tillsammans med Advanced Tokens Manager.

Har jag köpt ett OS vill jag banne mig ha valuta för pengarna, vi som har OCD och installerar om oftare ska kunna leva ett normalt liv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon183825:

Jag har också sån här typ av OCD, jag kan installera om för lilla minsta som går snett (oftast går saker och ting felfritt)

Men jag är också förberedd, så jag gör alltid backup på min aktivering, helst också när alla drivrutiner är installerade. Så skiter det sig kan jag alltid gå tillbaka utan att oroa mig för att aktivera för mycket. Såvida inte något bokstavligen pajar i datorn kan jag använda min aktivering om och om igen.

Jag kan varmt rekommendera Advanced Tokens Manager av Josh Cell.
Installera Windows, installera alla drivrutiner, aktivera Windows online eller via telefon, använd Advanced Tokens Manager och gör backup = PROFIT!

Bränn helst aktiverings backupen på en skiva och förvara den säkert tillsammans med Advanced Tokens Manager.

Har jag köpt ett OS vill jag banne mig ha valuta för pengarna, vi som har OCD och installerar om oftare ska kunna leva ett normalt liv.

min stackars ocd är också att allt ska gå rent till

därför köpte jag windows 8 för att jag trodde att program inställningar aktivering skulle synkas till ett enda konto uppdateringar etc

hoppades att jag skulle behöva logga in på mitt microsoft konto sen laddades windows 8 ner med mina prograam som jag har valt att jag vill ha helt uppdaterade versioner av programmen uppdateringar allt aktiverat och klart

sen fick jag veta enda synkningen windows 8 gör är bakrund och små inställningar känner mig grund lurad men den biten är inte det största problemet och det var mitt fel att jag inte tog reda på det till 100%

ärligt talat den ENDA skillnaden jag känner på windows 7 och windows 8

är att det inte finns någon start knapp och att allt är mer fyrkantigt (den biten gillar jag) och att aero inte finns (den biten gillar jag inte)

ingen enligt mig borde köpa windows 8

leker smått ibland med metro start menyn kul att göra den snygg

men det är HELT värdelös ENLIGT mig finns absolut ingen användning för den apps är helt värdelösa

enda appen jag tyckte om är mail appen som fungerar BETYDLIGT mycket bättre än windows live mail och krashar inte konstant

älskar sedan att det finns en tyst app som körs i bakrunden som har mig konstant inloggad i skype msn så jag behöver inte ha några chatt program igång för att bli nådd

önskar dem kunde göra med med den här im appen och att den skulle fungera i skrivbords läge också en riktig ersättning för msn UTAN annonser ren snygg som sitter i bakrunden och i skrivbordsläge när man vill

varför varför varför köpte jag windows 8 varför varför varför köpte jag ens windows kunde ha en fullt fungerande windows 7 och spara 2000.kr på det men nepp jag valde detta

Permalänk
Medlem

När du aktiverar så gör de via telefon ist. Det fungerar även när du bytt moderkort.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Windows 8, rubrik smått redigerad.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

Angående det där med Media Center i alla fall:
Fick också att Windows inte var aktiverat efter installation.
En gången tryckte jag bara på aktivera och sedan var det klart.
Den andra funkade det itne på men väntade någon minut(kanske gjorde en omstart) och sen var det också fixat.

Permalänk
Medlem

fick samma fel med min köpa windows 8 version så gick tillbaka till windows 7...... skiter i det helt enkelt och behåller 7an lika länge som jag körde xp (9 år)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Har ett annat problem med Windows 8. Så trött på skiten!

Startar upp burken och loggan och cirkeln snurrar. Sedan försvinner den, blue screen. Datorn startas om fast med Windows Automatic Repair när oset laddas, pang svart skärm med enbart mus pekaren. Kan inte höra ett smack. Snurrar bara runt i samma förlopp vad man än gör. Grrrrr..

Permalänk
Medlem

Jag körde först en uppgradering av systemet från win 7 till 8. Det gick såklart uruselt och jag fick göra en clean re-install. Hoppet är det sista som överger en Tror det är det som gäller för dig med. Men du, om du nu ska göra en helt clean install, varför inte göra det lättare för dig och bara installera windows 7? Iaf om du nu inte gillade 8an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

köpte förra året windows 8 pro den DYRASTE system builders licensen

för någon månad sedan så bytte jag moderkort och det avaktiverade min windows inte nog med att den avaktiverades jag blev också KONSTANT utkastad ur spel och filmer för att aktivera (det finns mer) när man blir utkastad så måste man vänta i 10 sekunder på att knappen ska visa sig DATORN BOKSTAVLIGT LÅSER SIG I 10 SEKUNDER

och det finns ingen nåd heller spelar man ett spel? så kastas man ut ur spelet till en BLÅ skärm (ingen bsod) (tror det har med färg tema inställningar att göra) som bara sitter där och väntar tills en knapp visar sig efter 10 sekunder kan heller inte ändra någon bakrund i hemskärmen längre för att min dator är HALV LÅST

så jag ringer dem och dem frågar efter en ungefär 50 lång kod och säger den till dem dem skickar tillbaka en lika lång kod för mig att skriva in

äntligen så var det aktiverat och färdigt

nu fick jag ett mail att min gratis media center nyckel håller på att gå ut tänkte jag har ju redan aktiverat den sätter inte den sig permanent med min windows när man aktiverat den? nej det gör den inte så jag skrev in den startade om och sen så var windows inte längre aktiverat blir nu en en gång utkastad i spel och filmer för att nu KÖPA en ny nyckel

nu måste jag ringa dem igen

sen fick jag också nyss veta att den windows jag köpte för vad var det nästan 2000.kr inte kan användas på mer än en dator förpackningen står det upp till 5 datorer men det verkar ha med företag att göra

ångrar djupt att jag betalade för windows sen ännu djupare att det var windows 8 (ABSOLUT ingen skillnad förutom att start knappen är borta men jag använder mig av start8) annars är det ingen skillnad förutom avsaknaden av aero som jag börjar sakna

hade otroligt nog kunnat få allt detta gratis på flera datorer och undvikit alla dem här problemen vet enkelt hur man gör det och vet hur effektivt det fungerar

men nej jag är en betalande kund och känner mig behandlar som en pirat

(ursäkta för stavning/grammatik)

Jag har sagt det förr och jag säger det igen: DRM och liknande åstakommer bara en sak: det förvandlar betalande kunder till pirater för tyvärr så är det både dyrare och krångligare att göra "rätt" för sig. Tråkigt att höra att det gått som det gått..

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.