Permalänk
Medlem

Ny mus + matta

Hej, skulle behöva en ny mus och eventuellt musmatta.

Har ganska mycket tidigare erfarenhet men har kommit på att jag ska lämna logitech nu.
Har tidigare kört med logitech mx-serien, och nu G400 (som dör helt då och då).
testade Razer naga ett tag, problemet med båda mössen är att de är för små.
Vilket resulterar i att jag får ont i handen efter ett tag.

Så när det gäller musen så vill jag helst ha:
-Hyffsat stor, större än både nagan och g400.
-Gärna bättre "grepp" så handen kan "vila" på musen mer.
-Pris runt 300-800SEK

Sen musmattan:
-Helst gjord i något annat material än tyg. (dom håller bra, men dom blir ganska skitiga. och inte fan kan man göra rent dom)
-Någorlunda stor. (ska ej täcka hela databordet!)

Minns en Corepad musmatta jag hade ett tag som var gjord av Plexiglas. Den var lite för liten, men fyfan vad tålig den var!
och lätt att tvätta av också :).

Har kollat lite på nya QPAD 5K (som verkar vara liten? enligt endel.) och Mionix.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Razer Imperator är en jävligt skön mus, inte så himla dyr heller (för att vara Razer).

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem

Valfri Mionix naos

Som musmatta kan du ta en Steelseries qck+, Det är en fin, bra tyg musmatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Valfri Mionix naos

Som musmatta kan du ta en Steelseries qck+, Det är en fin, bra tyg musmatta

visst, valfri Mionix köper jag.
Men en Steelseries matta?
Finns det inte de som har problem med vissa optiska möss på en del musmattor?
om den är hel svart så borde det inte vara något problem.
Men är inte så förtjust i tyg längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

visst, valfri Mionix köper jag.
Men en Steelseries matta?
Finns det inte de som har problem med vissa optiska möss på en del musmattor?
om den är hel svart så borde det inte vara något problem.
Men är inte så förtjust i tyg längre :/

Jag har då inga problem med min svarta tygmatta

Men är du inte ute efter tyg så kan jag inte hjälpa dig desvärre då jag inte har så stor koll på musmattor i övrigt.

Permalänk
Medlem

Säger bara http://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse med http://www.inet.se/produkt/6101016/qpad-ct-medium-black-4mm-g...

Älskar musen som fan och med slitstark matta. Du får titta efter vilken storlek du vill ha

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk

Qpad 5k är helt klart den skönaste musen jag har testat och den rekommenderar jag starkt.

Sen den här musmattan, tycker de fungerar väldigt bra tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjalmarrr:

Qpad 5k är helt klart den skönaste musen jag har testat och den rekommenderar jag starkt.

Sen den här musmattan, tycker de fungerar väldigt bra tillsammans.

Kollade på den, men folk på inte verkar inte så nöjda med den,

http://www.inet.se/produkt/6606454/mionix-ensis-320-black-alu...

Permalänk
Skrivet av Burks:

Kollade på den, men folk på inte verkar inte så nöjda med den,

http://www.inet.se/produkt/6606454/mionix-ensis-320-black-alu...

Hm kanske inte samma lager på den svarta och silvriga, här är en mer seriös review av den silvriga iallafall
http://www.vortez.net/articles_pages/mionix_sargas_900_and_en...

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Säger bara http://www.inet.se/produkt/6101545/qpad-5k-pro-gaming-mouse med http://www.inet.se/produkt/6101016/qpad-ct-medium-black-4mm-g...

Älskar musen som fan och med slitstark matta. Du får titta efter vilken storlek du vill ha

Qpad CT bör man undvika ifall man vill köra med låg LOD på musen, för gör man det så hackar den till över det vita trycket.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Ajdå. Jag som slog till och beställde Mionix Naos 8200 + Ensis 320 :/.
Verkar ju inte alls bra att mattan verkar bli oanvändbar efter ~1-2 månader :/.

Tips på bra musmattor? som inte gör att laser sensor blir vild :>.
Får väl skicka tillbaka ensis mattan som det ser ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Qpad CT bör man undvika ifall man vill köra med låg LOD på musen, för gör man det så hackar den till över det vita trycket.

Inget jag har märkt. Dock så finns det inge vitt på mattan. Högst upp och där är man nästan aldrig och jag har aldrig upplevt det. Ska kanske undersöka saken bara för att se. Tack för tipset

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Tanke på mus: ta en gammal hemma som funkar och du kan leva med. Sen köper du en burk sprejfärg (valfri färg) från biltema. Sen skruvar du upp musen, tar av "översidan" täcker över om det finns elektronik och målar.
Gjorde detta med min microsoft intellimouse och det blev riktigt bra! Kostar mycket mindre än alla andra. Mus = 0kr och sprayfärg ~150kr
Tänk dig denna knallröd, inget grått eller vitt, bara rött: http://www.pcdistrict.com/modules/productcatalog/product_imag...
Kan säga att den funkar bättre än alla andra möss som jag ägt tillsammans!

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssa87:

Inget jag har märkt. Dock så finns det inge vitt på mattan. Högst upp och där är man nästan aldrig och jag har aldrig upplevt det. Ska kanske undersöka saken bara för att se. Tack för tipset

Mycket av det blåa går till vitt.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

sådär ser inte min matta ut. Den var ju mycket skarpare och finare. Jag har blivit blåst!

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Qpad 5K eller Mionix 5000

Har en Roccat Sota matta och är nöjd med den. Men om jag hade köpt allt nytt hade jag nog tagit en Qpad till Qpad och Mionix till Mionix

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

QPAD 5K med en QPAD HeatoN XL, oslagbar kombo!

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter den stabilaste musmattan rekommenderar jag Razer goliathus speed edition . Den har fördelen av hårda musmattor fast den inte slits ut på samma sätt yes du hörde rätt den ultimata musmattan
Hade steelseries 4 HD innan men den slets ut för snabbt ):

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Jag föredrar Steelseries framför allt!
Alltid varit otroligt nöjd med deras produkter

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en Qpad 5k fungerar bra, ligger fint i handen, dock så har jag märkt att den har "hängt" sig och slutat svara ett par gånger, kan vara tillfälligheter eller att jag har ett dåligt ex. Vilket antagligen är fallet. Haft den i knappt 1 månad.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Själv så jag har bara haft två spelmus, Mionix Naos 3200 och G400. Rekommenderar båda stort, specielt Naos 3200.

Visa signatur

Jag är väldigt ursel på att skriva på svenska.

Permalänk
Medlem

vet att det är tyg men oj vilken underbar matta och den är enormt slitstark och det är Razers Gholiatus http://www.maxfps.se/product_list.aspx?catid=96&sort=hot. om du gillar tunga möss som ligger stabilt i handen och med dpi switch på ringfingret kan jag rekomendera logitech G600, kan inte utala mig om kvaliten då jag inte ägt den så länge än men är mycket posetiv. Fick "kramp" av min gammla naga då den var för smal. G600 är inge om du swipear för den är för tung för att följa med automatiskt när du lyfter handen, du måste greppa den för att swipea. men med höre dpi och låg på dpiswitchen så har jag märkt att jag inte behöver swipea längre känns dock som jag är in nån invänjningsfas men det verkar lovande

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

mus: qpad 5k

musmatta: roccat sota, en mkt trevlig musmatta

Visa signatur

CPU: i5 2500 3,4 GHz | GPU: XFX HD6870 1GB | Ram: Corsair 8GB | HDD: SEAGATE 500GB |
PSU: CM 460W | MB: Gigabyte P67A-D3-B3 Socket 1155, P67, ATX

Permalänk
Medlem

Har haft både Mionix Naos 5000 och Qpad 5k. Tycker Mionix Naos 5000 är 500 gånger skönare. Den är mer platt och med mindre skarpa kanter. Skrollen är också mer smooth.