Är 6ms responstid bra för en gamingskärm?

Permalänk

Är 6ms responstid bra för en gamingskärm?

Hej!

Jag har tänkt att köpa denna skärm förmodligen http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158871-asus_pb238q_23....
Jag undrar dock om jag kommer kunna spela FPS spel eller kommer det inte funka så bra p.g.a att den har 6ms responstid? Jag är ute efter en IPS skärm så det är därför jag gjorde detta forum :). (denna skärm som jag linkade har P-IPS, det var därför jag bestämmde mig för just denna. Men frågan är om den är bra för gaming.

Tack i förhand!

Skrev fel
Visa signatur

i5 4670K 3.4ghz, GTX 780 ASUS 3GB, ASUS. ASUS Z87-A, Fractel design Newton R2 650W, CM storm tropper, Noctuna D-14, intel SSD 180GB, 500/450 mb/s, seagate 1 TB, ASUS PA238Q, macbook pro, Logitech z5500.

Permalänk
Medlem

nej

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

inte jätte bra, duger väll men försök hitta en annan med 2ms istället.

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Medlem

2 eller 3ms brukar vara rekommenderat. Jag skulle vilja säga att 5ms är max för en spelskärm.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Går inte att kolla på specificerad ms. Du måste leta upp recensioner.
Du kommer kunna spela FPS på i princip alla hyffsade skärmar, om du inte spelar på hög nivå, i så fall ska du ha 120 Hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

2 eller 3ms brukar vara rekommenderat. Jag skulle vilja säga att 5ms är max för en spelskärm.

Kommer jag märka någon skillnad med 6ms? Isåfall Vad?

Visa signatur

i5 4670K 3.4ghz, GTX 780 ASUS 3GB, ASUS. ASUS Z87-A, Fractel design Newton R2 650W, CM storm tropper, Noctuna D-14, intel SSD 180GB, 500/450 mb/s, seagate 1 TB, ASUS PA238Q, macbook pro, Logitech z5500.

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Går inte att kolla på specificerad ms. Du måste leta upp recensioner.
Du kommer kunna spela FPS på i princip alla hyffsade skärmar, om du inte spelar på hög nivå, i så fall ska du ha 120 Hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill dock ha en skärm med väldigt bra bildkvalité med Det var därför jag jag kollade på den. Den har ju P-IPS.

Visa signatur

i5 4670K 3.4ghz, GTX 780 ASUS 3GB, ASUS. ASUS Z87-A, Fractel design Newton R2 650W, CM storm tropper, Noctuna D-14, intel SSD 180GB, 500/450 mb/s, seagate 1 TB, ASUS PA238Q, macbook pro, Logitech z5500.

Permalänk
Medlem

Du märker ingen skillnad på 2 och 6ms.

Permalänk
Medlem

Du märker absolut ingen skillnad och de som säger att du gör det så skulle jag gärna vilja ha en källa på det. Input lagget det är mer det du ska bry dig om.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av Wrathborn771:

2 eller 3ms brukar vara rekommenderat. Jag skulle vilja säga att 5ms är max för en spelskärm.

Haha, ja EN hel ms gör nog en jävla skillnad.

Ont. Ja, du kan spela datorspel med 6 ms, du kommer inte märka någon skillnad.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Om man kollar på marknaden så är 6ms långsamt för en gamingskärm.
om man däremot kollar på fysiken och tänker logiskt så är det vääääldigt liten skillnad på 2ms (som brukar klassas som gamingskärm) och 6ms.
Så kör du på 6ms, om du inte är någon super-ultra-mega-hardcore-gamer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Tja, om du har en skärm som uppdateras på 6ms (6 tusendels sekund) så får du ju 1000/6 skärmuppdateringar i sekunden, vilket blir så mycket som 166.67.

Om man har en skärm på 2ms så blir det ju då 500 skärmuppdateringar i sekunden.

Om du sen tänker att din skärm kan max visa en ny bildruta per skärmuppdatering, så motsvarar ju 166,67 och 500 den maximala visningsbara FPSen. Om du ytterlingare tänker att den FPS som man brukar sikta på när man ställer in grafikinställningarna i spel är runt 60 (för att få skönt flyt), så följer det logiskt att en 6ms skärm är mer än tillräckligt. Oavsett om din skärm uppdaterar 100 eller 1000 gånger per sekund så märker du ingen skillnad om spelet bara matar ut 60 bildrutor, för då får du bara samma bildruta flera skärmuppdateringar i rad.

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Skrivet av Flawzeh:

inte jätte bra, duger väll men försök hitta en annan med 2ms istället.

Det finns inga IPS paneler med 2ms responstid tror jag.

Visa signatur

i5 4670K 3.4ghz, GTX 780 ASUS 3GB, ASUS. ASUS Z87-A, Fractel design Newton R2 650W, CM storm tropper, Noctuna D-14, intel SSD 180GB, 500/450 mb/s, seagate 1 TB, ASUS PA238Q, macbook pro, Logitech z5500.

Permalänk

som de flesta säger skaffa en bra IPS skärm med låg input lagg eller en 120Hz skärm, ramen inom 2-8ms är liten och ingen skillnad kommer du att märka ifall inte input lagget är helt åt he***te

Skrivet av Paddan005:

Det finns inga IPS paneler med 2ms responstid tror jag.

nej men det finns korea IPSer som dy kan trycka ut 120+ Hz tror någon på 120hz.net fick en av catleapsen efter att dom fixat nvidia limitern upp till 130Hz och skulle fortsätta Hz clocka skärmen för att se max Hz

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan005:

Det finns inga IPS paneler med 2ms responstid tror jag.

jo, det tog mig 5 sekunder att googla

Visa signatur

GeForce GTX 275. AMD Phenom II X4 640 3ghz. Gigabyte m720-us3. 4GB Ram. Samsung Syncmaster 24" 2ms. Astro A40. Razer Lycosa. Razer Deathadder.

Data = Information, inte dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddan005:

Hej!

Jag har tänkt att köpa denna skärm förmodligen http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/158871-asus_pb238q_23....
Jag undrar dock om jag kommer kunna spela FPS spel eller kommer det inte funka så bra p.g.a att den har 6ms responstid? Jag är ute efter en IPS skärm så det är därför jag gjorde detta forum :). (denna skärm som jag linkade har P-IPS, det var därför jag bestämmde mig för just denna. Men frågan är om den är bra för gaming.

Tack i förhand!

har 5 ms på min ips skärm och har aldrig känt att den släpat efter i spel, dock är jag ingen seriös FPS fanboy som sitter och spelar CoD 24/7, bf3 och sånt har fungerat fint för mig iaf och sitter just nu och lirar bfbc2 utan några märkbara eftersläpningar

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Det beror på om du är serriös och vill lira cs och måste vara snabb men om du bara lirar bf3 ibland så är det bättre med ips och segare ms än 2 men man ska ju dock försöka få så låg som möjligt

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av keffing:

Tja, om du har en skärm som uppdateras på 6ms (6 tusendels sekund) så får du ju 1000/6 skärmuppdateringar i sekunden, vilket blir så mycket som 166.67.

Om man har en skärm på 2ms så blir det ju då 500 skärmuppdateringar i sekunden.

Om du sen tänker att din skärm kan max visa en ny bildruta per skärmuppdatering, så motsvarar ju 166,67 och 500 den maximala visningsbara FPSen. Om du ytterlingare tänker att den FPS som man brukar sikta på när man ställer in grafikinställningarna i spel är runt 60 (för att få skönt flyt), så följer det logiskt att en 6ms skärm är mer än tillräckligt. Oavsett om din skärm uppdaterar 100 eller 1000 gånger per sekund så märker du ingen skillnad om spelet bara matar ut 60 bildrutor, för då får du bara samma bildruta flera skärmuppdateringar i rad.

Tack så mycket!

Visa signatur

i5 4670K 3.4ghz, GTX 780 ASUS 3GB, ASUS. ASUS Z87-A, Fractel design Newton R2 650W, CM storm tropper, Noctuna D-14, intel SSD 180GB, 500/450 mb/s, seagate 1 TB, ASUS PA238Q, macbook pro, Logitech z5500.

Permalänk
Medlem

2ms och 6ms skiljer alltså 4ms totalt. Du kan trots en låg responstid på skärmen, ha uppemot 30ms i input lag vilket fortfarande är omärkbart.

Så tänk till om du kan märka skillnaden på 2ms och 6ms om man inte en märker att det är ca 15-30ms input lag från första början.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

6 ms funkar fint och det där med 2 ms är bs från tillverkarnas sida. lika mycket som att du behöver 9000 dip i en mus för att lira fps spel. Dom ända skärmarna som verkligen klara av 2 ms är dom som man kan överklocka pixlarna på. Det var ju stora grejen när crt försvann tekniken man använde då gjorde att pixlarna var mycket snabbare. Så det du ska titta efter i första hand är bra bild och input lag. Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Du kommer garanterat inte märka någon skilldnad mellan 2 och 6ms responstid. Responstid är något försäljare gärna vill att du blandar ihop med inputlag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har en HP LP2475W (6ms) och duger fint till alla sorts spel. Märks bara LITE att det blir spökfördröjning i vissa spel, typ som DOA Online

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Herregud, okunskapen på det här forumet tar aldrig slut.

Kan ni inget så låt bli att posta?

Skillnaden mellan 2 och 6ms är inget ni märker av.

Men sen har vi input lag och hur pixlarna hanteras(panelen).

www.digitalversus.com - Kolla där för input lag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keffing:

Tja, om du har en skärm som uppdateras på 6ms (6 tusendels sekund) så får du ju 1000/6 skärmuppdateringar i sekunden, vilket blir så mycket som 166.67.

Om man har en skärm på 2ms så blir det ju då 500 skärmuppdateringar i sekunden.

Om du sen tänker att din skärm kan max visa en ny bildruta per skärmuppdatering, så motsvarar ju 166,67 och 500 den maximala visningsbara FPSen. Om du ytterlingare tänker att den FPS som man brukar sikta på när man ställer in grafikinställningarna i spel är runt 60 (för att få skönt flyt), så följer det logiskt att en 6ms skärm är mer än tillräckligt. Oavsett om din skärm uppdaterar 100 eller 1000 gånger per sekund så märker du ingen skillnad om spelet bara matar ut 60 bildrutor, för då får du bara samma bildruta flera skärmuppdateringar i rad.

Med en 60Hz bildsignal till skärmen får man 60 skärmuppdateringar per sekund och med 120Hz får man 120 skärmuppdateringar per sekund. Responstiden (som mäts i ms) är den tiden det tar för en pixel att byta färg och det finns olika sätt att mäta den tiden till exempel från svart till vitt och tillbaka till svart igen en annan är från grått till grått (förkortas G2G eller GTG). När skärmen ska göra en uppdatering kommer ju vissa pixlar eller alla pixlar (beroende på hur mycket bilden skiljer sig från den förra som visades) att behöva byta färg och det tar en liten tid för pixlarna att göra det (responstid). Efter att skärmen har uppdaterat sig med den nya bilden kommer inte pixlarna att byta färg förrän nästa bild i bildsignalen behandlas. En pixel visar sin färg konstant tills den behöver byta färg vilket gör att bilden på en LCD-skärm inte blir flimrig oavsett uppdateringsfrekvens som används. Med en uppdateringsfrekvens på 60Hz och om det tar 6ms för pixeln att ställa om sig till önskad färg så kommer pixeln att vänta 10,6ms efter färgbytet tills det är dags för nästa skärmuppdatering. Varje pixel består av tre subpixlar (en röd, en grön och en blå) varje av dessa subpixlar kan ha en intensitet mellan 0 och 255 (8 bit) där ett högre värde ger en ljusare färg. Detta ger totalt 24bit med RGB färgmodellen vilket resulterar i 16,7 miljoner möjliga färger för varje pixel att visa (2^24). Beroende på hur mycket det skiljer för varje subpixels nyans i utgånsläget till den önskade nyansen för varje subpixel så tar det olika lång tid för pixeln att nå rätt färg. Under tiden som pixeln ställer om sig från den befintliga färgen till den önskade färgen så kommer den att visa färgnyanserna mellan den dessa två färger i övergången ända tills det att pixeln når den nya färgen. Om den här processen tar för lång tid kommer man att se eftersläpningar på skärmen så kallad ghosting.

På den här bilden är vi mitt i en skärmuppdatering och pixlarna håller på att byta färg, man kan se var bilen kommer att befinna sig i nästa bild och att det var blått där förut men pixlarna håller på att ställa om sig till en röd färg men befinner sig mellan dessa två färger just nu. En del pixlar där bilen befann sig i den föregående bilden kommer att behöva ställa om sig till blått och har börjat göra det men det syns inte lika tydligt på bilden. När man ser den här bilden kanske man tänker att man måste ha en skärm med jättelåg responstid men kom ihåg att några millisekunder (tusendels sekunder) är en mycket kort tid vilket gör att man i dom flesta fall inte uppfattar det i praktiken (i alla fall gör inte jag det på dagens skärmar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Med en 60Hz bildsignal till skärmen får man 60 skärmuppdateringar per sekund och med 120Hz får man 120 skärmuppdateringar per sekund. Responstiden (som mäts i ms) är den tiden det tar för en pixel att byta färg och det finns olika sätt att mäta den tiden till exempel från svart till vitt och tillbaka till svart igen en annan är från grått till grått (förkortas G2G eller GTG). När skärmen ska göra en uppdatering kommer ju vissa pixlar eller alla pixlar (beroende på hur mycket bilden skiljer sig från den förra som visades) att behöva byta färg och det tar en liten tid för pixlarna att göra det (responstid). Efter att skärmen har uppdaterat sig med den nya bilden kommer inte pixlarna att byta färg förrän nästa bild i bildsignalen behandlas. En pixel visar sin färg konstant tills den behöver byta färg vilket gör att bilden på en LCD-skärm inte blir flimrig oavsett uppdateringsfrekvens som används. Med en uppdateringsfrekvens på 60Hz och om det tar 6ms för pixeln att ställa om sig till önskad färg så kommer pixeln att vänta 10,6ms efter färgbytet tills det är dags för nästa skärmuppdatering. Varje pixel består av tre subpixlar (en röd, en grön och en blå) varje av dessa subpixlar kan ha en intensitet mellan 0 och 255 (8 bit) där ett högre värde ger en ljusare färg. Detta ger totalt 24bit med RGB färgmodellen vilket resulterar i 16,7 miljoner möjliga färger för varje pixel att visa (2^24). Beroende på hur mycket det skiljer för varje subpixels nyans i utgånsläget till den önskade nyansen för varje subpixel så tar det olika lång tid för pixeln att nå rätt färg. Under tiden som pixeln ställer om sig från den befintliga färgen till den önskade färgen så kommer den att visa färgnyanserna mellan den dessa två färger i övergången ända tills det att pixeln når den nya färgen. Om den här processen tar för lång tid kommer man att se eftersläpningar på skärmen så kallad ghosting.

http://personal.battleangel.org/wp-content/personal/2011/02/g...

På den här bilden är vi mitt i en skärmuppdatering och pixlarna håller på att byta färg, man kan se var bilen kommer att befinna sig i nästa bild och att det var blått där förut men pixlarna håller på att ställa om sig till en röd färg men befinner sig mellan dessa två färger just nu. En del pixlar där bilen var i den föregående bilden kommer att behöva ställa om sig till blått och har börjat göra det men det syns inte lika tydligt på bilden. När man ser den här bilden kanske man tänker att man måste ha en skärm med jättelåg responstid men kom ihåg att några millisekunder (tusendels sekunder) är en mycket kort tid vilket gör att man i dom flesta fall inte uppfattar det i praktiken (i alla fall gör inte jag det på dagens skärmar).

Grymt! Bästa förklaringen på länge

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem

Här är en skärm som jag tror passar dej bra"Eizo Foris FS2333 23" / 3,4ms / HDMI / IPS "

Visa signatur

Amd 64 X2 6000+ 3,0 GHz- Crucial DDR2 PC 5300 4096MB- XFX 8800GTS 640MB SLI- Spinpoint T166- Corsair 520 W- HP 2465.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Med en 60Hz bildsignal till skärmen får man 60 skärmuppdateringar per sekund och med 120Hz får man 120 skärmuppdateringar per sekund. Responstiden (som mäts i ms) är den tiden det tar för en pixel att byta färg och det finns olika sätt att mäta den tiden till exempel från svart till vitt och tillbaka till svart ig

Fast med input lag så blir det inte alls så att skärmen dröjer 10,6 sekunder innan ett byte. Det blir längre i 9 fall av 10.

Sen har vi olika paneler som uppdaterar olika färger olika bra.

VA-paneler som också har lite problem med ghosting frekvent.

Permalänk

Det är bara o tänka dig själv, skulle du märka någon skillnad på om det tar 2/1000 sekunder att märka uppdateringen, eller 6/1000 sekunder. Dvs så är det väldigt väldigt små marginaler, och jag har svårt att tro att någon kan märka skillnad däremot så beror det på hur bra kvalitet det är på skärmen för övrig^^

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Fast med input lag så blir det inte alls så att skärmen dröjer 10,6 sekunder innan ett byte. Det blir längre i 9 fall av 10.

Sen har vi olika paneler som uppdaterar olika färger olika bra.

VA-paneler som också har lite problem med ghosting frekvent.

En LCD-skärm med en uppdateringsfrekvens på 60Hz kommer att uppdatera bilden 60 gånger per sekund och eftersom det tar lika lång tid mellan varje uppdatering så blir tiden mellan uppdateringarna 16,6ms (millisekunder = tusendels sekunder). Jag skrev bara om vad pixelresponstid är och inget om input lag. Med ett input lag på 20ms kommer det ta 20ms innan den första bilden som skickas ut från grafikkortet kommer upp på skärmen men sen kommer en konstant ström av bilder i detta fallet 60 bilder per sekund (60Hz) att visas på skärmen men skärmen kommer hela tiden ligga 20ms efter. Skärmen kan inte visa bilderna exakt samtidigt som grafikkortet skickar ut dom eftersom dom ska gå genom kabeln och sen igenom skärmens signalprocessings elektronik och med ett input lag på 20ms dröjer det då 20ms för varje bild att ta sig den sträckan.

Det finns LCD-skärmar som inte har en röd, en grön och en blå subpixel utan att man till exempel valt att inkludera en gul subpixel också. Det finns även skärmar som inte har 256 olika nyansnivåer (8bit) för varje subpixel utan fler (till exempel 10bit) eller färre (till exempel 6bit).

För att återgå till responstider som tråden handlar om så är det upp till tillverkaren att själv välja hur dom mäter det eftersom det inte finns en standardiserad mätmetod för responstider grey to grey. Responstiden grey to grey är inte alltid samma utan stora variationer kan finnas beroende på pixelns färg i utgångsläget och färgen den ska nå. Det är då upp till tillverkaren att välja om man vill skriva den absolut kortaste tiden det kan ta för en pixel att byta från en färg till en annan eller en genomsnittlig tid eller något däremellan.

Permalänk
Medlem

Är inte 16ms gränsen? 16ms = 1 60fps frame lagg

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64