Permalänk

Film i 3D?

Hejsan! Nu är det så att jag sitter på min nya VG278H från Asus med medföljande 3D Kit till Nvidia 3D Vision 2. Jag har inte hunnit testa så mycket än, men tänkte kolla med er om det finns möjlighet att kolla på film i 3D? Det gör det självklart, men jag tänkte mer hur? Måste man konvertera nedladdade filer eller kan man streama? Måste man tanka/köpa filmer som är gjorda i 3D? Helt enkelt: hur funkar film i 3D på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesusfrodas:

Hejsan! Nu är det så att jag sitter på min nya VG278H från Asus med medföljande 3D Kit till Nvidia 3D Vision 2. Jag har inte hunnit testa så mycket än, men tänkte kolla med er om det finns möjlighet att kolla på film i 3D? Det gör det självklart, men jag tänkte mer hur? Måste man konvertera nedladdade filer eller kan man streama? Måste man tanka/köpa filmer som är gjorda i 3D? Helt enkelt: hur funkar film i 3D på datorn?

Filmerna ska redan vara i 3D format. Köp en bluray spelare till datorn så kan du köpa en del 3D-bluray filmer billigt.

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att flera mediaspelare inte kan spela up 3D, men det finns några som kan. Har dem inte på tungan, tror att det finns en på nvidias hemsida som är ganska bra. Media Player Classic Home Cinema lär fungera ganska bra också.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Använder mig av xbmc för att spela upp 3d filmer på min tv.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken