Classic Windows start menu, med Metro ikon

Permalänk
Medlem

Classic Windows start menu, med Metro ikon

Hej!

Till Classic-menyn skulle vilja ha en Metro-ikon, varifrån jag kan gå till Metro-sidan. Någon sådan har jag inte hittat.
Som det är nu, så måste jag gå med musen till ex. övre högra hörnet, varifrån jag sen kan klicka på Metro-valet.

Vet någon hur man kan skapa/få en Metro-ikon till menyn?
Finns det någon classic meny-variant/leverantör, som har denna ikon?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara klicka på windowsknappen?

Permalänk
Medlem

Windows-knappen på tangentbordet gick förut till Metro-sidan.
Efter Classic-meny installeringen kommer man till Classic-meny sidan, när man trycker på windows-knappen.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

Till Classic-menyn skulle vilja ha en Metro-ikon, varifrån jag kan gå till Metro-sidan. Någon sådan har jag inte hittat.
Som det är nu, så måste jag gå med musen till ex. övre högra hörnet, varifrån jag sen kan klicka på Metro-valet.

Vet någon hur man kan skapa/få en Metro-ikon till menyn?
Finns det någon classic meny-variant/leverantör, som har denna ikon?

Som jag fattar det vill du ha en knapp till Metro på aktivitetsfältet (raden med alla öppna program längst ner, när man är på skrivbordet).

Isåfall är det bara att trycka på den längst till vänster, bara att kasta ner musen i hörnet och klicka. Själv tycker jag det är bättre med windowsknappen på tangentbordet, kul att ha användning av den också för första gången i sitt liv

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

scrolla uppifrån och ned på höger sida och tryck på start.

Permalänk
Medlem

Jag hade en launcher förut som gjorde en taskbar ikon. Men tog bort och kommer inte ihåg vad den heter.
Kör utan launcher nu gillar inbyggda startmeny bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Som jag fattar det vill du ha en knapp till Metro på aktivitetsfältet (raden med alla öppna program längst ner, när man är på skrivbordet).

Isåfall är det bara att trycka på den längst till vänster, bara att kasta ner musen i hörnet och klicka. Själv tycker jag det är bättre med windowsknappen på tangentbordet, kul att ha användning av den också för första gången i sitt liv

Med windows-knappen kommer jag efter Classic-installationen till classic-menyn, det fungerar alltså inte. Detsamma gäller valet av "längst ner till vänster".

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+/Winchester | Asus A8V Deluxe | 2x512MB Buffalo DDR 400Mhz | Seagate Barracuda 160GB S-ATA | Club 3D Radeon 9550 | NEC ND-3500A | Nexus 400W Silent Power

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

Till Classic-menyn skulle vilja ha en Metro-ikon, varifrån jag kan gå till Metro-sidan. Någon sådan har jag inte hittat.
Som det är nu, så måste jag gå med musen till ex. övre högra hörnet, varifrån jag sen kan klicka på Metro-valet.

Vet någon hur man kan skapa/få en Metro-ikon till menyn?
Finns det någon classic meny-variant/leverantör, som har denna ikon?

Saknar också det, blir omständigt att gå in via charms menyn även om det är yttest få gånger jag går in i metro.
Borde gå om någon med start8 skickar en shortcut som finns i den menyn till dig.

Lite mer info.
http://www.eightforums.com/general-discussion/9135-shortcut-s...

Går annars med shift eller ctrl eller vad som nu var standard innan man klickar på orben.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Hej!

Till Classic-menyn skulle vilja ha en Metro-ikon, varifrån jag kan gå till Metro-sidan. Någon sådan har jag inte hittat.
Som det är nu, så måste jag gå med musen till ex. övre högra hörnet, varifrån jag sen kan klicka på Metro-valet.

Vet någon hur man kan skapa/få en Metro-ikon till menyn?
Finns det någon classic meny-variant/leverantör, som har denna ikon?

Jag antar att du idag har en startmenyersättare som saknar möjligheten. Start8 har dock en sådan knapp vad jag vet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jukkis:

Med windows-knappen kommer jag efter Classic-installationen till classic-menyn, det fungerar alltså inte. Detsamma gäller valet av "längst ner till vänster".

Det kan du konfigurera i Classic Shell, jag kör också det men har att Windows knappen växlar till Metro

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem

start8 har den funktionen. Trycker man på den så öppnas metro gränssnittet.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zache_:

Som jag fattar det vill du ha en knapp till Metro på aktivitetsfältet (raden med alla öppna program längst ner, när man är på skrivbordet).

Isåfall är det bara att trycka på den längst till vänster, bara att kasta ner musen i hörnet och klicka. Själv tycker jag det är bättre med windowsknappen på tangentbordet, kul att ha användning av den också för första gången i sitt liv

Windowsknappen är ju en av de mest användbara knapparna när det gäller tangentbordsgenvägar. Win+R eller Shift+Win+Vänsterpil exempelvis.

Permalänk
Medlem

Den finns på windows start menu 8 också. Jag tycker personligen att start menu 8 är den bästa startknappen man kan ha till windows 8, då den typ ser lika dan ut som den i 7:an gjorde och att man kan få den på svenska, samt att den också kan få en att gå snabbt till metro gränssnittet.

http://download.cnet.com/Start-Menu-8/3000-2072_4-75852660.ht... start menu 8 är gratis och har ingen reklam på sig.