Windows 8 Process åtkomst nekad

Permalänk
Medlem

Windows 8 Process åtkomst nekad

Jag har ett problem med en process. Alla gånger jag försöker avsluta processen står det Åtkomst nekad. Jag har testat med ändring av gruppbehörighet, försökt med kommandotolken, jag har till och med försökt med killswitch. Processen är Origin.exe. Är det någon annan som har haft liknande problem och fixat det? eller är en omformatering oundvikligt? Hjälp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testade att avaktivera mitt virusskydd temporärt , men problemet kvarstår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebhel:

Jag har ett problem med en process. Alla gånger jag försöker avsluta processen står det Åtkomst nekad. Jag har testat med ändring av gruppbehörighet, försökt med kommandotolken, jag har till och med försökt med killswitch. Processen är Origin.exe. Är det någon annan som har haft liknande problem och fixat det? eller är en omformatering oundvikligt? Hjälp!

Hej, hade exakt samma problem med dig, med samma program men har också fått det med Dragonica (Dragonica.exe) detta löste jag genom att ladda ner Process Hacker -> http://processhacker.sourceforge.net/ och kunde med hjälp av det avsluta programmet.

Hoppas det löser sig.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebhel:

Jag har ett problem med en process. Alla gånger jag försöker avsluta processen står det Åtkomst nekad. Jag har testat med ändring av gruppbehörighet, försökt med kommandotolken, jag har till och med försökt med killswitch. Processen är Origin.exe. Är det någon annan som har haft liknande problem och fixat det? eller är en omformatering oundvikligt? Hjälp!

http://www.ghacks.net/2012/06/11/windows-8-enable-the-hidden-...
Och sen är det bara att logga in på Administratör kontot. (Och använda det som ditt eget.)
Funkade fint för mig, och med samma sorts problem.

Citerar TS.
Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Har försöket flera gånger att köra installationsprogrammet processhacker som administratör men det händer ingenting. Visst ska det fungera med Windows 8 64-bits?

Min dator verkar inte vilja samarbeta så jag får nog nergradera till windows 7 istället. Problemet löst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gebhel:

Har försöket flera gånger att köra installationsprogrammet processhacker som administratör men det händer ingenting. Visst ska det fungera med Windows 8 64-bits?

Min dator verkar inte vilja samarbeta så jag får nog nergradera till windows 7 istället. Problemet löst?

Gör som det står i länken jag skickade till dig.
Öppna det dolda och avaktiverade Administratörs kontot.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Det fungerade tyvärr inte heller.