Spel kraschar på Windows 8?

Permalänk

Spel kraschar på Windows 8?

Hej! Jag har hört mycket om att spel kraschar på Windows 8. Är det sant? för jag hade tänkt skaffa Windows 8 på min gaming dator eftersom DirectX kommer inte uppdateras mer på Windows 7. Tack!

Visa signatur

__________________________________
Processor:Intel Core i7-3770K 3.5 GHz, 8MB cache
Grafikkort: Asus Nvidia Geforce 660ti 2 GB DirectCUI II
Internminne (RAM): 16 GB DDR3 Memory 1600 MHz Kingston HyperX Blu, Moderkort: MSI Z77A-GD55 Military Class III Nätagg: Corsair 750W Plus Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Fisher:

Hej! Jag har hört mycket om att spel kraschar på Windows 8. Är det sant? för jag hade tänkt skaffa Windows 8 på min gaming dator eftersom DirectX kommer inte uppdateras mer på Windows 7. Tack!

BF3 har tydligen problem annars har jag inte hört något.
Innan DX11 kommer vara standard kommer 2-3 nya OS från MS hunnit komma så är det enda anledningen tror jag du lika gärna kan skippa W8, troligtvis har nästa OS kommit innan det finns ett enda spel med stöd för DX11.1.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Det med dx inte kommer att uppdateras mer är förmodligen inte något som kommer spela någon roll på ett bra tag, och då kan det säkert ha ändrats. Win 8 är inte direkt gjort för spel och jag har hört från folk som har problem med just spel där. Du borde köpa w7 istället om du ska spela, w8 om du har pekskärm eller ska sitta mycket i skrivbordsläge och surfa och hålla på med lite mer vardagsaktig och samtidigt gillar Metro och kan leva utan Win-knappen (iofs kan du köpa till det billigt).

Det jag vill komma fram till att ditt argument för att välja w8 är ganska krasst och förmodligen inte kommer göra någon skillnad. Kör w7 så länge tills nästa "riktiga" Windows kommer isf och uppgradera till det då, det brukar vara billigt om du redan har en licens.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sam_Fisher:

Hej! Jag har hört mycket om att spel kraschar på Windows 8. Är det sant? för jag hade tänkt skaffa Windows 8 på min gaming dator eftersom DirectX kommer inte uppdateras mer på Windows 7. Tack!

Skrivet av Dahle86:

BF3 har tydligen problem annars har jag inte hört något.
Innan DX11 kommer vara standard kommer 2-3 nya OS från MS hunnit komma så är det enda anledningen tror jag du lika gärna kan skippa W8, troligtvis har nästa OS kommit innan det finns ett enda spel med stöd för DX11.1.

Bf3 funkar utan problem för mig och en kompis som har WIndows 8 iaf.
Det enda spelet jag har stött på problem med är Just Cause 2 som inte vill starta.

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Windows 8-forumdelen.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.