Permalänk
Medlem

Returnera SSD

Hejsan, nu är de så att jag hade beställt datadelar för att bygga ihop en dator. När mitt packet ifrån Nettonet kom så gick jag för att hämta det. Sedan upptäckte jag att SSD hårddisken var ihop pressad vid sata och data ingången på hårddisken packetet är inte öppnat man ser det utifrån hur ska jag returnera och få mina pengar tillbaks?

Permalänk
Medlem

Börja med att ta kontakt med NetOnNet.

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vad ska jag säga till dem? Vill inte betala för att jag ska skicka tillbaka den på grund av att det säkert var transport skada.

Permalänk
Medlem

Du måste snacka med netonnet det är i första hand avsändaren som gör en reklamation till posten.

Ring dom så snart som möjligt , annars kommer du få göra en egen reklamation till posten. Då postens förpackningskrav är hårda så är det inte säkert de går igenom. Jag kan med hög sanolikhet säga att netonnet byter ut med dig direkt. Om du kontaktar dom inom 1-3 dagar som det står på deras hemsida. Du måste spara allt emballage för utredning hos posten. så här står de "Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. " Mvh en förre detta besiktningsman på posten.

Permalänk
Medlem

Saxat från deras hemsida, kan det bli mycket tydligare? Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till vår Kundservice. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till Posten inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid. Vi kommer att ombesörja en ny leverans Kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan är synlig på det yttre emballaget är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet av paketet. För att reklamationen mot Posten ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Ja nog är det ju fantastiskt att man måste starta en tråd om en såhär simpel sak.
Ska nog starta en tråd nästa gång jag får med mig en gammal mjölk eller nått från butiken. För det kan nog bli knepigt att klura ut va man ska göra...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Ja nog är det ju fantastiskt att man måste starta en tråd om en såhär simpel sak.
Ska nog starta en tråd nästa gång jag får med mig en gammal mjölk eller nått från butiken. För det kan nog bli knepigt att klura ut va man ska göra...

Du borde kunna kräva butiken på skadestånd!
Vi har ju läst ett par trådar om hur man ska hantera sådant på bästa sätt.

1. Starta tråd på swec så att man får lite "kött på benen".
2. Kräva skadestånd av butik.
3. (om ovanstående inte lyckas) kräva rabatt på samtliga mejeriprodukter i butik.
4. (om ovanstående inte lyckas) kräva dyrare mjölk, en så kallad ersättningsvara. Har man köpt mellanmjölk kan man kräva riktig mjölk som ersättning.
5. (om ovanstående inte lyckas) hänga ut butiken på forum och påstå att de är ett bluff-företag

Jo, det börjar bli lite sent..

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tippen:

Du borde kunna kräva butiken på skadestånd!
Vi har ju läst ett par trådar om hur man ska hantera sådant på bästa sätt.

1. Starta tråd på swec så att man får lite "kött på benen".
2. Kräva skadestånd av butik.
3. (om ovanstående inte lyckas) kräva rabatt på samtliga mejeriprodukter i butik.
4. (om ovanstående inte lyckas) kräva dyrare mjölk, en så kallad ersättningsvara. Har man köpt mellanmjölk kan man kräva riktig mjölk som ersättning.
5. (om ovanstående inte lyckas) hänga ut butiken på forum och påstå att de är ett bluff-företag

Jo, det börjar bli lite sent..

Forumet skulle försvinna om man tog bort alla trådar som handlar om sånt här, och moderatorer faktiskt stängde trådar om saker som redan har tagits bort hundratals gånger. Den smällen tar jag gärna.

Permalänk
Medlem

Folk är bara allmänt lata för att ta reda på svaren själva..

Detta är ett solklart fall då det står på NetonNet hemsida precis hur du ska göra.

Om inte annat www.google.se kan hjälpa dig i dom flesta lägen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abbyg:

Hejsan, nu är de så att jag hade beställt datadelar för att bygga ihop en dator. När mitt packet ifrån Nettonet kom så gick jag för att hämta det. Sedan upptäckte jag att SSD hårddisken var ihop pressad vid sata och data ingången på hårddisken packetet är inte öppnat man ser det utifrån hur ska jag returnera och få mina pengar tillbaks?

herregud människa, tänk nu efter, du har köpt en vara från netonnet, du frågar vad du ska göra på swec? jobbar netonnet på swec? suck...