AMD Catalyst 13.2 Beta 5 skruvar upp prestanda i Crysis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Är crysis 3 bättre än föregångarna i singleplayer, eller är det bara grafikkåthet igen? Ettan och tvåan var ju såklart tjusiga men vansinnigt dåliga single spel i övrigt. Ett annat exempel är utan tvekan Doom3, vansinnigt snyggt för sin tid men skitdåligt i oändlighet i både singleplayer och multiplayer.

Snälla, kan du inte dela med dig om vad du gillar för spel?

Permalänk
Medlem

Känns som att amd har blivit bättre på Drivrutiner.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk

Försökte installera denna drivrutin ville dock inte alls och det verkar bero på att min skärm är Displayport. :/

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Och det finns mycket kvar att göra....

Jaså? För det första så ska du inte använda AMD drivrutiner till ditt Nvidia kort.
Sen visst är ms mätbart och det finns dom som har problem med det, men jag har då aldrig haft nått problem med det och jag har kört både sli och crossfire.
Så att problemet skulle vara så stort så att till och med du med ett nvidiakort måste klaga har jag svårt att tro.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kenta42:

Håller delvis med men just Crysis 3 är ju inte ens släppt än (beta) så lite svårt att göra "rätt från början"?

EA titlar är alltid beta, oavsett släppt eller inte.
BF3 och Crysis 2 kan jag nämna.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweezy:

Smaken är som baken antar jag, för jag anser att Crysis 1 och warhead är de roligaste fps singleplayer som finns, så jag hos innerligt att Crysis 3 ska vara som ettan i singleplayer

Måste hålla med dig, jag tyckte både Crysis 1 och 2 var riktigt underhållande singleplayer spel och i sin genre rent av bland de absolut bästa.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Har testat betan och inser att Crytek måste ha missat vad som var bra med första spelet. Nu verkar det bara var inriktat till pojkar av lägre ålder, runt tolv år. Gillar inte hur spelet blivit, varför förstöra det?

Det är märkligt hur just tolvåriga pojkar jämt blir kopplade till dåliga eller försämrade spel, samt belysning i transformerschassin så klart, det får vi inte glömma. När jag var tolv år spelade jag Command & Conquer, Quake, Doom och Star Craft.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Det är märkligt hur just tolvåriga pojkar jämt blir kopplade till dåliga eller försämrade spel, samt belysning i transformerschassin så klart, det får vi inte glömma. När jag var tolv år spelade jag Command & Conquer, Quake, Doom och Star Craft.

Det är för att du var 12 för kanske 15 år sedan. På 90-talet krävdes det en viss typ av datorintresse för att ens bli datorspelare. Man var lite nörden som de andra tittade snett på. Idag spelar vilken 12-åring som helst datorspel. Samma sak med internet, på 90-talet var det mycket högre andel datorintresserade människor på nätet. Nu för tiden är det en hel del fler snorungar, katter och bloggbimbos.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kaya:

Jaså? För det första så ska du inte använda AMD drivrutiner till ditt Nvidia kort.
Sen visst är ms mätbart och det finns dom som har problem med det, men jag har då aldrig haft nått problem med det och jag har kört både sli och crossfire.
Så att problemet skulle vara så stort så att till och med du med ett nvidiakort måste klaga har jag svårt att tro.

Nu kan det ju tänkas att jag faktiskt sitter med andra system än just mitt eget. Bygger en hel del åt andra och har en bl.a. en kompis som har problem med cf/ms, gissa vem som får fixa sånt. Kul att ha byggt ihop ett ganska dyrt system med crossfire och sedan skulle förklara varför det hackar.....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Man kanske ska ta och testa dom här oxå

Permalänk
Medlem

Länken är nere, var det så pass illa denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Det är för att du var 12 för kanske 15 år sedan. På 90-talet krävdes det en viss typ av datorintresse för att ens bli datorspelare. Man var lite nörden som de andra tittade snett på. Idag spelar vilken 12-åring som helst datorspel. Samma sak med internet, på 90-talet var det mycket högre andel datorintresserade människor på nätet. Nu för tiden är det en hel del fler snorungar, katter och bloggbimbos.

Nja, det stämmer inte riktigt. Visst är det mycket fler nu, men det var väldigt många PC-lirare då också. Command & Conquer tex. hade hunnit bli jäkligt stort när jag fyllde tolv. Men det jag vill få fram här är att jag spelade sådant som fortfarande är bra spel tom. än idag. Det fanns faktiskt dåliga spel då också, men jag drogs inte till dessa bara för att jag var tolv år.
Nu menar jag absolut inte att Crysis 3 kommer att bli dåligt, för jag har inte ens lirat betan. Första Crysis var ett av det roligaste och mest tillfredsställande liren någonsin på alla sätt. Tvåan var också jäkligt bra, men inte av samma kaliber. Jag har svårt att tro att trean blir rentav dålig.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Är crysis 3 bättre än föregångarna i singleplayer, eller är det bara grafikkåthet igen? Ettan och tvåan var ju såklart tjusiga men vansinnigt dåliga single spel i övrigt. Ett annat exempel är utan tvekan Doom3, vansinnigt snyggt för sin tid men skitdåligt i oändlighet i både singleplayer och multiplayer.

Usäkta för dubbelsvar här.

Vet inte då om FPS är en genre för dig då, för dessa är ju bland de roligaste spelen jag lirat, och dessutom har de fått mycket bra betyg av många recensenter. Har du provat co-op modden till Doom 3? Lirade igenom det själv först, sedan co-op med en polare och till sist co-op med lillbrorsan. Det gick så klart en tid mellan varven. Svinkul! Något av det roligaste jag spelat, med co-op modden alltså.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Porraz:

Usäkta för dubbelsvar här.

Vet inte då om FPS är en genre för dig då, för dessa är ju bland de roligaste spelen jag lirat, och dessutom har de fått mycket bra betyg av många recensenter. Har du provat co-op modden till Doom 3? Lirade igenom det själv först, sedan co-op med en polare och till sist co-op med lillbrorsan. Det gick så klart en tid mellan varven. Svinkul! Något av det roligaste jag spelat, med co-op modden alltså.

Shogo - Mobile Armour Division, Call of Duty 2, fallout 3, Commandos:Strike Force, American Civil War - A nation divided, Command & Conquer Renegade, Codename Eagle mfl är bara ett fåtal singleplayer FPS spel som jag spelat som jag funnit vansinnigt roliga och grafiken kanske inte var helt banbrytande men för sin tid så ser de helt ok ut må jag säga.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.