Är min server fortfarande uppe när jag sätter windows i strömsparläge?

Permalänk
Medlem

Är min server fortfarande uppe när jag sätter windows i strömsparläge?

Tja,

Nu är det så att jag ska på skid semester till Österrike imon. Jag har just nu en minecraft server på min data 24/7 men det skulle kunna vara skönt att kunna sätta den i strömsparläge så man slipper att datorn står och går i en vecka. Någon som har något program eller vet hur man kan ändra strömsparläge så alla program fortfarande är igång eller rättare sakt bara teamspeak 3 och minecraft server då.

Tack i förhand!

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IQuiCksilveRI:

Tja,

Nu är det så att jag ska på skid semester till Österrike imon. Jag har just nu en minecraft server på min data 24/7 men det skulle kunna vara skönt att kunna sätta den i strömsparläge så man slipper att datorn står och går i en vecka. Någon som har något program eller vet hur man kan ändra strömsparläge så alla program fortfarande är igång eller rättare sakt bara teamspeak 3 och minecraft server då.

Tack i förhand!

När datorn är i strömsparläge är den i princip avstängd, det är bara start och avstängning som skiljer. Du kan således inte köra några program medan datorn är i strömsparläge. (Jag antar att du tänker på sleep/hibernate).

Permalänk
Medlem

Ah, okej tack iallafall.

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQuiCksilveRI:

Ah, okej tack iallafall.

Hur var skidresan?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jojo den var bra fast åker hem på lördag, blev till att ha igång datorn med teamviewer fast det har kommit en windows update så den har restartat nu :/

Visa signatur

- MSI Z690-A PRO DDR4 - Noctua NH-D15
- Intel Core i5-12600KF - Corsair DDR4 3600MHz 2x16 GB
- ASUS STRIX 1080 TI OC
- Intel 600p 512Gb - Samsung 860 EVO 2TB
- Phanteks Eclipse P400 Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av IQuiCksilveRI:

Jojo den var bra fast åker hem på lördag, blev till att ha igång datorn med teamviewer fast det har kommit en windows update så den har restartat nu :/

Haha, why o why känner man igen det där.. Man brukar lära av det dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"