Permalänk

Half Life 1

Vart man man köpa spelet online? förutom på steam då det kostar 10euro. Tycker nästan det är för dyrt för ett så gammalt spel. Måste väl finnas billigare nån stans? Jag har dock hittat några ryska sidor som säljer men verkar som de bara börja tagit ryska kreditkort.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem

De är värt alla pengar i världen:p bästa spelet ever!!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du kan ju ladda ner Black Mesa gratis (och lagligt), som är Half-Life 1 fast med snyggare grafik. (dock är sista biten av spelet inte med.)

Annars är det nog Steam som gäller.

Edit: Bah, ninjad av m4gnify.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Black Mesa är grejen idag och sista delen är utan tvekan på G

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Black mesa är väl typ gratis eller mod för source engine?
http://www.blackmesasource.com/#/home

Men hl1 är värt varje krona.
Pröva greenmangaming eller gog om de kke har något billiagre erbjudande.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Hedersmedlem

Xen var för mig bästa biten så jag tycker att Black Mesa utan det inte är spelvärt, men det är ju jag det. Hoppas iaf det kommer en komplett version snart.

Oavsett så är HL1 värt €10 alla dagar i veckan.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Xen var för mig bästa biten så jag tycker att Black Mesa utan det inte är spelvärt, men det är ju jag det. Hoppas iaf det kommer en komplett version snart.

Oavsett så är HL1 värt €10 alla dagar i veckan.

Det arbetas hårt på det men det är ett kapitel som behöver ses över långt mer än alla andra.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Fast jag tycker nästan att HL1 bör upplevas utan source också. Det är ju en riktig klassiker. Nostalgi på hög nivå.

Förresten, alla ni som lirat HL1 från gamla goa tiden. Ni har väl lirat Blue shift och Opposing force också? Det är ju tillhörande spel fast man spelar som andra personer i storyn bara. Då får man ju veta mycket mer om storyn och sånt.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Fast jag tycker nästan att HL1 bör upplevas utan source också. Det är ju en riktig klassiker. Nostalgi på hög nivå.

Förresten, alla ni som lirat HL1 från gamla goa tiden. Ni har väl lirat Blue shift och Opposing force också? Det är ju tillhörande spel fast man spelar som andra personer i storyn bara. Då får man ju veta mycket mer om storyn och sånt.

Agree.

Tråkigt att de inte har något liknande i HL2.

Permalänk

Tänkte mest på att köra lite gamla Mods så som Natural Selection 1.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Avstängd

Var en hel del som fattades från Black Mesa jämfört med originalet, inte bara xen. De flesta kapitlen är komprimerade. Hade förväntat mig en exakt kopia med modernare grafik men de gick sina egna vägar ganska ofta. Visst, kul att köra igenom, men HL måste upplevas i originaltappning enligt mig.