Logitech G35, är dom bäst i sin prisklass?

Permalänk
Medlem

Logitech G35, är dom bäst i sin prisklass?

Hej,
Nu sitter jag i en jobbig sits, mitt Corsair Hs1 har gett upp, mikrofonen är helt död så nu blir det ett nytt headset! Jag har inte tittat någonting på lurar de senaste åren så jag vet inte vad som bör hissas och dissas. Men minns jag rätt så har Logitech G35 vart ett ypperligt headset för spel, prat och film för ett par år sen... Jag vet dock inte om det fortfarande är konkurrenskraftigt. Har ni vetskap om ett headset i samma prisklass (ca 1000-1200kr) så får ni gärna lämna förlsag och motivera vad som gör dom bättre än just G35:an. Ingen vill göra ett nedköp på ett headset som inte håller måttet längre.

Tack på förhand.

Permalänk

Ett bra val kan vara ett par vanliga lurar och en www.modmic.com
Det hade jag gjort i din situation iaf

Permalänk
Medlem

Jag har ett tips att ge - Om du kollar på G35 pga sitt virituella surround ljud. Köp ett par riktiga surround-lurar istället.
Det låter väldigt burkigt och hjälper verkligen inte i spel som BF tex. Jag blev iaf mer förvirrad utav ljudet.
Men det var bra lurar i övrigt!

Just nu har jag ett par Tritton 5.1 lurar. Otroligt plastiga och ljudkvaliten är inget mer än okey. Men pga att det är riktigt surround så kan dom vara till fantastisk hjälp i spel. Jag tror jag köpte mina för ca 600:-, så det kanske finns en "proffsigare" modell som inte kompromissar med ljudkvaliten

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

g35 har kör via USB och har inbyggt ljudkort, dvs om du har ett internt ljudkort i PCIexpressport så kommer detta inte nyttjas av lurarna.

Har ett själv och det är bra ljud för pengarna, gediget headset.
Surroundet funkar bra tycker jag, men att säga att det inte funkar i BF3 är inte bara headsetets fel för det spelet har den sämsta ljudbilden någonsin näst efter Bad Company 2. Bara en jävla massa explosioner och suppresion utan någon som helst riktningsuppfattning.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

G35 brukar vara på komplett rea för 600kr och då är det bra.
Runt 1000kr borde nog sennheiser vara ett bättre val.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera Corsair Vengeance 2000 om du är intresserad av trådlöst, funkar riktigt bra

Permalänk

Jag har kolla runt lite och folk verkar gilla QPAD QH-90, kanske något att kolla upp?

http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1173350-qpad-qh-90-a...

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har ett par G35 och de fungerar ypperligt till prat och film. Jag spelar dock inte så kan inte direkt uttala mig om det.
Som skrivits tidigare tänk på att det är USB-kontakt på G35orna om du nu tänkt avnända ett ev. ljudkort i din dator.

Permalänk
Entusiast

Jag är väldigt nöjd med mina G35or, efteraatt ha fixat EQn dvs.
(Jag kör med dessa EQ-inställningarna: (börjar på preamp) 0 3 2 1 2 5 3 0 -1 -2 -1)

Som någon nämnde så fungerar inte surroundet särskilt bra i BF3, men fungerar bra i andra spel

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar dessa: http://www.dustinhome.se/product/5010527966/creative-sound-bl...

köpte ett par själv fick hem dem i veckan det skickas med ett usb THX ljudkort för lurarna. Enda negativa är att de är lite plastiga men de är förstärkta med metallband inuti som Logitech G35 även + att man kan plocka bort micken helt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Använder G35 sedan ett par år tillbaka och jag är riktigt nöjd. Ljudet är bra, förvånadsvärt bra bas. Jag tycker att surroundet faktiskt är riktigt bra, skjuts en missil på en film upplevs det som att man hör att missilen åker förbi en och sitter man i ett hus (BF3) som det springer fiender runt om så kan man höra vart de är tack vare surroundet. Så jag tycker faktiskt att surroundet fungerar bara i spel också (även i spel som inte har särskilt bra surround). Det enda jag kan klaga på är hållbarheten. Den del som fäster själva hörluren till "huvudbågen" är tydligen ganska svag, och har gått sönder två gånger för mig. Detta är dock enkelt fixat då Logitech ger ut 2 års garanti med produkten.

Så overall tycker jag att det är ett sjukt bra headset för 700-800kr.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Jag rekommenderar dessa: http://www.dustinhome.se/product/5010527966/creative-sound-bl...

köpte ett par själv fick hem dem i veckan det skickas med ett usb THX ljudkort för lurarna. Enda negativa är att de är lite plastiga men de är förstärkta med metallband inuti som Logitech G35 även + att man kan plocka bort micken helt.

rekommenderat dom där lurarna länge och har ett par själv bra ljud men ännu bättre mikrofon!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Använder G35 sedan ett par år tillbaka och jag är riktigt nöjd. Ljudet är bra, förvånadsvärt bra bas. Jag tycker att surroundet faktiskt är riktigt bra, skjuts en missil på en film upplevs det som att man hör att missilen åker förbi en och sitter man i ett hus (BF3) som det springer fiender runt om så kan man höra vart de är tack vare surroundet. Så jag tycker faktiskt att surroundet fungerar bara i spel också (även i spel som inte har särskilt bra surround). Det enda jag kan klaga på är hållbarheten. Den del som fäster själva hörluren till "huvudbågen" är tydligen ganska svag, och har gått sönder två gånger för mig. Detta är dock enkelt fixat då Corsair ger ut 2 års garanti med produkten.

Så overall tycker jag att det är ett sjukt bra headset för 700-800kr.

Menar du inte att Logitech lämnar 2 års garanti?

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera vanliga hörlurar. Sennheiser 558 i detta fall. Jag har storebror 598 som inte har så stora skillnader mot 558, och de är underbara i spel. De har inte surround, men man har vart ljuden kommer ifrån, även fram från sidan och bak från sidan. Jag skulle utan tvekan säga att det inte finns något som g35 är bättre på. Dock får man ju köpa till en mic, men det finns bra billiga.

558 har en stor ljudbild, så man hör var saker kommer ifrån. De är även väldigt sköna, jag kan ha på dom i många timmar utan att det blir jobbigt. Ljudkvaliten är även den väldigt bra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Jag skulle rekommendera vanliga hörlurar. Sennheiser 558 i detta fall. Jag har storebror 598 som inte har så stora skillnader mot 558, och de är underbara i spel. De har inte surround, men man har vart ljuden kommer ifrån, även fram från sidan och bak från sidan. Jag skulle utan tvekan säga att det inte finns något som g35 är bättre på. Dock får man ju köpa till en mic, men det finns bra billiga.

558 har en stor ljudbild, så man hör var saker kommer ifrån. De är även väldigt sköna, jag kan ha på dom i många timmar utan att det blir jobbigt. Ljudkvaliten är även den väldigt bra.

g35 har inte heller surround. Det är bara virtuellt surround som lurarna har och det kan du få på vilket 20kr headset som helst.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

G35 är verkligen inte värda 1000kr, inte ens 600kr.

Enda anledningen att jag köpte mina var p.g.a. att dem var prissänkta till 4-500kr. Rent ljud- och kvalitetsmässigt är det vad dem är värda.

Gör som någon ovan sa, köp ett par ordentliga lurar och en modmic.

Permalänk

Funderar du på g35 så ta en titt på corsair vengeance 1500 eller om du vill ha trådlösa så kolla på corsair vengeance 2000 som en annan sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Menar du inte att Logitech lämnar 2 års garanti?

Självklart, var lite trött i skallen

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

plantronics gamecon commander, bästa lurarna jag någonsin ägt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434924

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Dom här kan jag varmt rekomendera....kört USB headset av allehanda tillverkare med 7.1, 5.1 och 2.1 ljud.....men dessa som jag har nu är helt outstanding....mycket god och gedigen kvalitet.....och priset är ju helt överkommligt

http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Visa signatur

ANTEC 1200 v3, ASUS CROSSHAIR ,AMD 975 @ 4,4GHz,SCYTHE NINJA III,ASUS HD 6990 4GB @ 1000-5000MHz,CORSAIR VENGEANCE 16GB @ 1600MHz,INTEL 320 80GB,1TB+500GB HD,ACE EDGE3200,TRITTON PC510,G19,27",WIn7x64
"Man kommer längre med ett vänligt ord och en laddad pistol, än bara med ett vänligt ord"

Permalänk
Medlem
Skrivet av octron_:

Hej,
Nu sitter jag i en jobbig sits, mitt Corsair Hs1 har gett upp, mikrofonen är helt död så nu blir det ett nytt headset! Jag har inte tittat någonting på lurar de senaste åren så jag vet inte vad som bör hissas och dissas. Men minns jag rätt så har Logitech G35 vart ett ypperligt headset för spel, prat och film för ett par år sen... Jag vet dock inte om det fortfarande är konkurrenskraftigt. Har ni vetskap om ett headset i samma prisklass (ca 1000-1200kr) så får ni gärna lämna förlsag och motivera vad som gör dom bättre än just G35:an. Ingen vill göra ett nedköp på ett headset som inte håller måttet längre.

Tack på förhand.

om de ligger runt 600-700kr i pris är de oslagbara men annars nja, finns bättre och modernare runt tusenlappen

betalade 649kr för mitt G35 och är jättenöjd och de jag pratar med på skype är nöjda, det läcker inget ljud och mikrofonen är det bästa jag någonsin hört

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

plantronics gamecon commander, bästa lurarna jag någonsin ägt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434924

Bara "lite" ur hans prisklass....

Permalänk
Medlem

Kör på bra hörlurar istälet (HD558/598), funkar långt bättre än någon vituell/fejk surround. I BF3 är det viktigt att välja 'headphone mode' i ljudinställnigar för att få optimalt ljud i hörlurar (jag minns inte exact vad inställningen heter, men lätt at hitta).

Visa signatur

No battle plan survives contact with the enemy

Permalänk
Medlem
Skrivet av in4me:

Bara "lite" ur hans prisklass....

jaha? så när folk postar frågor om datordelar får man inte heller tipsa om ett dyrare men per krona mer prisvärt alternativ?
dessa lurar krossar allt i 1000-1500kr segmentet på alla punkter och är mycket mer värda sina pengar än några ruttna logitech.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Jag har haft ett G35 i snart ett år och är väldigt nöjd med dom. Dom sitter bra som bara den och isolerar ljudet oerhört bra. Den virituella 7.1 funktionen funkar oerhört bra till allt utöver mina förväntningar som film, voip, musik och spel (Stereo är ett minne blott). Mikrofonen är superb, klart ljud och tar inte upp oönskat brus. Dom är värda pengarna utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

jaha? så när folk postar frågor om datordelar får man inte heller tipsa om ett dyrare men per krona mer prisvärt alternativ?
dessa lurar krossar allt i 1000-1500kr segmentet på alla punkter och är mycket mer värda sina pengar än några ruttna logitech.

Grejen är ju att ditt tips inte hjälper om man har en budget på 1000 kr och du skriver om saker för 3000kr.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

plantronics gamecon commander, bästa lurarna jag någonsin ägt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1434924

Om inte priset avskräcker så gör namnet de. Måste varit en fjortis som kom på de! Man får ju hoppas att lurarna är bättre än namnet;)

Och att dom krossar lurar i 1000-1500 klassen får man ju hoppas att dom gör!