windows 8 säkerhetskopia skiva

Permalänk
Medlem

windows 8 säkerhetskopia skiva

hur säkerhetskopierar men windows 8 med skiva

Permalänk
Rekordmedlem

Är det en installation på en dator eller är det nått installtionsmedia du menar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är det en installation på en dator eller är det nått installtionsmedia du menar ?

nej jag menar hur tar jag en bakup med windows 8 med min dvd brännare

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ponta9:

nej jag menar hur tar jag en bakup med windows 8 med min dvd brännare

Kan du vara tydlig med vad det är du vill göra en backup av, installationsmediet eller installationen som finns på datorn?
Ska du kopiera installationen är det enklaste att göra en diskklon av allt, kanske med http://clonezilla.org/
Edit: eller inte eftersom det inte kan dela upp det på flera skivor, hursomhelst så är skivor inget smidigt medium att göra en total backupp av en dator till idag eftersom de är så små såvida du inte har en BD brännare

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

windows 8 och personfilern som man enkel kunde göra på windows 7

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ponta9:

windows 8 och personfilern som man enkel kunde göra på windows 7

Kan du definera vad du menar med win 8? Är det en kopia av hårdisken du vill ha eller är det en kopia av installationsmediet ?
Och vad är personfilen ? är det inställningar eller installerade program eller nått annat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Windows Easy Transfer finns ju i 8an. Med den är det lätt föra över alla möjliga personliga inställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ponta9:

hur säkerhetskopierar men windows 8 med skiva

Förslagsvis 'Recoverydrive'

[winflagga] r e c o v e r y d r i v e [enter]

Sdclt finns också. Kanske samma backup som win7?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ponta9:

hur säkerhetskopierar men windows 8 med skiva

Gå till startskärmen och skriv "Filåterställning för Windows 7", växla till inställningar så får du fram samma backup som i Windows 7.

Ett effektivare sätt att ta säkerhetskopia är dock att använda den nya filhistorik-funktionen. Den tar backup på personliga filer, inställningar osv istället för allt på datorn.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd flyttad till Windows 8-forumdelen.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.