Behöver byta stock fläkt till h80i. Tips?

Permalänk
Medlem

Behöver byta stock fläkt till h80i. Tips?

Hej jag behöver byta stockfläkten som kom med till h80i eftersom de låter förjävligt.
Kan ni komma med någon tips? Just nu har jag de inkopplad så att de alltid är i full RPM så tips på fläkt som är relativt tysta om inte ljudlöst vid hög RPM?

Är fractals silent r2 120mm något att ha?

Undrar förövrigt hur är det man kontroller fan speed till h80i?
Jag har installerat CorsairLink2, men kan inte hitta hur man ska ändra på inställningarna för fan speed

Permalänk
Medlem

Skulle tagit typ en NF-S12B FLX, där kan du ställa in 3 lägen utan någon styrning (om 1300rpm låter för mycket t ex). Annars finns det ju Scyte SlipStream 1200rpm som många verkar gilla.
Angående Silent R2 har jag inte testat dom.
Sen kan jag säga att går du över ca 800RPM så kan du inte få det tyst/ljudlöst. Beror lite på hur kräsen du är.

Permalänk
Medlem

Med corsairs stockfläkt så tror jag de körs på runt 1000rpm just nu enligt CorsairLink2.
Vet ej om de kan låta mindre ifall jag ändrar till 500rpm. Kan inte hitta vart man ändrar på inställningen heller.....

Men just nu låter det som en jetmotor typ, jag har dragit chassin övriga fläkt till de lägsta, och h80i hörs mest av just nu...

Permalänk
Medlem

Vad exakt är det som låter, är det själva fläkten eller är det ljudet av luft som flyttas?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av alact:

Med corsairs stockfläkt så tror jag de körs på runt 1000rpm just nu enligt CorsairLink2.
Vet ej om de kan låta mindre ifall jag ändrar till 500rpm. Kan inte hitta vart man ändrar på inställningen heller.....

Men just nu låter det som en jetmotor typ, jag har dragit chassin övriga fläkt till de lägsta, och h80i hörs mest av just nu...

dom kan komma upp i över 2500rpm

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Schythe gentle typhoon är det som gäller, annars har noctua en radiatoranpassad fläkt också.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Vad exakt är det som låter, är det själva fläkten eller är det ljudet av luft som flyttas?

Fläkten, varför skulle jag annars ha skapat denna tråd

Okay, märkte nu att drivsen inte är rätt installerad, får meka lite med det innan jag bestämmer mig för ifall jag behöver nya fläktar.
Men tack för de tipsen ni har kommit med för tillfället