Behöver snabb hjälp om kvitto!

Permalänk

Behöver snabb hjälp om kvitto!

Hejsan! Hittade inte vilket forum jag kunde ställa denna fråga så jag testar lägga in den här för jag behöver snabbt svar! Jag har slarvat bort mitt kvitto jag fick med i paketet jag beställde på internet och nu behöver jag skriva ut ett nytt senast imorgon! Fick ett mejl när jag hade beställt och betalat grejerna men vet inte om det kan användas som kvitto.. Tack på förhand

http://imgur.com/9nsDt8F

Visa signatur

*-* Gigabyte GA-EP45-DS3LR *-* Intel Core 2 Duo E6600 *-* 4096mb PC2-6400 *-* Nvidia MSI 260GTX 896mb *-* 1.8TB *-*
Ägd av:Streetlab

Permalänk
Medlem

i vilket syfte gäller det?

ska du sälja vidare beganat, returna för reparation eller något liknande? om du ska sälja kan du i princip skriva ett nytt kvitto för hand. ska du returnera så finns alla data i företagets databas

Permalänk
Hedersmedlem

Tveksamt om det gäller juridiskt. Jag skulle nog godta det vid begagnatköp men om det duger vid ev. garantiärende vete f*n.

* tråd flyttad *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Om du läser mailet ser du att det står "Du kan alltid kontrollera din orderstatus och din orderhistorik direkt på CDON.COM."
Gör det och skriv ut en fakturakopia.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Om du har köpt det på kort, ska den transaktionen räcka som "kvitto", vad jag har hört.

//Lasse

Permalänk
Medlem

Det Lasse468 säger är korrekt, ett kontoutdrag räknas som gitligt köpbevis.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk

Jag behöver kvittot för att skicka till Microsoft, dom har en cashback kampanj fram till den 15 så jag behöver skicka det på måndag. Eftersom jag har gjort en direktbetalning kan jag inte få fram ett kvitto från mitt CDON konto. Men jag fick detta på mejl när jag hade betalt men så är det dumt att skicka iväg mitt EAN-nummer från xboxet om detta inte är ett giltligt kvitto.

Visa signatur

*-* Gigabyte GA-EP45-DS3LR *-* Intel Core 2 Duo E6600 *-* 4096mb PC2-6400 *-* Nvidia MSI 260GTX 896mb *-* 1.8TB *-*
Ägd av:Streetlab

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Streetlab:

Hejsan! Hittade inte vilket forum jag kunde ställa denna fråga så jag testar lägga in den här för jag behöver snabbt svar! Jag har slarvat bort mitt kvitto jag fick med i paketet jag beställde på internet och nu behöver jag skriva ut ett nytt senast imorgon! Fick ett mejl när jag hade beställt och betalat grejerna men vet inte om det kan användas som kvitto.. Tack på förhand

http://imgur.com/9nsDt8F

http://imgur.com/9nsDt8F

Skrivet av twit:

Om du läser mailet ser du att det står "Du kan alltid kontrollera din orderstatus och din orderhistorik direkt på CDON.COM."
Gör det och skriv ut en fakturakopia.

Kvitto finns på Mina Sidor på Cdon

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kvitto finns på Mina Sidor på Cdon

Finns väl endast ifall man har köpt på faktura eller?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kent:

Finns väl endast ifall man har köpt på faktura eller?

Jag köper alltid med direktbetalning jag tycker det ser ut precis som kvittot man får med.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag köper alltid med direktbetalning jag tycker det ser ut precis som kvittot man får med.

På mina sidor ser man enbart orderhistoriken och det är inte det samma som fakturan.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SUMITOMO:

På mina sidor ser man enbart orderhistoriken och det är inte det samma som fakturan.

Ofan det har du rätt i.
Även mailet är inte riktigt rätt.

Dock så kan du alltid maila dem via formuläret på hemsidan och be om ett kvitto på en specifik order.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Det är bara att maila kundtjänst så skickar dom ett nytt kvitto via mail. Problemet är att det tog mig 2-3 dagar innan jag fick mitt men du kanske kan be dom att skynda på lite.

Permalänk
Medlem

Vågar inte säga hur det funkar med CDON, men på många andra webbutiker finns en faktura att hämta under "mina beställningar" eller liknande. Fakturan skapas alltså som en verifikation på betalningen. Detta gäller alltså även om man betalar med exempelvis internetbank, och inte nödvändigtvis med just brevfaktura.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompaam:

Det Lasse468 säger är korrekt, ett kontoutdrag räknas som gitligt köpbevis.

Värt att nämna är att det KAN räknas som giltigt köpbevis, men inte alltid. Ett kontoutdrag är inte automatiskt ett köpbevis.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060