Windows 8 - Gaming i FullScreen Problem, snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Windows 8 - Gaming i FullScreen Problem, snälla hjälp!

Hej! Jag har haft Windows 8 ett tag nu och jag är nöjd... förutom alla problem med gaming... När jag startar Amnesia i full res i fullscreen så kan jag inte göra något, musen står still osv... :/ Men när jag inte kör i full screen så funkar musen ... snälla ver någon hur man fixar detta? Jag har även problem när jag ska spela warface(beta), när jag drar igång full screen så visas bara 1/4 av bilden Snälla detta tar kål på mig
Tack åå förhand!:)

Permalänk
Medlem

Jag skulle testa starta spelet som administratör, högerklicka på den ikonen du använder, kör som administratör, fungerar det då så kan du ju bara gå in och ändra att det körs med administratörs rättigheter som standard.

Du kan också prova att leka lite med kompabilitetsläget, kör med windows xp (service pack 2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Jag skulle testa starta spelet som administratör, högerklicka på den ikonen du använder, kör som administratör, fungerar det då så kan du ju bara gå in och ändra att det körs med administratörs rättigheter som standard.

Du kan också prova att leka lite med kompabilitetsläget, kör med windows xp (service pack 2).

Provar så fort jag kommer hem, hoppas det funkar

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande inte

Permalänk
Medlem

Om du kör på W8 standard drivrutinerna:
Gå in i enhetshanteraren, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet, eller "bildskärmskortet". Ladda ner de senaste från nvidias/amds hemsida.

Om du kör på drivrutinerna från tillverkaren:
Gå in i enhetshanteraren, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet, eller "bildskärmskortet". Kör windowsupdate och kör in drivrutinerna därifrån.

Prova också köra spelen i kompabilitetsläge med windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voff89:

Om du kör på W8 standard drivrutinerna:
Gå in i enhetshanteraren, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet, eller "bildskärmskortet". Ladda ner de senaste från nvidias/amds hemsida.

Om du kör på drivrutinerna från tillverkaren:
Gå in i enhetshanteraren, avinstallera drivrutinerna till grafikkortet, eller "bildskärmskortet". Kör windowsupdate och kör in drivrutinerna därifrån.

Prova också köra spelen i kompabilitetsläge med windows 7.

Jag har en Acer och drivrutinerna kommer från Acers hemsida...men skulle jag kunna ladda ner drivrutinerna till hd 4000 kortet som sitter i från intel ?

Kompabilitet funkar ej :/

Permalänk
Medlem

Kontrollera att det inte är någon drivrutin som saknas genom att gå till Enhetshanteraren. Leta därefter efter varningar eller dylikt.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Nope inget som saknas så vitt jag kan se :/ Damn vad detta är jobbit :'(