installera om windows 7 på laptoppen

Permalänk
Medlem

installera om windows 7 på laptoppen

hej, har en fråga, när jag ska installera om win7 i min laptopp, måste jag då först hämta drivrutiner till laptoppen innan jag gör det, har för mig att jag läste det nånstanns,eller gör det automatiskt när jag installerar win 7

Permalänk
Medlem

Installera Windows 7 sen kör du windows update, efter det installera de drivers som behövs. Brukar vara grafikkort i princip du behöver. Ljudkort kanske också.

Kolla tillverkarens hemsida.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja självklart ska du ha drivrutiner till hands redan innan installation.

Läs gärna min guide (länk i signatur)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kjellp3:

hej, har en fråga, när jag ska installera om win7 i min laptopp, måste jag då först hämta drivrutiner till laptoppen innan jag gör det, har för mig att jag läste det nånstanns,eller gör det automatiskt när jag installerar win 7

Både ja och nej. Ja om du gör det från skiva. Datorn kan behöva drivrutiner för wifi och då kan du inte ladda ner dom eftersom du inte har någon wifi. Nej om du gör en recovery. För att då finns redan allt med.

Permalänk

Se alltid till att installera chipset software först av alla drivrutiner så det inte uppstår konflikter.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).