Nya Nexus 7 får processor från Qualcomm

Permalänk
Skrivet av NoNamesWayne:

Ipad Mini är dock inget budgetbygge som nexus 7 är. Så inte så konstigt att den är dyrare.
Vad är det för mening förresten att ha högst prestanda i teorin?

Har en N7 och den känns minst lika bra som en iPad. Sättet kanterna är rundade på och plast materialet är ytterst trevligt.

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Skrivet av Justbecause:

Som sagt, har du något att komma med som inte bara är siffror du har läst...eller ska vi börja med en grundläggande svenskakurs i "läs och förstå" eftersom du inte förstod att jag skrev det första gången?!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sann fakta. Inte direkt så att jag hittar på massa saker...

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Har en N7 och den känns minst lika bra som en iPad. Sättet kanterna är rundade på och plast materialet är ytterst trevligt.

Men det är fortfarande två helt olika material och nexuses:en är, som jag skrev, ett budgetbygge, därav att den är så billig. Man får räkna med lite knirr och knarr.

Vad du tycker personligen ger jag ingenting för.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Det går ju också att säga som ditt användarnamn: "just because".

Jag bryr mig egentligen inte, och ni får gärna jabba vidare som i alla tidigare trådar, men bruket av ordet användarvänligt är fruktansvärt jobbigt. Ordet är på sätt och vis helt meningslöst, eftersom den absolut största faktorn är vana följt av tycke. Av vana kan du uppleva de mest horribla lösningar som enkla, och tycke - att gilla ett varumärke eller något mer subtilt förknippat med en produkt - kan få vågen att falla ner åt ena eller andra hållet. T o m när UI utvecklas enligt vetenskapliga analyser behöver resultatet inte uppfattas som användarvänligt av just användarna. De satsas stora pengar på analyser i alla läger, och ändå är det ofta andra faktorer som får konsumenter att göra sina val.

Ditt exempel med vana följt av tycke stämmer inte ganska bra.

Min far t.ex kan inte orientera sig i Outlook men sätt honom framför Lotus Notes och han känner sig som hemma. Så argumentet med användarvänlighet i det sammanhanget ryker fortare än vad Reinfeldt kan höja pensionsåldern!

Sen så tycker jag att debatten angående Apple vs världen börjar gå överstyr.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ppoolliiss:

Det är sann fakta. Inte direkt så att jag hittar på massa saker...

Det är fortfarande bara siffror och siffror är teoretiska

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yoshman:

Kanske om du jämför de andra med Android körandes <4.1 och gamla SoCer. Har du testat Android >=4.1 med Snapdragon S4+ (bl.a. Nexus 4 & HTC One X+) eller Exynos 5 (Nexus 10)? Vart hittar du "lagg" när du kör dessa enheter?

Svårt att se hur du kan sätta WP8 (WP7 hade faktiskt bättre flyt, men inget snack om att WP8 är det bättre systemet) före iPhone5 och iPad4, jämför en WP8 enhet mot iPhone5 på en lite tyngre webbsida och försök hävda att WP8 har bättre flyt...

HTC One X+ kör Tegra 3 @ 1.7 GHz. Jag har en surfplatta med samma upplösning, Tegra 3 @ 1.9 GHz cpu, 650 MHz gpu och den laggar lite här och var. Samma med min Galaxy S3 @ 1.8 GHz Gpu minns jag inte men vill minnas 100% OC på den...
En Nexusenhet flyter förstås på bättre men den är långt ifrån helt flytande.

Vad gäller flyt så är enligt mig listan: WP, Ios, Android.

Kan även vara lite synd att de byter SoC på plattan då det kanske hade gått att flasha en rom från den äldre Nexus 7 som det går att göra med vissa roms för TF300/700.

Men så länge de inte använder Exynos så är jag glad då Samsung skiter i sina kunder med Exynos 4.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

HTC One X+ kör Tegra 3 @ 1.7 GHz. Jag har en surfplatta med samma upplösning, Tegra 3 @ 1.9 GHz cpu, 650 MHz gpu och den laggar lite här och var. Samma med min Galaxy S3 @ 1.8 GHz Gpu minns jag inte men vill minnas 100% OC på den...
En Nexusenhet flyter förstås på bättre men den är långt ifrån helt flytande.

Vad gäller flyt så är enligt mig listan: WP, Ios, Android.

Kan även vara lite synd att de byter SoC på plattan då det kanske hade gått att flasha en rom från den äldre Nexus 7 som det går att göra med vissa roms för TF300/700.

Men så länge de inte använder Exynos så är jag glad då Samsung skiter i sina kunder med Exynos 4.

Faktum är att de skiter i sina kunder helt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Faktum är att de skiter i sina kunder helt

Skickades från m.sweclockers.com

Medan Apple bryr sig så mycket att de limmar ihop alla sina komponenter i sina laptops
Och samtidigt gör det så pass dyrt att reparera sina laptops att man måste sända dem ända vägen till Apples EGNA verkstäder för att få de ev. reparerade..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Till debatten: 7 miljarder år senare exploderar solen.

OnT: Verkar som en trevlig platta.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Generellt jävligt fånigt av 100% av användarna på SweC, speciellt av de som använder Android då de oftast är de som klankar på iOS och inte tvärtom, men så fort de får lite mothugg så börjar de kalla folk för "fanboy"...som om de är annorlunda på den fronten, rannsaka dig själv innan du anklagar andra...eller som det säg att Jesus sa "Den som är utan synd får kasta den första stenen" (och nej, jag är inte religös, vissa saker hör bara till allmänbildningen)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag använder inte Android, i alla fall inte ännu.
Ser inte iOS som dåligt förutom att det inte har vissa funktioner som jag personligen vill ha.
Jag försvarar inte Android-fans som bojkottar Apple, jag försvarar heller inte Android när det finns något dåligt i systemet
bara för att jag föredrar just det os:et. Jag har inte tryckt ner iOS eller snackat skit om det, jag är snarare bara trött på
folk som du som hela tiden tjatar, om och om igen att iOS är bättre (på alla möjliga konstiga, icke-sanna saker).
Det handlar om vad du är van vid eller föredrar personligen, inte vilket som är bäst, för det finns inget som du kan säga är bäst,
om det inte handlar om specifikationer.